julegaver til bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.860 visninger
15 svar
13 synes godt om
29. september 2015

AJ14

Hej.  Hvad plejer Jeres børn at give bedsteforældre i gave /julegave. ?

Har overvejet at scanne et par af deres tegninger ind på en scanner på arbejde i farve også lave en form for collage med Deres tegninger sammen med et par billeder af ungerne. Sådan hvor det "fader" lidt ud i hinanden. Også få det printet ud i en fotoforretning. Men ved ikke rigtigt. . 

Hvad laver/giver Jeres ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

MorTil3+

AJ14 skriver:

Har overvejet at scanne et par af deres tegninger ind på en scanner på arbejde i farve også lave en form for collage med Deres tegninger sammen med et par billeder af ungerne. Sådan hvor det "fader" lidt ud i hinanden. Også få det printet ud i en fotoforretning. Men ved ikke rigtigt. . 

Hvad laver/giver Jeres ?

Sidste jul fik bedsteforældre nogle kopper og skåle som ungerne havde malet på med porcelænsmaling plus et billede af dem sammen. Har ikke helt besluttet mig for hva de skal lave i år, tænker lidt det bliver nogle skåle og lysestager lavet af hama perler.

Anmeld Citér

29. september 2015

Bshizzle

Sidste år lavede ungerne Skåle og Lysestager i Perler. 

Ellers har de osse lavet : 

Krus (med egen tegning på )

Nøgleringe. 

Tegninger i ramme. 

Malet på en ramme (hvor der var billede af dem i).

En billede bog med billeder af dem i. 

Figurer lavet i Ler og malet på. 

Ting lavet af papmache. 

Du kan evt google dig frem til kreative ideer til børn. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Skouboe

I år har vi leget med pileflet, så det bliver nok noget i den retning. Min ældste har lært at sy på min symaskine, så hun laver nok brødkurve mv, og farfar ønsker sig en ny svampekurv, så det laver vi nok til ham.

Anmeld Citér

29. september 2015

Happiness

Min søn skal lave armbånd med forskellige perlesten til mormor/farmor, og så skal vi lave et lærred med håndaftryk som et dyr. (regner med en edderkop) 

Lillesøster skal male med fingermaling på lærred og så ved jeg endnu ikke hvad hun ellers skal.

Vi laver en årets bog fra begge unger (samlet). Måske en med Mormors bog, med citater og billeder af dem sammen. Jeg er ikke helt færdig med min planlægning

Forrige år har vi lavet:

'Hama perleskåle.

Malet på tomme syltetøjs/rødbedeglas, lagt salt i og et fyrfadslys.

Malet på krus.

Hånd/fodaftryk på lærred 

Kalendere med tegninger, aftryk, citater og billeder.

Hvert år får de også en ramme med årets billede hos fotografen. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Jn81

AJ14 skriver:

Hvad laver/giver Jeres ?

Jeg synes du skal låne Agnes ingersens bøger på biblioteket... Hun er dagplejemor og laver alverdens ting med "sine" unger... Hun har en hjemmeside og fb sde og VIDST NOK også en blog.... Jeg brugte hendes bøger rigtig meget til julegaver og kreative ting i al almindelighed da jeg arb i børnehave.... Venter nu mine første børn og glæder mig til at være krea m dem 

Anmeld Citér

29. september 2015

Benjamins'mor

AJ14 skriver:

Hvad laver/giver Jeres ?

Sidste år lavede vi fyrfadsstager af HAMA perler i ovnen og håndaftryk i trylledej som de så malede bagefter.

I år har jeg ikke besluttet mig endnu, men på eBay kan man købe en pakke med 10 pap rammer for 10,-. Det har jeg overvejet, så kunne børnene selv male og klistre på rammerne og så kunne vi tage nogen gode billeder af dem og sætte i dem.

Anmeld Citér

30. september 2015

AJ14

Benjamins'mor skriver:

Sidste år lavede vi fyrfadsstager af HAMA perler i ovnen og håndaftryk i trylledej som de så malede bagefter.

I år har jeg ikke besluttet mig endnu, men på eBay kan man købe en pakke med 10 pap rammer for 10,-. Det har jeg overvejet, så kunne børnene selv male og klistre på rammerne og så kunne vi tage nogen gode billeder af dem og sætte i dem.

Tak for svar.  Tror jeg skal prøve med skåle af perler. Det vil mine unger sikkert synes var sjovt at lave og anderledes. Det kan de også begge være med til. 

Anmeld Citér

30. september 2015

AJ14

Jn81 skriver:

Jeg synes du skal låne Agnes ingersens bøger på biblioteket... Hun er dagplejemor og laver alverdens ting med "sine" unger... Hun har en hjemmeside og fb sde og VIDST NOK også en blog.... Jeg brugte hendes bøger rigtig meget til julegaver og kreative ting i al almindelighed da jeg arb i børnehave.... Venter nu mine første børn og glæder mig til at være krea m dem 

Super.  Tak for tippet.  Det vil jeg prøve at tjekke op ☺

Anmeld Citér

30. september 2015

AJ14

MorTil3+ skriver:

Sidste jul fik bedsteforældre nogle kopper og skåle som ungerne havde malet på med porcelænsmaling plus et billede af dem sammen. Har ikke helt besluttet mig for hva de skal lave i år, tænker lidt det bliver nogle skåle og lysestager lavet af hama perler.

Ja de skåle af perler lyder som en god idé.  Det tror jeg også vi prøver i år. Har så mange perler liggende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.