Stjernekigger vs alm. fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2009

Dansker i England

Jeg havde været inde og læse om fødsler (bla på baby.dk) og havde læst at presseveer generelt ikke varede så længe - så da jeg efter en time med sådanne bad jeg faktisk om at få kejsersnit - jeg kunne bare ikke presse mere (havde haft veer i 29 timer). Utroligt nok fik jeg hende presset ud alligevel efter yderligere en halv time.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2009

Mumto3

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at det ER hårdere af føde en stjernekigger end en der ligger i regelmæssig hovedleje. Ofte bliver stjernekigger-fødslerne også betegnet som 'ryg-fødsler' fordi smerterne sidder mere i ryggen end omme foran på maven, som ved 'almindlige' fødsler.

Jeg har ikke selv prøvet at føde en stjernekigger (men tilgengæld har jeg født en dreng der lå i 'dyb tværstand'- hvilket blot betyder at barnet ligger på tværs dybt nede i bækkenet. Puha, det var også hårdt!!! men ud kom han da...)

Hvis man har født en stjernekigger, tror jeg ikke man behøver at frygte af føde igen, for det er MEGET nemmere næste gang!!! Dels fordi det så ikke er første gang mere, og dels fordi det er nemmere at føde en der ligger rigtig.

(omvendt hvis man føde første barn normalt og 2. barn som stjernekigger, kan de to  fødsler godt opleves 'ens', fordi første fødsel var hård pga at det var første gang, og 2. gang var så hård pga at det var en stjernekigger.)

Anmeld

19. september 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Astrid er født som stjernekigger. Når jeg ser tilbage synes jeg ikke jeg havde en hård fødsel, det der var strængt var udvidelses veerne- så snart presseveerne begyndte vare det jo bare at presse. Men efter som Astrid var stjernekigger og lægerne ikke vidste det blev hun ved at titte frem på en ve og forsvant når veen var væk. Da jeg så havde presset nok og de ikke tuer lade det stå længere for min skyld (der var taget blodprøve på Astrid om hun var stresset- heldigvis ikke) valgte de at klippe og derefter tage hende med sugekop. Men så snart de havde klippet kom hun ud ved næste ve og de stod alle 3 (jordemoder, læge(lægen var der for at se en alm. fødsel) og en assistent) og var ret forundret over at hun lå sådan med ansigtet opad. Men alt gik godt og jeg var klar til at føde igen da hun lå på min mave

Og den dag i dag et halvt år senere er mor og jeg stadig eninge om at jeg ville have født i bilen på vej til sygehuset hvis ikke det var fordi hun var stjernekigger..

Anmeld

20. september 2009

Tina2

Min datter var stjernekigger, hvilket de først fandt ud af da hun kom ud..... Jeg havde SÅ smertefulde veer, det sad i lænden og så føltes det fuldstændigt som om der stod en på hver side af mig og rev ud i min rygsøjle

Hun stod tilmed skævt, så det var en sej fødsel... Havde presseveer i næsten 2 timer og en meget kold JM, desværre  Min datter var en rimelig stor baby på 4200 g, så det var noget af en basse at få klemt ud.... Men da jeg lå med vedrop osv og de snakkede om sugekop fik jeg fornyede kræfter og pressede til!!!!

Da jeg skulle føde min søn var jeg ekstremt nervøs for om han også var stjernekigger!!! Var så bange for at sku føde......

Jeg fødte ham i vand og jeg kan tydeligt huske jeg blev skrækslagen da jeg ku mærke presseveerne, men smerten var SLET ikke som 1. gang og han var ude i 4 presseveer (tog 8 min) og han var en ordentlig knægt på 4800 g.

Så hos mig var der STOR forskel.....

Anmeld

20. september 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Tina2 skriver:

Min datter var stjernekigger, hvilket de først fandt ud af da hun kom ud..... Jeg havde SÅ smertefulde veer, det sad i lænden og så føltes det fuldstændigt som om der stod en på hver side af mig og rev ud i min rygsøjle

Hun stod tilmed skævt, så det var en sej fødsel... Havde presseveer i næsten 2 timer og en meget kold JM, desværre  Min datter var en rimelig stor baby på 4200 g, så det var noget af en basse at få klemt ud.... Men da jeg lå med vedrop osv og de snakkede om sugekop fik jeg fornyede kræfter og pressede til!!!!

Da jeg skulle føde min søn var jeg ekstremt nervøs for om han også var stjernekigger!!! Var så bange for at sku føde......

Jeg fødte ham i vand og jeg kan tydeligt huske jeg blev skrækslagen da jeg ku mærke presseveerne, men smerten var SLET ikke som 1. gang og han var ude i 4 presseveer (tog 8 min) og han var en ordentlig knægt på 4800 g.

Så hos mig var der STOR forskel.....

Du har dælme fået nogle store babyer

Anmeld

20. september 2009

Dansker i England

Tina2 skriver:

Det var det samme hos mig. Godt at høre, der er forskel. Jeg var dog også klar til at gøre det hele om så snart hun var kommet ud - smerterne var forsvundet, og jeg havde overhovedet ikke sprækket.

Anmeld

20. september 2009

Tina2

Dansker i England skriver:

Det var det samme hos mig. Godt at høre, der er forskel. Jeg var dog også klar til at gøre det hele om så snart hun var kommet ud - smerterne var forsvundet, og jeg havde overhovedet ikke sprækket.

Ja, det ku jeg så ikke sige.... Jeg var meget påvirket af den dumme JM jeg havde som total overhørte mig......

Jeg sprækkede helt ned til røven- heldigvis kun lige ned til.....

2. gang var der intet  Og jeg tog hjem 4 timer efter han var født

Anmeld

20. september 2009

Tina2

Astrids-mor skriver:

Du har dælme fået nogle store babyer

Ja, det var et par ordentlige guffier og det er de egentlig stadig:-) Min søn på 2 år og 3 mdr er 98 cm, 15½ kg, str 26 i sko og str 104 i tøj:-)

Min datter på 5½ år er 124½ cm, 24 kg, str 32 i sko og str 128 i tøj:-)

Men jeg er også familiens undermåler med mine 180 cm  Så her er overhovedet ingen at blive lille efter:-)

Anmeld

21. september 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Tina2 skriver:

Ja, det var et par ordentlige guffier og det er de egentlig stadig:-) Min søn på 2 år og 3 mdr er 98 cm, 15½ kg, str 26 i sko og str 104 i tøj:-)

Min datter på 5½ år er 124½ cm, 24 kg, str 32 i sko og str 128 i tøj:-)

Men jeg er også familiens undermåler med mine 180 cm  Så her er overhovedet ingen at blive lille efter:-)

Nej det kan man da ikke lige frem påstå. 180cm - det da højt. jeg er kun 175..
Men ja nogle har store børn andre små. Min datter ligger vidst heller ikke lige i den lave ende, ikke efter skemaerne i hvertfald..

Anmeld

24. september 2009

Tina2

Astrids-mor skriver:

Nej det kan man da ikke lige frem påstå. 180cm - det da højt. jeg er kun 175..
Men ja nogle har store børn andre små. Min datter ligger vidst heller ikke lige i den lave ende, ikke efter skemaerne i hvertfald..

Tja, har et par veninder på 183 og 185 cm, så der føler jeg mig jo helt lille, ha ha!!!

Jeg er vist bare ikke en af dem der får små børn- men det er jo så forskelligt....

Min søn på 2 år er snart oppe i samme tøjstørrelser som nogle af dem, fra min mødregruppe med min datter på 5 år, bruger:-) Lidt vildt...... Men der er jo meget stor forskel på børn:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.