Hækle eksperter - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2015

A. Nonymsen

Ja den første video er nogenlunde samme metode jeg bruger! Har vist lidt lavet min egen med tiden 

Nu er jeg blevet totalt forvirret.. Da jeg skulle lære at hækle fulgte jeg videoer fra garnstudio.. Men når jeg ser disse videoer stikker de nålen igennem et andet sted end jeg gør... Jeg har altid stukket den ligesom igennem lykken, hvor i videoerne stikker de ligesom nålen under? Har prøvet at tage billeder..

det første billede er der hvor jeg normalt stikker den igennem for at hente garnet, Det andet billede er der hvor de stikker nålen igennem i videoerne,

min jeg har gjort det forkert hele tiden og det er derfor det bliver grimt 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

LM85

A. Nonymsen skriver:

Nu er jeg blevet totalt forvirret.. Da jeg skulle lære at hækle fulgte jeg videoer fra garnstudio.. Men når jeg ser disse videoer stikker de nålen igennem et andet sted end jeg gør... Jeg har altid stukket den ligesom igennem lykken, hvor i videoerne stikker de ligesom nålen under? Har prøvet at tage billeder..

det første billede er der hvor jeg normalt stikker den igennem for at hente garnet, Det andet billede er der hvor de stikker nålen igennem i videoerne,

Ja det kan jeg godt se! Altså man kan godt hækle i en enkelt tråd som du gør, kender jeg en der til tider også gør for at skabe en anden struktur. Men hvis det bare skal være almindelige masker så skal du ligesom det nederste billede igennem begge tråde! 

Anmeld Citér

22. september 2015

A. Nonymsen

LM85 skriver:

Ja det kan jeg godt se! Altså man kan godt hækle i en enkelt tråd som du gør, kender jeg en der til tider også gør for at skabe en anden struktur. Men hvis det bare skal være almindelige masker så skal du ligesom det nederste billede igennem begge tråde! 

Gud det må jeg prøve, det er igså meget nemmere

tusind tak for hjælpen 

Anmeld Citér

22. september 2015

LilleMie

A. Nonymsen skriver:

Jeg gjorde nøjagtig det samme i starten, men som en sød hækleveninde sagde: "så har du bare lært en anden mønsterteknik allerede" (for alt bliver jo sådan lidt stribet af kun at stikke igennem den bagerste maske)

Men ja den "normale" måde er, at man stikker under begge masker som ved sidste billede.

Og dette er denne metode jeg bruger ved farveskift

http://migogmaya.blogspot.dk/2012/03/usynlig-farveskifte-nar-du-hkler.html (med link til en udførlig engelsk vejledning)

God hæklelyst 

Anmeld Citér

22. september 2015

LM85

A. Nonymsen skriver:

Gud det må jeg prøve, det er igså meget nemmere

tusind tak for hjælpen 

Hehe ja det er det! 

Det var da så lidt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.