Godnat og sov godt - nej tak!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2008

Kristina V

Det er lidt spændende at læse hva der bliver skrevet omkring de metode.. Vores datter har sovet fint, og når vi har puttet hende så pludre hun lige nogle minutter og så snork.. Men nu.. >(:'(8( Så snart hun er blevet lagt ned i sengen stiller hun sig op af siderne, og begynder lidt efter at brøle, og hun stopper bare ikk.. Så har jeg taget hende med ind til mig og puttet i sengen, og så ind på hendes værelse når hun er faldet i søven.. Hver aften den sidste uge. Så vi leder efter en go putte metode.. Ville såmænd godt prøve "godnat og sov godt" metoden, men sys bare det er så synd når hun tudbrøler..??!!??!! Eller er det bare mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2008

BellaT

:)
Tak for svar alle sammen.

Jeg mener ikke at man ikke kan bruge nogle af metoderne derfra til større babyer og børn. For de forstår jo tingene meget bedre. Det er ikke det der rystede mig. Det ryster mig at nogle seriøst vil bruge metoden til mindre babyer. Og her mener jeg babyer under 6 mdr.
Og så kan man kalde mig dømmende eller ej. Jeg er ikke ude på at få kærlige forældre til at føle sig som dårlige forældre. Undskyld, hvis det er sket.:S

Jeg er også godt klar over at der er en grænse for os forældre. Og har selv måttet lægge Phillip i kravlegården og gå ud et par gange. Fordi han blev ved med at skrige. Jeg er dog kommet farende kort efter fyldt med dårlig samvittighed.:$
Det er den bevidste handling hvor man med vilje lader den lille baby skrige, jeg er meget modstander af. Og hvor moderen er grædefærdig fordi hun hader ikke at gå ind til barnet, fordi man er i gang med den der metode. DET er ikke naturligt!!! Nix, det er det altså ikke! Og møg-forkert er det altså. I mine øjne og sikkert også i den grædende babys øjne.

Noget helt andet: Sloggi og LouiseViola - jeg ved godt vi er forskellige. Hvorfor må vi ikke være uenige herinde? Jeg er da glad for jer tøser selvom vi kan være rygende uenige om forskellige ting.(H)

Knus fra Helle...

Anmeld

4. april 2008

Loggidut

Miiikro skriver:

:)
Tak for svar alle sammen.

Jeg mener ikke at man ikke kan bruge nogle af metoderne derfra til større babyer og børn. For de forstår jo tingene meget bedre. Det er ikke det der rystede mig. Det ryster mig at nogle seriøst vil bruge metoden til mindre babyer. Og her mener jeg babyer under 6 mdr.
Og så kan man kalde mig dømmende eller ej. Jeg er ikke ude på at få kærlige forældre til at føle sig som dårlige forældre. Undskyld, hvis det er sket.:S

Jeg er også godt klar over at der er en grænse for os forældre. Og har selv måttet lægge Phillip i kravlegården og gå ud et par gange. Fordi han blev ved med at skrige. Jeg er dog kommet farende kort efter fyldt med dårlig samvittighed.:$
Det er den bevidste handling hvor man med vilje lader den lille baby skrige, jeg er meget modstander af. Og hvor moderen er grædefærdig fordi hun hader ikke at gå ind til barnet, fordi man er i gang med den der metode. DET er ikke naturligt!!! Nix, det er det altså ikke! Og møg-forkert er det altså. I mine øjne og sikkert også i den grædende babys øjne.

Noget helt andet: Sloggi og LouiseViola - jeg ved godt vi er forskellige. Hvorfor må vi ikke være uenige herinde? Jeg er da glad for jer tøser selvom vi kan være rygende uenige om forskellige ting.(H)

Knus fra Helle...

lol...vi må gerne være uenige...menjeg går bare så meget på listefødder, for nu så jeg hvordan en gik i vrede ud af gruppen, derfor pointerede jeg at jeg ikke ville jokke på nogen...og nu skal jeg ned og spille matador, familien kalder......loooooooooooooooooogggggggggggiiiiiiiiiiiiiii

Anmeld

4. april 2008

BellaT

Loggi: kalder din familie dig for Loggi??(?):)):)):))
Pænt sjovt.
Ja, det var ærgeligt at hun forsvandt i vrede. Men altså, hormoner og sådan... Hun var jo gravid.;) Ej, undskyld, hvis du kommer herind og læser det. Kun for sjov;). Vil gerne have du kommer tilbage.

Knus fra Helle...

Anmeld

4. april 2008

Kristina V

Sys os det er lige voldsomt nok til de små.. Men måtte var nede i byen idag, så måtte lige ind og se den bog, og købte en altså.. Læste den halvt igennem, og sku så til at putte bassen.. Men så gik det jo bare så godt så godt som det plejer8D Så spil at købe bogen idag! Men sys nu ikk den er så hård som det lød til.. Der står at hvis baret græder kraftigt, så ska man taget det op og snakke med lidt og så ned i sengen igen.. Der står ingen steder man ska lade barnet ligge grædende....

Anmeld

4. april 2008

BellaT

Kristina V skriver:

Sys os det er lige voldsomt nok til de små.. Men måtte var nede i byen idag, så måtte lige ind og se den bog, og købte en altså.. Læste den halvt igennem, og sku så til at putte bassen.. Men så gik det jo bare så godt så godt som det plejer8D Så spil at købe bogen idag! Men sys nu ikk den er så hård som det lød til.. Der står at hvis baret græder kraftigt, så ska man taget det op og snakke med lidt og så ned i sengen igen.. Der står ingen steder man ska lade barnet ligge grædende....

Jamen, jeg er totalt klog på noget jeg ikke aner en pind om. Jeg har kun hørt rygter og læst om den bog. Har aldrig læst den selv.:$ Har hørt at man skal lade baby græde. Så det forstår jeg ikke helt. Er jeg kommet på vildspor?(?) Hidser jeg mig selv op over noget der ikke eksisterer?:$

Knus fra Helle...

Anmeld

5. april 2008

Kristina V

Lidt vildspor tror jeg nu:P For der står nemlig at man ska huske på at man ska lære banet ar sove, og det betyder ikk man ska ligge og lade barnet græde, som i gamle dag.. Det har man sikker hørt fra de ældre at de bare ska flade i søvn ved udmattelsen af gråd, men det er helt helt forket. (kan ikk ælige huske hvordan hun skriver det i bogen)...

Anmeld

5. april 2008

BellaT

Kristina V skriver:

Lidt vildspor tror jeg nu:P For der står nemlig at man ska huske på at man ska lære banet ar sove, og det betyder ikk man ska ligge og lade barnet græde, som i gamle dag.. Det har man sikker hørt fra de ældre at de bare ska flade i søvn ved udmattelsen af gråd, men det er helt helt forket. (kan ikk ælige huske hvordan hun skriver det i bogen)...

Det er jeg rigtig glad for at høre!:)
Tak for oplysningen.

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.