Han leger bolle leg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.158 visninger
26 svar
60 synes godt om
28. september 2015

Anonym trådstarter

Står i lidt af er dilemma, håber I har nogen gode råd. Har en veninde der har en søn der vil lege bolle leg og han forklare uden problemer hvad det betyder at bolle og sådan. En dag vi havde været sammen med dem, havde min søn og hendes leget bolle leg og de sagde det var uden bukser og det hele, de er lige gamle børnene ca.5 år. Jeg synes efterfølgende det var lidt ubehageligt at tænke over, og nu har jeg faktisk ikke lyst til at vi skal være sammen med dem mere, eftersom min veninde fortæller at drengene nu også er begyndt at tage bukser af sin lillesøster, samt "rykker" meget i tissemanden fx. Når han ser sin mor nøgen. Hvad gør man lige, vil ikke udsætte mine børn for den grænseoverskridende leg og kan heller ikke stå og holde øje konstant hvis de skal lege, det stresser mig  hvad havde i gjort? Jeg har selvfølgelig sagt til min veninde at han ikke skal lære mine unger den leg! Og at hun må hjælpe ham MEGET så han kan styre det der.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Står i lidt af er dilemma, håber I har nogen gode råd. Har en veninde der har en søn der vil lege bolle leg og han forklare uden problemer hvad det betyder at bolle og sådan. En dag vi havde været sammen med dem, havde min søn og hendes leget bolle leg og de sagde det var uden bukser og det hele, de er lige gamle børnene ca.5 år. Jeg synes efterfølgende det var lidt ubehageligt at tænke over, og nu har jeg faktisk ikke lyst til at vi skal være sammen med dem mere, eftersom min veninde fortæller at drengene nu også er begyndt at tage bukser af sin lillesøster, samt "rykker" meget i tissemanden fx. Når han ser sin mor nøgen. Hvad gør man lige, vil ikke udsætte mine børn for den grænseoverskridende leg og kan heller ikke stå og holde øje konstant hvis de skal lege, det stresser mig  hvad havde i gjort? Jeg har selvfølgelig sagt til min veninde at han ikke skal lære mine unger den leg! Og at hun må hjælpe ham MEGET så han kan styre det der.

For det første så syntes jeg det er fint at du er grænsesættende, i form af at du ikke vil have at de tager tøjet af sig selv eller andre under leg.

Når det så er sagt, så syntes jeg det er en kende hysterisk, ar kalde selve legen grænseoverskridende, og føle dig stresset over det. Børn er naturligt nysgerrige på deres og andres kroppe, det er en del af deres udvikling. At de ikke må lege nøgne kan jeg godt forstå, men de vil altid lege de "doktor"lege

Anmeld Citér

28. september 2015

esioul

Anonym skriver:

ROOOOLIG NU!!

Du tillægger deres lege en voksen betydning. 

Det er NORMALT at børn leger "bollelege". de gør det fordi det føles rart. De tillægger det ikke den seksuelle betydning som vi voksne gør.

Det er ikke ok, hvis det ikke er en jævnbyrdig leg, altså hvor en af dem får overskredet grænserne eller føler sig presset. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg vil på ingen måde synes det er en ok leg..... Det ikke noget der skal leges og da slet ikke uden tøj på. Det ok at lege far mor og barn, men der er grænser, synes ikke det skal være som du beskriver det.

Synes da også det ok at børn udforsker deres køns dele, men det ikke noget andre skal blandes ind i og det lyder meget voldsomt i mine øre, deres lege.

Det føler jeg ikke gøre sig til hos børn i den alder, hvis det er tilladt på den måde mellem unger i den alder, hvad tænker de så ikke om det når de bliver ældre, om hvad der er ok over for andre?

Det min holdning.... Jeg ville ikke synes det ok, men jeg respektere at andre har en anden holdning...

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg bliver ikke hysterisk og har taget det roligt, lige indtil at barnet fortæller hvordan man boller, at man stikker tissemanden ind i numsen!! Synes da ikke det er nogen, heller ik børn der skal stikke en tissemand i numsen på et andet barn! Jeg ved godt at børn udforsker og det giver jeg plads til, når det er at kigge på andre, og pille ved sig selv. Vi taler åbent om det her hjemme, og jeg synes ikke der er nogen spørgsmål der er pinlige fra mine børn. Men det der bolleleg, hvor min venindes søn kommer svedig ud fra værelset efter at have leget bolleleg med min søn, det er sku alligevel lidt for meget for mig, for selvom de aldersmæssigt er på lige fod, så virker det ikke somom de er det seksuelt! Og jo det er noget seksuelt nøjagtig som vi voksne forstår det ord, forskellen er bare at børn igår har noget begreb om det.

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

skovrup skriver:

Jeg vil på ingen måde synes det er en ok leg..... Det ikke noget der skal leges og da slet ikke uden tøj på. Det ok at lege far mor og barn, men der er grænser, synes ikke det skal være som du beskriver det.

Synes da også det ok at børn udforsker deres køns dele, men det ikke noget andre skal blandes ind i og det lyder meget voldsomt i mine øre, deres lege.

Det føler jeg ikke gøre sig til hos børn i den alder, hvis det er tilladt på den måde mellem unger i den alder, hvad tænker de så ikke om det når de bliver ældre, om hvad der er ok over for andre?

Det min holdning.... Jeg ville ikke synes det ok, men jeg respektere at andre har en anden holdning...

Jeg synes helt klart det er for meget når det skal foregå uden tøj og når han forklare hvad bolle det er! Så vil jeg da skærme mine unger for ikke at skulle lege den leg, synes da også det er ret ulækkert, selvom det da er naturligt at være nysgerrig og børn skal udforske, så er der grænser og det er det vi voksne er her for, nemlig at hjælpe dem med at forstå deres egen seksualitet i et passende niveau i forhold til deres alder.

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

Vil da lige nævne at jeg bestemt også tænker meget over ikke at nogen af dem kommer til at skamme sig over deres seksualitet og at det er okay at det føles rart men at man bare ikke skal være nøgne sammen når man leger.

Anmeld Citér

28. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg bliver ikke hysterisk og har taget det roligt, lige indtil at barnet fortæller hvordan man boller, at man stikker tissemanden ind i numsen!! Synes da ikke det er nogen, heller ik børn der skal stikke en tissemand i numsen på et andet barn! Jeg ved godt at børn udforsker og det giver jeg plads til, når det er at kigge på andre, og pille ved sig selv. Vi taler åbent om det her hjemme, og jeg synes ikke der er nogen spørgsmål der er pinlige fra mine børn. Men det der bolleleg, hvor min venindes søn kommer svedig ud fra værelset efter at have leget bolleleg med min søn, det er sku alligevel lidt for meget for mig, for selvom de aldersmæssigt er på lige fod, så virker det ikke somom de er det seksuelt! Og jo det er noget seksuelt nøjagtig som vi voksne forstår det ord, forskellen er bare at børn igår har noget begreb om det.

Det giver jeg dig ret i. Det lyder ikke til at være normal adfærd!!  

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det giver jeg dig ret i. Det lyder ikke til at være normal adfærd!!  

Synes også det er lige over stregen. Det gør det hele så problematisk, da min veninde gerne vi lave legeaftaler, men jeg er lidt tilbageholdende efter de sidste par gange hvor det her bolleleg har fundest sted. Der er også andre faktorer der gør at jeg ikke synes de skal lege sammen da, storebroderen er meget agressiv overfor både sin lillebror og mine børn, der skal ik meget til før han bliver helt vildt rasende og rykker indernes tøj så det næsten går i stykker og slår dem og bliver meget verbal. Gør mig meget ked af det da det jo er min bedste veninde og gerne vil være sammen med hende, men ønsker ikke at vores børn skal lege sammen da mine børn i flere dage efter er mærkbare anderledes og vilde!  

Anmeld Citér

28. september 2015

MediaAnarchy

Jeg går helt klar ind for at børn udforsker deres egne og andres kroppe, og lærer at se og accepterer ligheder og forskelle. 

Hvis det er for voldsomt den måde det foregår på, og du har en fornemmelse om, at de ikke leger på lige fod, så synes jeg du skal sige det til din veninde.

Det behøver ikke at være anklagende eller nedladende. Kan det ikke bare lyde noget ala: "Vi vil helt vildt gerne komme og lege, men jeg synes vi skal gøre klart for begge drenge, at hvis de skal lege sammen, skal de begge have tøj på ellers slutter legeaftalen". 

Det er de gamle nok til at forstå. I sær hvis du står ved præmissen og siger pænt farvel, hvis de ikke overholder aftalen. Så overholde de den nok næste gang. 

Og snak evt med dem om, hvorfor vi ikke leger nøgne sammen. "Den nøgne krop er ikke noget at skamme sig over, men vi er ikke nøgne når vi leger, men hvis I har nogle spørgsmål til kroppen og bollelege, så vil vi gerne svare."

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.