hejsa miiiikro...
inden jeg lige svare (ved jo godt det er bombeland man bevæger sig ind på...lol) vil jeg skynde mig at sige...vi har alle vores egne meninger....og det skal bare accepteres...
(læs, vi gider ingen slåskampe...hæ hæ)
men jeg forstår godt meningen med godnat metoden, dog har jeg aldrig læst om den...kender den bare fra min egen mor, og fra mig selv.
min godnat erfaring kører nu på at jeg med sikkerhed ved mit barn ikke mangler noget, og tillige griner når jeg kommer ind til hende, selv efter de store tudeture.
self. ville jeg aldrig lade hende ligge i flere timer...kunne ikke falde mig ind, men jeg tror stadig på at de små kalder på regler og grænser, selv i den alder.
lad mig her ramse nogen af dem op vi slåsser med hver dag...
tif sidder ved bordet og spiser...pludselig kigger hun op på mig (desværre for sent opdager jeg den klump med kartofler hun har samlet forrest i munden) og spytter dwet hele ud over bordet, mens hun griner. når så jeg stramt siger nej, så bøjer hun hovedet og siger yrrrrrkkkk...to minutter efter sker det samme!
vi har den også med at kratte og slå...hun sidder lige så pænt og aer for ens kind, og slam, så kommer slaget, og mens hun grinende afventer en reaktion, kan man tydeligt se hun nøjagtigt ved hvad hun laver...
altså, jeg tror det er en ping pong de små kører...og allerede nu begynder legen med, hvis jeg gør sådan her, så sker der det her.
derfor tør jeg godt forsvare godnat metoden, for de små kører også ping pong der...jeg er slet ikke i tvivl om at det er en leg, men som jeg sagde før, med måde, for skriger tif, som en afsindig, så kunne jeg ikke drømme om at lade hende ligge, nu har vi så heller ikke problemet for tiden, så jeg kan sagtens sidde og være hård i min mund.
men jeg har med skræk set forældre, der glemmer at deres børn også har hjerne, og kan tænke, og min veninde har dælme sat hårdt i det, med en datter som ikke ville sove på eget værelse, uden moderen lå hos hende...hun var altså 6 før det lykkedes hendes mor at brække ud af den rutine, og stadig den dag i dag, skal man gå på listefødder og må ikke banke på døren hvis man besøger hende om aftenen...
og jeg tror problemet er, at der ikke blev sat grænser, hendes mor var der altid når hun sagde kny!
jeg tror ikke børn tager skade af at mærke at vi voksne også har en blondekant, og en grænse, så lang tid at vi som voksne mennesker ved at vi har gjort alt for barnet har det godt, det er tørt, er puttet godt, og har fået mad.
så jeg tror på godnat-løsningen som sidste udvej. og sørme om jeg ikke har set gentagne gange at det har hjulpet folk...ja og børnene, for børnene fungere heller ikke uden grænser og gode soverytmer.
men igen miiikro, husk vi er forskellige!
stort knus fra sloggi, som er lidt nysgerrig efter hvordan du mener man skal tackle de dumme skrige situationer, som man kan komme ud for når man har sat i 4 timer og forsøgt alt...lol.
Anmeld