Fik du oplyst køn til NF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fik du kønnet at vide til nakkefoldsscanningen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.117 visninger
14 svar
10 synes godt om
30. september 2015

Anonym trådstarter

Nu er det endelig lykkes mig at få et ekstra blinkende hjerte i kroppen, men vi holder det hemmeligt lidt endnu.  Nu er jeg jo så selvfølgelig helt vildt spændt på nakkefoldsscanningen. Jeg har en søster og to mindre niecer, så små piger ved jeg en del om efterhånden, mens der ikke har været født en dreng i min nærmeste familie siden min yngste onkel for 40 år siden, så det ville være rigtig spændende med en lille dreng.

Jeg ved at kønnet kan man først rigtig være sikker på omkring uge 14-15, så hvis man får en tidlig tid til NF, så tænker jeg at man nok ikke kan vurdere så meget ud fra billedet. Nu har jeg dog læst artikler om, at OUH (hvor jeg er tilknyttet) slet ikke vil fortælle kønnet før efter uge 12, mens andre eksperter siger, at det har de ikke ret til at fortie, og så blev jeg nysgerrig og ville høre, om det er rigtigt, at de aldrig fortæller noget om kønnet til scanningen? Hvis man er omkring 13+?, burde man vel godt kunne lave et gæt, hvis babyen ligger rigtigt?

(Vi regner med at købe os til en kønsscanning i uge 15 under alle omstændigheder)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2015

Sandratoft

Nu er det endelig lykkes mig at få et ekstra blinkende hjerte i kroppen, men vi holder det hemmeligt lidt endnu.  Nu er jeg jo så selvfølgelig helt vildt spændt på nakkefoldsscanningen. Jeg har en søster og to mindre niecer, så små piger ved jeg en del om efterhånden, mens der ikke har været født en dreng i min nærmeste familie siden min yngste onkel for 40 år siden, så det ville være rigtig spændende med en lille dreng.

Jeg ved at kønnet kan man først rigtig være sikker på omkring uge 14-15, så hvis man får en tidlig tid til NF, så tænker jeg at man nok ikke kan vurdere så meget ud fra billedet. Nu har jeg dog læst artikler om, at OUH (hvor jeg er tilknyttet) slet ikke vil fortælle kønnet før efter uge 12, mens andre eksperter siger, at det har de ikke ret til at fortie, og så blev jeg nysgerrig og ville høre, om det er rigtigt, at de aldrig fortæller noget om kønnet til scanningen? Hvis man er omkring 13+?, burde man vel godt kunne lave et gæt, hvis babyen ligger rigtigt?

(Vi regner med at købe os til en kønsscanning i uge 15 under alle omstændigheder)

Vi fik ikke kønnet af vide, og spurgte heller ikke, det er ikke det der er vigtigt til NF   Vent til kønsscanning, man skal alligevel ikke vente specielt mange uger. 

Anmeld Citér

30. september 2015

JH12

Jeg har aldrig hørt om at nogle sygehuse vil fortælle om kønnet Til NF det er alt for tidligt.. Og på det tidspunkt stadigvæk meget usikkert.. Så du kommer til at vente til MD eller kønsscanning 

Anmeld Citér

30. september 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, ikke nogen af de to gange, da vi ikke ønskede at vide kønnet og så spurgte vi i øvrigt heller ikke

Anmeld Citér

30. september 2015

Stimap

Der er jo en grund til at privatklinikker ikke laver kønsscanninger før uge 14-15, da det er alt for usikkert... 

Nf handler jo om noget langt vigtigere, end hvad køn det er og i min optik er det helt okay at sygehusene ikke ønsker at "lege" gætteleg vedr kønnet omkring 12 uge..

Desuden får nogle lavet nf scanningen omkring 11+ og ville i realiteten kunne få en abort, hvis det oplyste køn ikke passede dem .. 

Anmeld Citér

30. september 2015

Newsence

Nej vi fik intet afvide da man ikke kan se det endnu. Så du må vente til gennem schanningen. og selv til denne er det ikke sikkert du får det afvide.

Det sker kun hvis de kan være sikker OG der er tid.. 

Anmeld Citér

30. september 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

til dels ja.

har 2 drenge så da vi ventede nr 3.

sagde jeg selv under nf af jeg ikke syntes det lignede drengene. Hvortil hende der scannede små grinte lidt og sagde det kan jo også være et andet køn.

og ja vi fik en lillesøster.

Anmeld Citér

30. september 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Har svaret nej. Var dog ikke helt sikker på, hvad jeg skulle svare. Jeg var til nf, da jeg var 13+4. Jeg spurgte om kønnet mest for sjov og hende, der scannede sagde, at der var godt nok noget, der lignede en tap, men at det var for tidligt at sige noget med sikkerhed på nuværende tidspunkt. Det viste sig dog at det var en dreng. Så jeg tror ikke, de vil give et sikkert svar, men måske gætte  

Anmeld Citér

30. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er ret overbevist om, at årsagen til at du ikke oplyses kønnet til NF (ud over at det ikke er det "vigtige" til denne scanning) skal findes i nogle etiske regler og overvejelser.

Du kan jo i princippet kønsbestemme allerede på ægge-stadiet, men dette er ligeledes ulovligt i Danmark. Årsagen er at du ved NF stadig befinder dig indenfor abort-grænsen, og man vil undgå situationer hvor bindegale mennesker vælger abort på baggrund af kønnet...

Andre der kan be- eller afkræfte?

Anmeld Citér

30. september 2015

Christine

Anonym skriver:

Det tror jeg langt de fleste steder vil nægte at gøre og det er også helt ok efter min mening. Det er jo nakkefolden det handler om.

Desuden er det stadig for en stor del et gæt på køn når det er så tidligt. Hvis du virkelig vil gætte på det selv, så kan du søge på billeder og teorien om "duttens" retning så du kan holde øje imens der bliver skannet efter det skanningen nu er til for.

Det prøvede jeg sidst og duttens retning lignende en pige, syntes jeg. Vi fik en pige  jeg var 11+4. Men det er meget svært at se hvis.man ikke er vant til at se skanningsbilleder, vil jeg tro.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.