Bor i København, fødsel Hillerød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.302 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2015

Cers

Hej allesammen, 

Jeg står og skal vælge mellem at føde på Herlev hospital og Hillerød hospital. Jeg bor i København, så umiddelbart ville det være mest oplagt at vælge Herlev. Jeg overvejer dog alligevel Hillerød, fordi de har en virkelig god fødeafdeling og gode forhold under både fødsel og efterfølgende på barselsgangen, med eneværelser. Jeg var ude at besøge Herlev forleden, og der slog det mig, at der ikke var nogle vinduer på fødestuerne og en konstant,  meget højlydt udluftningsblæser. Derudover så er man ikke sikret enestuer på hverken barselsgang eller barselshotellet. 

Men på den anden side, så tager det os 30 minutter til Hillerød (og det er ikke engang i myldretiden). Og det er jo heller ikke sjovt med masser af veer. Og man risikerer jo også at blive sendt hjem igen! 

Så jeg er virkelig i tvivl. Hvad ville I vælge? Er der nogen der har erfaring med at køre så langt med veer? Og er der nogen der har haft en anden oplevelse af Herlevs fødestuer/barselsgang? Jeg vil meget gerne have nogle inputs, så jeg kan få truffet beslutningen:-)

/cers

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2015

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

jeg ville helt klart vælge det sted, hvor der er garanti for enestuer. For mig var det altafgørende at der er ro og ikke andre at tage hensyn.

Ved min nr. 2 lå jeg på stue med en ganske unge pige, som i flg. min optik, ikke var klar til at få børn. Hendes største bekymringer var om hendes heste og hunde kunne klare sig uden hende! Det stressede mig totalt at hendes lille lækre baby lå og pev i vuggen og hun ikke tog babyen op til sig og gav den nærhed og tryghed. Så ville helt sikkert foretrække alene stue. 

Med hensyn til afstanden, så er det normalt for alle os som bor uden for København at der er transport til sygehuset - veer eller ej 

Anmeld Citér

25. september 2015

Anna2706

Jeg har født på Hillerød hospital og vi har godt 20 minutter derhen i bil, men jeg kan klart anbefale dig at tage Hillerød. Vi var indlagt 4 dage efter fødselen og vi havde vores ejet værelse på barselsgangen, personalet var rigtig søde og de var der altid hvis man ville have hjælp eller havde spørgsmål ☺ 

Anmeld Citér

25. september 2015

Junipige15

Jeg fødte på Hillerød på en sansestue - det var helt fantastisk, og efterfølgende på eneværelse på barselsgangen. Kan varmt anbefale det. 

Min gode veninde valgte Herlev, og måtte efter fødslen dele stue med et par hvor der bare væltede gæster højlydt ind og ud med mad osv og nærmest holdt fest på stuen 2 dage i træk - uden der blev gjort noget ved det på trods af at de sagde det til parret og til personalet. 

Anmeld Citér

25. september 2015

Cers

Tusind tak for inputtene, det er også det vi hælder mest til. Jeg har hørt så mange, der ligesom jer har været glade for Hillerød. Og det er jo rigtigt, der er jo mange steder udenfor København, hvor man skal køre så langt eller længere, det er også godt lige at have i baghovedet

Anmeld Citér

25. september 2015

Looni

Ikke for at skræmme dig, men man er altså ikke garanteret en enestue fordi man vælger Hillerød - min svigerinde fødte der, og fik af vide, at de gjorde alt hvad de kunne for at man fik stuerne for sig selv, men hvis der er meget run på, så er de fleste stuer altså beregnet til at det kan ligge to (så er der bare ikke plads til far også)

Dermed ikke sagt at det er ofte det er sådan, men du må bare ikke vælge alene ud fra den grund, for så kan du risikere at blive slemt skuffet, hvis du skulle ramme et uheldigt tidspunkt at føde på. 

Men hvis du føler dig tryggest ved Hillerød, så synes jeg da du skal vælge det. - når det så er sagt, så ville jeg aldrig vælge et der lå så langt væk, HVIS jeg kunne vælge et tættere på - sidste gang boede jeg 5min væk fra Rigshospitalet og den køretur var mere end nok for mig, synes det var frygteligt at køre i bil med veer. Denne gang er vi flyttet, og jeg bor nu hele 20min væk fra Roskilde, hvor jeg skal føde, og hvis jeg skal være ærlig, så er det jeg frygter allermest ved fødslen, køreturen med veer til hospitalet.

(det er lige før jeg næsten ønsker at gå så meget over tid, at jeg skal sættes i gang, og dermed slippe for køreturen)

- men det er jo forskelligt fra person til person hvordan de oplever forskellige ting ved fødslen - der er også nogen der synes presseveerne er de værste, og dem der gør mest ondt, dem synes jeg derimod var "piece of cake" 

Anmeld Citér

25. september 2015

naj88

Jeg fødte på Herlev og det var en super god oplevelse. Selv om der var dobbelt så mange fødsler som på de omkringliggende dage den dag, hvor jeg fødte, fik jeg selvfølgelig enestue. Personalet var så fantastiske og jeg må indrømme at det sidste jeg tænkte på, var at der ikke var vinduer. 

Anmeld Citér

25. september 2015

Cers

Tak for svar! Dejligt at høre gode historier fra Herlev også! Og ja, de sagde godt, at det ikke var helt sikkert, men heldigvis skal jeg føde i april, så der skulle ikke være så meget run på - men man ved jo aldrig:-) Jeg lægger hovedet lidt mere i blød! 

Anmeld Citér

26. september 2015

M&J87

Cers skriver:

Hej allesammen, 

Jeg står og skal vælge mellem at føde på Herlev hospital og Hillerød hospital. Jeg bor i København, så umiddelbart ville det være mest oplagt at vælge Herlev. Jeg overvejer dog alligevel Hillerød, fordi de har en virkelig god fødeafdeling og gode forhold under både fødsel og efterfølgende på barselsgangen, med eneværelser. Jeg var ude at besøge Herlev forleden, og der slog det mig, at der ikke var nogle vinduer på fødestuerne og en konstant,  meget højlydt udluftningsblæser. Derudover så er man ikke sikret enestuer på hverken barselsgang eller barselshotellet. 

Men på den anden side, så tager det os 30 minutter til Hillerød (og det er ikke engang i myldretiden). Og det er jo heller ikke sjovt med masser af veer. Og man risikerer jo også at blive sendt hjem igen! 

Så jeg er virkelig i tvivl. Hvad ville I vælge? Er der nogen der har erfaring med at køre så langt med veer? Og er der nogen der har haft en anden oplevelse af Herlevs fødestuer/barselsgang? Jeg vil meget gerne have nogle inputs, så jeg kan få truffet beslutningen:-)

/cers

Jeg fødte på Herlev sansestue og det var et fantastisk forløb.

jeg havde enestue de første to dage og den sidste dag blev der indlagt en ved siden af. Men jeg var rimelig ligeglad, gardinen blev trukket for.

Anmeld Citér

26. september 2015

Eliza

Jeg har født begge mine børn, på Hillerød. 

Jeg har haft rigtig gode oplevelser med det. 

Vi bor også 25-30 min fra hospitalet og nej! Det er ikke sjovt med veer (Hillerød er dog tætteste hospital, så der var ikke et valg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.