Brud på overenskomsten vedr arbejdstider.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

For mig er der stor forskel på om jeg har fri klokken 20 eller 22, også selvom at den lille sover når jeg kommer hjem. Jeg har også en kæreste der er hjemme og som har brug for mit nærvær når jeg kommer hjem, og det kan jeg ikke give hvis jeg først er hjemme 2 timer efter at jeg burde sove for at komme op og afsted næste dag.

Jeg har ikke noget mod at jeg på dage hvor jeg har fri klokken 15 eller 16 at blive 1-2 timer mere som jeg også har gjort hvis der er brug for det. Men det med at jeg først er hjemme efter jeg burde sove duer ikke hvis jeg skal kunne hænge sammen på begge fronter.

Jeg ved godt at der er mange der vælger at sætte familien i anden række i en periode på grund af arbejdet, men det kan jeg ikke.  

Det havde ikke noget af gøre med at sætte arbejdet før famillien, men noget af gøre med, nu hvor du var afsted. Jeg havde selv et arbejde på et tidspunkt, hvor jeg pendlede 4 timer hver gang  jeg var på arbejde (med det offentlige),  og der synes jeg i længende at det var bedre at ha nogle rigtig lange dage, så man også kunne ha nogle rigtig korte dage ( eller helt fridage)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2015

L-Mortil3

Altså nej, de kan ikke planlægge at bryde 11 timers reglen, men de kan altså sagtens have en lokalaftale der hedder 10/9/8 timer . Det er meget normalt. 

Hilsen Line, TR FOA! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.