Hck skriver:
Ikke noget til dig, men hvad mener man så med mere end 2 års uddannelse, er det bogligt eller hvad ?, for jeg har taget en uddannelse der tog 3 år og jeg har lige været på et af de 6 ugers kurser/uddannelser ( maj/ juni måned). Ang løntilskudsjob, så har jeg også 6 måneders reglen, men fred være med det
.
En mellemlang/lang videregående uddannelse på 3+ år gør, at man ikke er berettiget til 6 ugers kursus, men til gengæld er man berettiget til 8 ugers erhvervspraktik, hvor andre er berettiget til 4 uger.
Jeg er selv arbejdsløs akademiker (uddannet 19/9-2015), så ret nyt. Jeg er uddannet gymnasielærer (viiiirkelig dårlig timing, yes), men jeg er blevet tilbudt et vikarjob på en folkeskole. Jeg har fået dette ved at søge flere gange på denne skole, jeg kender flere lærere, og min mor arbejder der som rengøringassistent, og jeg er overbevist om, at det er mit netværk, og min stædighed til at søge alle deres jobs, der har givet mig det her vikarjob med matematik, engelsk, dansk og historie, og det til trods for, at jeg kun er uddannet lærer i dansk og historie. 
Anmeld
Citér