Hej allesammen,
Jeg står og skal vælge mellem at føde på Herlev hospital og Hillerød hospital. Jeg bor i København, så umiddelbart ville det være mest oplagt at vælge Herlev. Jeg overvejer dog alligevel Hillerød, fordi de har en virkelig god fødeafdeling og gode forhold under både fødsel og efterfølgende på barselsgangen, med eneværelser. Jeg var ude at besøge Herlev forleden, og der slog det mig, at der ikke var nogle vinduer på fødestuerne og en konstant, meget højlydt udluftningsblæser. Derudover så er man ikke sikret enestuer på hverken barselsgang eller barselshotellet.
Men på den anden side, så tager det os 30 minutter til Hillerød (og det er ikke engang i myldretiden). Og det er jo heller ikke sjovt med masser af veer. Og man risikerer jo også at blive sendt hjem igen!
Så jeg er virkelig i tvivl. Hvad ville I vælge? Er der nogen der har erfaring med at køre så langt med veer? Og er der nogen der har haft en anden oplevelse af Herlevs fødestuer/barselsgang? Jeg vil meget gerne have nogle inputs, så jeg kan få truffet beslutningen:-)
/cers
Har lige født på Hillerød i tirsdags, og det var en virkelig god oplevelse! Men også en virkelig god og nem fødsel, så derfor har jeg kun godt at sige... Der var roligt på gange , og i den aktive fase gik min jm ikke fra mig før 30 min efter baby var ude, for der var hendes vagt ved at være slut ;-)
De havde rimelig travlt, men fik en stue nede ad gangen hvis jeg ville. Sprang dog over... Fødte kl 7:24 og vi var hjemme efter 30 min kørsel kl 11, da jeg ikke havde brug for at være der længere og derfor ikke ville optage pladsen ;-)
Anmeld
Citér