Hækle eksperter - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. september 2015

A. Nonymsen

jeg øver og øver mig i at hækle, og det går frem ad.. Jubii

men kan ikke få farveskiftet pænt, uanset hvor meget jeg googler osv komme der altid et hak.. Nogen der har et trick til at undgå dette? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

LBD

Følger lige med. Har samme problem. 

Anmeld Citér

22. september 2015

DortheL

A. Nonymsen skriver:

men kan ikke få farveskiftet pænt, uanset hvor meget jeg googler osv komme der altid et hak.. Nogen der har et trick til at undgå dette? 

Det vil der komme, når man hækler rundt og rundt. 

Anmeld Citér

22. september 2015

LM85

A. Nonymsen skriver:

Du kan evt. lave det der hedder en kædemaske. Det er en almindelig fastmaske hvor du bare ikke drejer nålen om garnet anden gang og i stedet hiver den igennem hvis det giver mening 

Det gør jeg når jeg skifter farve og det giver ikke et ligeså stort hak i farveforskellen! 

Prøv evt. at Google kædemaske eller farveskift ved hækling. Der er lidt hjælp at hente der 

Anmeld Citér

22. september 2015

A. Nonymsen

DortheL skriver:

Det vil der komme, når man hækler rundt og rundt. 

Ej hvor irriterende.. Når jeg ser billeder af det jeg forsøger at hækle synes jeg bare ikke de er der... Men måske de bare skjuler det bedre

Anmeld Citér

22. september 2015

A. Nonymsen

LM85 skriver:

Du kan evt. lave det der hedder en kædemaske. Det er en almindelig fastmaske hvor du bare ikke drejer nålen om garnet anden gang og i stedet hiver den igennem hvis det giver mening 

Det gør jeg når jeg skifter farve og det giver ikke et ligeså stort hak i farveforskellen! 

Prøv evt. at Google kædemaske eller farveskift ved hækling. Der er lidt hjælp at hente der 

Kædemasker er jeg nogenlunde med på hvad er... Jeg må prøve at se om det bliver pænere... For når man ikke er verdensmester til at hækle i forvejen, hjælper hakkerne ikke på resultatet 

Anmeld Citér

22. september 2015

LM85

A. Nonymsen skriver:

Kædemasker er jeg nogenlunde med på hvad er... Jeg må prøve at se om det bliver pænere... For når man ikke er verdensmester til at hækle i forvejen, hjælper hakkerne ikke på resultatet 

Det er ikke en verden til forskel, men det giver lidt! Ellers så prøv at Google nogle hækleblogs, de giver mange gode råd! Nej jeg kan godt huske det fra da jeg startede i sin tid, det kommer til at gå meget bedre desto mere man øver sig! Jeg troede heller aldrig jeg kunne få mit pænt, men er nu i gang med 2 nye projekter hvor det ene er efter egen opskrift og den anden er 3. gang jeg laver den og kan den udenad  

Anmeld Citér

22. september 2015

A. Nonymsen

LM85 skriver:

Det er ikke en verden til forskel, men det giver lidt! Ellers så prøv at Google nogle hækleblogs, de giver mange gode råd! Nej jeg kan godt huske det fra da jeg startede i sin tid, det kommer til at gå meget bedre desto mere man øver sig! Jeg troede heller aldrig jeg kunne få mit pænt, men er nu i gang med 2 nye projekter hvor det ene er efter egen opskrift og den anden er 3. gang jeg laver den og kan den udenad  

Fandt denne video, hvis man kigger på den nederste video, med den usynlige overgang. Nr to metode virker ret simpel

http://lityfa.dk/laer-at-haekle/haeklemasker-og-teknikker/farveskift/ 

Anmeld Citér

22. september 2015

A. Nonymsen

LBD skriver:

Følger lige med. Har samme problem. 

Fandt lige dette link.. 

Hvis du kigger på den nederste video, det er to metoder, nr to virker okay simpel 

Anmeld Citér

22. september 2015

LM85

A. Nonymsen skriver:

Fandt denne video, hvis man kigger på den nederste video, med den usynlige overgang. Nr to metode virker ret simpel

Ja den første video er nogenlunde samme metode jeg bruger! Har vist lidt lavet min egen med tiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.