"direktør" baby og mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2015

Muffinmus

Det er da ikke ondt. Bettemusens kan sagtens leve uden mad i tre timer...

Og mor får ro i kroppen mens far lærer sit pige at kende.

Det er en god ide at få vendt tingene lidt inden i kører afsporet. At være forældre er et samarbejde med plads til hinanden og forståelse. Både forståelse for at familien altid skal komme i første række, men også at der naturligvis skal mad på bordet.

Men dette er starten, kører det sådan de næste par år. Så går jeres forhold måske i stykker... Ting skal ikke køres for langt ud inden man reagerer.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
libramarie12 skriver:

hvordan vil du fortælle det ? For når jeg siger  noget ender det med at han så siger; er det fordi du ikke kan bare sådan tage i byen ??? Og det gør mig ked af det. Og det er jo ikke det jeg tænker på jeg vil bare gerne have mere hjælp... Men har tænkt på at lave en aftale med en veninde 3 timer ca. . Hvor han så skal passe vores datter. Men synes det ondt for vores lille pige og ham. Men jeg er bare så træt  efterhånden og ked af det... 

Fædre "passer" ikke deres børn - de er SAMMEN med dem. Din mand er da helt halt på den...

Anmeld Citér

26. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

libramarie12 skriver:

hvordan vil du fortælle det ? For når jeg siger  noget ender det med at han så siger; er det fordi du ikke kan bare sådan tage i byen ??? Og det gør mig ked af det. Og det er jo ikke det jeg tænker på jeg vil bare gerne have mere hjælp... Men har tænkt på at lave en aftale med en veninde 3 timer ca. . Hvor han så skal passe vores datter. Men synes det ondt for vores lille pige og ham. Men jeg er bare så træt  efterhånden og ked af det... 

Hvis det virkelig var nødvendigt at forklare en voksen mand dette, ville jeg fortælle ham at hans indstilling er både egoistisk og umoden.

I er vel to der er blevet forældre? Det er ikke mere "din baby" end hans - det er ikke mere dit hus end hans... så hvis han skal have den meget store frihed til sin virksomhed (som jo er startet på et virkelig tosset tidspunkt, men nok om det) så kommer han hjem bagefter og tager sin del af læsset, ligeså snart han kan. Han kan ikke få det hele. Det er slet ikke til diskussion. 

Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at lave aftaler med den veninde - en far "passer" ikke sit barn eller "hjælper dig" ved at deltage lidt - han tager sin halvdel af slæbet og ser at blive voksen i en hulens fart!

Anmeld Citér

26. september 2015

TNBC

libramarie12 skriver:

Jeg ville sige: Din datter har brug for at være sammen med sin far, og jeg vil gerne tilbringe mere en time om dagen med min kæreste. Og jeg gider ikke at du er sammen med venner hver gang du har fri, ellers så kan du tage din datter med en tur... Og nej det er ikke fordi jeg vil i byen, men jeg vil gerne have noget hjælp, fordi jeg føler at jeg er alenemor og sådan skal det ikke være, når man er i et forhold.
Og nej det er ikke synd for baby eller far at de skal være alene i 3timer, det vil være godt for dem at få noget alene tid, så de virkelig kan lære hinanden at kende. At de kan få et ordentlig forhold, så  jeres datter kan blive tryg ved sin far.

Jeg synes det er en mærkelig aftale at I har lavet, at han skal give besked 5dage før.. Han er ikke et barn, og så du skal indstille dig på det.

Når man lige er blevet forældre burde man have lyst til at være sammen med sit barn som ofte man kan, og så må vennerne altså vente, ellers må de sku komme  på besøg.

Jeg ville sætte mig ned og tage en ordentlig snak med ham, og hvad det er han vil og hvordan det skal komme til at være i fremtiden, fordi den ordning i har, den fungere ikke, i hvert fald ikke for dig, og du vil ende med at køre dig selv ned.

Og så lad vær med at vær der hjemme hele tiden, tag på cafe med venner/familie, ud og shop, et eller andet, sådan at du ikke føler at du er helt alene.

Anmeld Citér

26. september 2015

Bshizzle

Min kæreste var selvstændig allerede dengang jeg mødte ham.. 

Men da var det meste hjemme fra på hans computer. 

I alle de år vi har været sammen, da har han haft flere firmaer kørende og nogle af dem har altså krævet hans tid 24/7. 

Da vi så fik vores fælles barn, da var jeg indstillet på at han ikke ville være der så meget af tiden. 

Men... Jeg havde altid muligheden for at komme op på hans kontor eller i butikken med vores baby. 

Ja, det var skide hårdt, men jeg støttede min kæreste med hans firma som betød meget for ham. 

Nu har vores venner altid været velkommen til at kigge hjem til os, så vores dør er altid åben. 

Men ja, det er vigtigt at i tænker over hvad behov i begge har brug for og snakke om det. 

Anmeld Citér

26. september 2015

Dorthe1986

En ting er helt sikkert der skal styr på den fordeling, ellers bliver du udkørt. Jeg kæmpede for at min søns far skulle indse at jeg ikke både kunne klare studie, alt husligt, alt økonomisk og alt med vores søn. Han kunne aldrig forstå det eller ville ikke. Han mente jeg jo bare gik derhjemme da jeg var på barsel - jeg holdte så slet ikke barsel men læste hjemmefra. Han ikke så meget som skiftede en ble eller gav sin søn et bad uden jeg nærmest skulle tvinge ham. Jo når der var gæster eller vi var ude, så skulle han jo vise han kunne. Men jeg forlod ham da min søn var 2 år. Der kunne jeg ikke mere og jeg fik samme kommentar om byture og andet i den dur. Jeg var simpelthen holdt op med at elske ham og følte jeg havde to børn i stedet for et. Nå aldrig dertil så tag alvorssnakken med ham nu.

Anmeld Citér

27. september 2015

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Tak alle sammen jeres svar hjælp meget. Vi fik os en stor snak. Og er blevet enige om mange ting 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.