Nogle der kan give mig er godt råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
8 svar
33 synes godt om
26. september 2015

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er helt vildt skrukke begge to, vi har i forvejen to dejlige børn sammen. Den enest grund til vi venter med nr tre er at vi skal finde et større hus vi kan være fem i. 

Når det sagt, så skal vi idag hjem til min svigermor, som også har inviteret min mands bror og kone... Arg. 

Da har nu prøver igennem x antal år at få børn, uden det lykkes og er igang med al form for hjælp de kan få... 

Dilemma: jeg snakker baby uafbrudt for tiden, og har så svært ved ikke at komme ind på det emne pga vi selv snakker om en nr 3. Hvad nu hvis jeg får sagt noget der sårer dem ? Eller hvis stemningen blive underlig pga vi prøver at undgå emnet børn... 

Nogle gode råd ???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2015

Vivienne

Anonym skriver:

Min mand og jeg er helt vildt skrukke begge to, vi har i forvejen to dejlige børn sammen. Den enest grund til vi venter med nr tre er at vi skal finde et større hus vi kan være fem i. 

Når det sagt, så skal vi idag hjem til min svigermor, som også har inviteret min mands bror og kone... Arg. 

Da har nu prøver igennem x antal år at få børn, uden det lykkes og er igang med al form for hjælp de kan få... 

Dilemma: jeg snakker baby uafbrudt for tiden, og har så svært ved ikke at komme ind på det emne pga vi selv snakker om en nr 3. Hvad nu hvis jeg får sagt noget der sårer dem ? Eller hvis stemningen blive underlig pga vi prøver at undgå emnet børn... 

Nogle gode råd ???

Ja! Det er meget simpelt. Du er ikke verdens centrum. Du kan vel styre dig i et par timer og ikke snakke om dig selv? Eller i hvert fald det emne. Hvis du ved det kommer til at såre andre mennesker!

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Ja! Det er meget simpelt. Du er ikke verdens centrum. Du kan vel styre dig i et par timer og ikke snakke om dig selv? Eller i hvert fald det emne. Hvis du ved det kommer til at såre andre mennesker!

Er jeg et dårligt menneske fordi jeg er bange for at få såret andre ? 

Jeg har aldrig været sammen med nogen i deres situation og ved ikke hvad man kan sige uden at såre. ?

Selvfølgelig bliver det ikke et problem hvis emnet baby ikke kommer op, men hvad nu hvis de selv tager emnet op ? 

Synes det så synd for dem at se kæmper, men de har vel heller ikke brug for at man har ondt af dem.

Anmeld Citér

26. september 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Er jeg et dårligt menneske fordi jeg er bange for at få såret andre ? 

Jeg har aldrig været sammen med nogen i deres situation og ved ikke hvad man kan sige uden at såre. ?

Selvfølgelig bliver det ikke et problem hvis emnet baby ikke kommer op, men hvad nu hvis de selv tager emnet op ? 

Synes det så synd for dem at se kæmper, men de har vel heller ikke brug for at man har ondt af dem.

Så lytter du til dem, spørger ind til dem og lader for alt i verden være med at dreje samtalen over på dig og jeres planer om en baby mere.

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

AnjaHM skriver:

Så lytter du til dem, spørger ind til dem og lader for alt i verden være med at dreje samtalen over på dig og jeres planer om en baby mere.

Kan man godt spørge ind til det uden at såre ? Det måske et dumt spørgsmål, men hver gang jeg forstiller mig at det mig i deres situation bliver jeg ulykkelig. 

Anmeld Citér

26. september 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Kan man godt spørge ind til det uden at såre ? Det måske et dumt spørgsmål, men hver gang jeg forstiller mig at det mig i deres situation bliver jeg ulykkelig. 

Lad være med at bringe emnet på banen ... Lad dem om det - hvis de har behov ... Hvis de selv bringer det op spørg ind ... Hvis de ikke gør så snak om vejret, deres bolig, job, hund, have, hobby ... Alt andet end børn og graviditet - med mindre de selv bringer det på banen ... Eller spørg løst om hvordan det går -uden emne ... Og afvej svaret 

Anmeld Citér

26. september 2015

Krydserfingre

Ej. I KAN jo bare lade cære med at snakke baby. Og du kan lade cære med at starte samtalen ved at spørge til det. HVIS de selv bringer det op - hvilket jeg tvivler på - så lytter du self bare også tier du ellers stille. Der er ikke noget at gøre et stort nummer ud af. 

Anmeld Citér

26. september 2015

Lisbeth1985

Lad vær med at snakke om jeres kommende familieforøgelse foran dem,når du ved,at det kan gøre dem kede af det - det kan du gøre på alle andre tidspunkter. At være barnløs er en KÆMPE sorg,som kræver omsorg og hensyn fra ens nærmeste - så må dine behov komme i anden række!!

Anmeld Citér

26. september 2015

esioul

Lisbeth1985 skriver:

Lad vær med at snakke om jeres kommende familieforøgelse foran dem,når du ved,at det kan gøre dem kede af det - det kan du gøre på alle andre tidspunkter. At være barnløs er en KÆMPE sorg,som kræver omsorg og hensyn fra ens nærmeste - så må dine behov komme i anden række!!

Kunne ikke sige det bedre selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.