trøst søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.330 visninger
31 svar
0 synes godt om
17. september 2009

Malene84

Hmm.. ja... jeg har som skrevet i tidligere tråde, kun lige fundet ud af i lørdags 12/09 at jeg er garvid. Vi er vildt lykkelige da det er første forsøg... MEN...
jeg har haft sindsyge smerter i maven. Sådanne smerter der tvinger mig i knæ  jeg tog til lægen, og hun vidersendte mig med det samme akut til Hvidovre.

Da jeg kom derud (efter at have ventet 4 timer  ), blev jeg scannet. De var to læger, de mente at de kunne se at der sad noget udenfor livmoderen, men også noget indeni. Min verden brød sammen. De ville gerne være sikre, og tilkaldte en 3. læge som så også scannede mig.
Hun kunne så pludselig se 2 befrugtede ÆG I LIVMODEREN!!!!!! og ikke noget udenfor. Hun mente at jeg venter tvillinger, og at alt ser normalt ud.
Jeg blev sendt hjem med meddelsen om, at det er for tidligt at bedømme noget som helst, da jeg er ikke er særlig langt henne

Skal til blodprøve tjek i morgen (for at kigge på HCG)... men er der nogen der har prøvet det her før? Det er vildt ubehagelig ikke at vide, om jeg er gravid eller ej... kan på ingen måde være glad... da min drøm kan tages fra mig så hurtigt. Hvornår ved de noget?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
puha.. har ikke prøvet det, men vil sige sende dig en stor krammer
Du er jo gravid, men om der udover inde i livmoderen, også er noget udenfor er svært at sige! men mon ikke de under alle omstændigheder kan bevare den raske graviditet?

knuser

Anmeld

17. september 2009

oo

puha!

jeg har prøvet at være gravid udenfor livmoderen. jeg blev scannet meget tidligt og der kunne de ikke se noget hverken indeni eller udenfor livmoderen. de tog blodprøver for at finde ud af mit hcg tal, der viste sig at være meget meget lavt. det steg dog, men var slet ikke oppe i de tal som det burde være ved en normal graviditet. så det er en af grundene til at de følger dig med blodprøver. de blev ved og ved at scanne, nærmest hver anden dag. men de kunne ikke se noget nogen steder. da jeg var i 8. uge fik jeg cellegift for at prøve at slå det ihjel. det virkede slet ikke. istedet fik jeg helt ulidelige smerter og endte på operationsbordet, og først da de åbnede op og opererede fandt de ud af, at det sad på venstre æggeleder. dagen før operationen kunne de se, at jeg blødte i bughulen

hvis de kan se noget inde i livmoderen, tror ejg ikke du skal være alt for nervøs. min søster havde helt enorme smerter i begyndelsen af sin graviditet og fik stikpiller for at tage det værste, og hun har idag en sund og rask datter

jeg  for at alt ser godt ud i løbet af et par dage - både med blodprøver og med scanninger hvor langt er du henne nu??

ps. jeg fik taget blodprøver og blev scannet hver anden dag til at starte med, så du får ret hurtigt svar på om hcg stiger eller falder og om det har et normalt tal eller er for lavt

Anmeld

17. september 2009

LouiseNielsen

Håber på det bedste for jer..... Stort kram!

Anmeld

17. september 2009

Malene84

Hvor er I bare dejlige  tusind tak for jeres varme kram (det betyder bare så meget)

Jamen jeg er kun i uge 5 - okay - jeg blir helt i tvivl nu, men jeg mener lægen fortalte mig, at hvis der er noget udenfor livmoderen, kunne kroppen selv skabe noget der ligner et forster indeni livmoderen... og derfor kunne de ikke bedømme om jeg overhoved ER gravid  VIL SÅ GERNE!!!!!!

det beroligere mig også helt vildt, at jeg er under deres "varetægt"... at de holder øje med mig og de mulige babyer

håber jeg forklarer mig selv på nogenlunde dansk. haha, det hele er sgu lidt indviklet

Anmeld

17. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Malene84 skriver:

Hvor er I bare dejlige  tusind tak for jeres varme kram (det betyder bare så meget)

Jamen jeg er kun i uge 5 - okay - jeg blir helt i tvivl nu, men jeg mener lægen fortalte mig, at hvis der er noget udenfor livmoderen, kunne kroppen selv skabe noget der ligner et forster indeni livmoderen... og derfor kunne de ikke bedømme om jeg overhoved ER gravid  VIL SÅ GERNE!!!!!!

det beroligere mig også helt vildt, at jeg er under deres "varetægt"... at de holder øje med mig og de mulige babyer

håber jeg forklarer mig selv på nogenlunde dansk. haha, det hele er sgu lidt indviklet

du forklarer dig på  FINT dansk søde
Jeg er sikker på det nok skal vise sig alt er som det skal være.. det er så svært at se i starten af graviditeten
håber du holder mig opdateret...

Anmeld

17. september 2009

FrkC

Håber på det bedste..
Mange  og tanker fra Camilla..

Anmeld

17. september 2009

dorthemus

Malene84 skriver:

Hmm.. ja... jeg har som skrevet i tidligere tråde, kun lige fundet ud af i lørdags 12/09 at jeg er garvid. Vi er vildt lykkelige da det er første forsøg... MEN...
jeg har haft sindsyge smerter i maven. Sådanne smerter der tvinger mig i knæ  jeg tog til lægen, og hun vidersendte mig med det samme akut til Hvidovre.

Da jeg kom derud (efter at have ventet 4 timer  ), blev jeg scannet. De var to læger, de mente at de kunne se at der sad noget udenfor livmoderen, men også noget indeni. Min verden brød sammen. De ville gerne være sikre, og tilkaldte en 3. læge som så også scannede mig.
Hun kunne så pludselig se 2 befrugtede ÆG I LIVMODEREN!!!!!! og ikke noget udenfor. Hun mente at jeg venter tvillinger, og at alt ser normalt ud.
Jeg blev sendt hjem med meddelsen om, at det er for tidligt at bedømme noget som helst, da jeg er ikke er særlig langt henne

Skal til blodprøve tjek i morgen (for at kigge på HCG)... men er der nogen der har prøvet det her før? Det er vildt ubehagelig ikke at vide, om jeg er gravid eller ej... kan på ingen måde være glad... da min drøm kan tages fra mig så hurtigt. Hvornår ved de noget?????

Nej pyhh for en forskrækkelse....sender fluks masser af  og en stor Håber alt er ok så du kan beholde din baby!!

Kram Dorthe

Anmeld

17. september 2009

oo

Malene84 skriver:

det er meget meget svært at se noget ved en scanning i 5. uge...jeg skal fx scannes så tidligt som muligt ved evt fremtidige graviditeter, og det er uge 6.

jeg tror den er god nok, men det kan du selvfølgelig ikke bruge til så meget. Du ER gravid uanset hvad, og jeg er sikker på, at hvis de kan se noget inde i livmoderen, så er det fordi der er et eller to sunde fostre derinde og måske bare noget grumsehalløj på æggelederen.
men jeg kan godt huske hvor skrækkelgt det var ikke at vide om det ville gå godt eller skidt, det er utrolig hårdt og du skal bare skrive herinde alt det du har brug for!!

Anmeld

17. september 2009

Anja

Da jeg ventede min datter oplevede jeg smerter tidligt, i flg sidste mens skulle jeg have været næsten 6 uger henne. Jeg gik til lægen og røg til scanning på sygehuset for at tjekke om det var en graviditet uden for livmoderen. Scanningen viste blot, at der var en blommesæk, altså et befrugtet æg,men viste ikke liv. Jeg fik besked på at enten var det en såkaldt falsk graviditet, eller også var jeg bare ikke så langt henne. Jeg blev scannet 10 dage senere og der lå min datter i livmoderen og viste et tydeligt hjerteblink

Krydser fingre for, at det går dig lige sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.