Stjernekigger vs alm. fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.221 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. september 2009

Dansker i England

Hej jer der også har født en stjernekigger. Jeg undrede, om der er stor forskel på en sådan fødsel og en "almindelig" fødsel? Jeg har kun prøvet førstnævnte, og den var ganske hård, så blev lidt nysgerrig på, om der er forskel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Mira0911

Min datter var stjernekigger... synes ikke der var noget der var hårdt... Gik med veer i 4 og 9 timer...

Anmeld

17. september 2009

MoarViborg

Jeg tror godt der kan være forskel på den lille stjernekiggers placering! For nogle er det ikke noget de mærker meget til. For mit vedkommende resulterede det i, at min datters baghovede hævede voldsomt op da da under veerne blev presset mod bækkenet, jeg kunne derfor ikke føde hende ved almindelig fødsel, men måtte efter 12 timer overgå til AKS.

Hvordan var din egen fødsel?

Anmeld

17. september 2009

Dansker i England

Trineviborg skriver:

Jeg tror godt der kan være forskel på den lille stjernekiggers placering! For nogle er det ikke noget de mærker meget til. For mit vedkommende resulterede det i, at min datters baghovede hævede voldsomt op da da under veerne blev presset mod bækkenet, jeg kunne derfor ikke føde hende ved almindelig fødsel, men måtte efter 12 timer overgå til AKS.

Hvordan var din egen fødsel?

Min egen fødsel var ganske lang og hård i og med at alle veer sad i lænden, hvor hun havde sit tyngdepunkt også under den sidste måned af graviditeten. Jeg havde presseveer i 1,5 time, og kunne til sidst hverken stå, sidde eller ligge pga smerten i ryggen. Fik bagefter at vide at det var pga at hun var stjernekigger at det gjorde så ondt

Anmeld

18. september 2009

MoarViborg

Dansker i England skriver:

Min egen fødsel var ganske lang og hård i og med at alle veer sad i lænden, hvor hun havde sit tyngdepunkt også under den sidste måned af graviditeten. Jeg havde presseveer i 1,5 time, og kunne til sidst hverken stå, sidde eller ligge pga smerten i ryggen. Fik bagefter at vide at det var pga at hun var stjernekigger at det gjorde så ondt

Puha.. ja så har din fødsel jo også været ganske hård!
Men ved du hvad,, næste gang napper vi jo bare en nem fødsel

Anmeld

18. september 2009

TbCp

Dansker i England skriver:

Hej jer der også har født en stjernekigger. Jeg undrede, om der er stor forskel på en sådan fødsel og en "almindelig" fødsel? Jeg har kun prøvet førstnævnte, og den var ganske hård, så blev lidt nysgerrig på, om der er forskel?

Liva var stjernekigger og under fødslen fik hun drejet sig en lille smule så det endte med akut kejsersnit efter ca 15 timer.
Kunne ikke have født hende vaginalt.
Har ingen erfaringer med stjernekigger vs alm fødsel men synes ofte man hører at det er noget hårdere både for mor og barn når barnet er stjernekigger

Anmeld

18. september 2009

grube1984

MIn dreng var også stjernekigger, hvilket jeg først fik at vide efter alt for megen kamp med veer i næsten et døgn... Han havde lirket sig så meget ned i mit bækken, at jeg havde ondt i hele min krop og mine veer var fuldstændige håbløse og jeg ku ikke åbne mig ordentligt heller..
Jeg var i fødsel i 28 timer, før han kom til verden ved akut kejsersnit. Jeg ville næppe have haft kræfter til at føde ham vaginalt efter alle de timer, og desuden vejede han 4 kg. Lægen sagde også, at jeg aldrig ville ha fået ham ud af normal vej..
Min dreng havde et mega langt baghovede, så han lignede en cybercity-baby. Hvilket han havde fordi han havde lirket sig så meget ned og selv havde kæmpet for at blive født vaginalt. Han sad endda så meget fast dernede, at lægerne ikke ku få ham ud og at min jordemoder måtte skubbe på igennem skeden også..

Anmeld

18. september 2009

Tdittmann

Hej 

Min 1. fødsel der lån hun som stjernekigger og det gør at de kommer mere skævt ned i bækkenet og derved er sværre at føde - ofte forsøger man at vende - det gjorde man også ved mig dog uden held. Min 2. fødsels der lå hun "normalt" og det gør at man har bedre fornemmelse af at de glider ned gennem bækkenet og noget nemmere at føde - fødte hende på 5 presseveer.

Her i min 3.graviditet håber jeg også at "bebsen" ligger "normalt" da det letter fødslen en del

Tanja

Anmeld

19. september 2009

Dansker i England

Trineviborg skriver:

Puha.. ja så har din fødsel jo også været ganske hård!
Men ved du hvad,, næste gang napper vi jo bare en nem fødsel

Det krydser jeg fingre for

Anmeld

19. september 2009

Nanna1985

Min datter var os stjernekigger og det hele endte i aks.. Hun stod så skæv, så hun kunne ikk komme ned i mi bækknet ordentligt..

Min datter nr. 2 lå os en smule skæv med hovedet, dog ikk så meget, så hende fødte jeg normalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.