Fik du oplyst køn til NF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Nu er det endelig lykkes mig at få et ekstra blinkende hjerte i kroppen, men vi holder det hemmeligt lidt endnu.  Nu er jeg jo så selvfølgelig helt vildt spændt på nakkefoldsscanningen. Jeg har en søster og to mindre niecer, så små piger ved jeg en del om efterhånden, mens der ikke har været født en dreng i min nærmeste familie siden min yngste onkel for 40 år siden, så det ville være rigtig spændende med en lille dreng.

Jeg ved at kønnet kan man først rigtig være sikker på omkring uge 14-15, så hvis man får en tidlig tid til NF, så tænker jeg at man nok ikke kan vurdere så meget ud fra billedet. Nu har jeg dog læst artikler om, at OUH (hvor jeg er tilknyttet) slet ikke vil fortælle kønnet før efter uge 12, mens andre eksperter siger, at det har de ikke ret til at fortie, og så blev jeg nysgerrig og ville høre, om det er rigtigt, at de aldrig fortæller noget om kønnet til scanningen? Hvis man er omkring 13+?, burde man vel godt kunne lave et gæt, hvis babyen ligger rigtigt?

(Vi regner med at købe os til en kønsscanning i uge 15 under alle omstændigheder)

Det er alt, alt for usikkert at sige noget så tidligt.

Og de har absolut ret til at fortie det selvom de kan se noget til f.eks MD scanning, da det ikke er det som scanningen handler om. De fleste siger det dog alligevel til MD scanning.

Og da abortgrænsen jo er 12 uger, vil jeg da håbe at du får en tid til NF før uge 13.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Nu er det endelig lykkes mig at få et ekstra blinkende hjerte i kroppen, men vi holder det hemmeligt lidt endnu.  Nu er jeg jo så selvfølgelig helt vildt spændt på nakkefoldsscanningen. Jeg har en søster og to mindre niecer, så små piger ved jeg en del om efterhånden, mens der ikke har været født en dreng i min nærmeste familie siden min yngste onkel for 40 år siden, så det ville være rigtig spændende med en lille dreng.

Jeg ved at kønnet kan man først rigtig være sikker på omkring uge 14-15, så hvis man får en tidlig tid til NF, så tænker jeg at man nok ikke kan vurdere så meget ud fra billedet. Nu har jeg dog læst artikler om, at OUH (hvor jeg er tilknyttet) slet ikke vil fortælle kønnet før efter uge 12, mens andre eksperter siger, at det har de ikke ret til at fortie, og så blev jeg nysgerrig og ville høre, om det er rigtigt, at de aldrig fortæller noget om kønnet til scanningen? Hvis man er omkring 13+?, burde man vel godt kunne lave et gæt, hvis babyen ligger rigtigt?

(Vi regner med at købe os til en kønsscanning i uge 15 under alle omstændigheder)

Der er nu en chance for at du kan få en dreng alligevel. 

På min mands side havde der ikke været født en pige i 100 år, men vi fik en pige alligevel, efter at have fået en dreng. På min mors side er der masser af hvert køn. 

Med min datter var jeg til nf 13+0, og hende der scannede mig sagde at de ikke måtte kigge efter køn for det var ikke hvad scanningen var til for. Vi havde dog i forvejen bestilt tid til køns scanning i 3D hos scanningsjordmoderen i Silkeborg. Der var jeg afsted 14+2 og hun kunne tydeligt se kønnet. 

Min NF blev forresten foretaget i Viborg hvis det har nogen betydning for dig

Anmeld Citér

30. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Nej de talte ikke køn (og det gjorde vi heller ikke) til nakkefoldsscanning. Med min store pige oplyste de det slet ikke til scanning (den gang var der kun en i uge 18) og selvsagt har de ret til ikke at scanne efter køn og svare: det kan vi ikke se hvis de bliver spurgt og det til alle scanninger på hospitalet med mindre der er en medicinsk grund til kønnet er vigtigt (det kan være en genetisk sygdom placeret på køn). 

Ingen af de scanninger man får tilbudt gratis handler jo om køn men om de første "lægebesøg" for baby

Anmeld Citér

30. september 2015

Molka

Der er jo en grund til, at de private klinikker ikke laver det før uge 14 - Fordi man simpelthen ikke kan sige det med tilstrækkelig sikkerhed før.

Jeg synes egentlig, det er uprofessionelt at oplyse den slags til NF, vel vidende at man ikke KAN se det ordentligt og at mange forældre simpelthen glemmer/overhører forbeholdene. Jeg kender fx et ungt par, som var begyndt at købe pigetøj på baggrund af sådan en NF-besked - Da de kom til MD, ventede de en dreng.

Ja, det er forældrenes skyld, at de ikke forstår, at det bare er et gæt tidligere - men jeg synes også, personalet har et ansvar for ikke at fortælle det, når de ikke kan være sikre.

Anmeld Citér

30. september 2015

Tiggi

Hørte intet til nakkefold og til MD sagde jeg at hun gerne måtte se efter kønnet hvis hun kunne se det. Hun havde lidt ekstra tid og ledte, men turde ikke konkluderer noget så fik det først at vide i uge 30 ca. da vi var til privat 3d-scanning. 

Jeg blev scanne igen omkring uge 34-35 i offentligt regi, og sagde selv at vi havde fået at vide at vi ventede en pige, og hun lovede at fortælle hvis hun så andet :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.