Nu er det endelig lykkes mig at få et ekstra blinkende hjerte i kroppen, men vi holder det hemmeligt lidt endnu.
Nu er jeg jo så selvfølgelig helt vildt spændt på nakkefoldsscanningen. Jeg har en søster og to mindre niecer, så små piger ved jeg en del om efterhånden, mens der ikke har været født en dreng i min nærmeste familie siden min yngste onkel for 40 år siden, så det ville være rigtig spændende med en lille dreng. 
Jeg ved at kønnet kan man først rigtig være sikker på omkring uge 14-15, så hvis man får en tidlig tid til NF, så tænker jeg at man nok ikke kan vurdere så meget ud fra billedet. Nu har jeg dog læst artikler om, at OUH (hvor jeg er tilknyttet) slet ikke vil fortælle kønnet før efter uge 12, mens andre eksperter siger, at det har de ikke ret til at fortie, og så blev jeg nysgerrig og ville høre, om det er rigtigt, at de aldrig fortæller noget om kønnet til scanningen? Hvis man er omkring 13+?, burde man vel godt kunne lave et gæt, hvis babyen ligger rigtigt?
(Vi regner med at købe os til en kønsscanning i uge 15 under alle omstændigheder)
Anmeld
Citér