Aalborg eller Hjørring sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Det er dejligt at høre, at så mange af jer har haft en god oplevelse. 

Jeg er dog stadig lidt i tvivl om, hvad jeg helst vil, så jeg tror, at jeg vil se, om jeg kan besøge begge steder (det vidste jeg slet ikke man kunne få lov til).

Er der ingen af jer der har brugt (eller bare set) deres fødekar, som kan fortælle mig, om det bare er almindelige små badekar eller desiderede fødekar, som er noget større og bredere. Jeg vil nemlig rigtig gerne i vand, men tænker, at der må være meget lidt bevægelsesfrihed i et almindeligt badekar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Anonym trådstarter

Nielsen-mortilfire skriver:

Jeg har tre gange været sat til at sku føde i Hjørring. Men omkring termin har jeg ændret det til Aalborg - jeg kan ikke i Hjørring, det er for utrygt så at sige til mig.

Jeg er langt mere tryk i Aalborg end nogle andre steder  når det kommer der til.

Jeg har ikke haft en finger at sætte på Aalborg de fire gange jeg har født der (første gang var planlagt i Aalborg)  og ville til enhver tid vælge Aalborg igen.

Hvis du vil fortælle om det, så vil jeg meget gerne høre, hvad der var der gjorde, at du var mere tryg i Aalborg? Jeg har nemlig selv haft de tanker, at det må være mere trygt at føde i Aalborg, fordi de måske er bedre rustet, hvis noget går galt på grund af, at det er et større sygehus.

Anmeld Citér

16. september 2015

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia skriver:

jeg har født i Aalborg og det var meget ubehageligt.

Hvis du har lyst til at fortælle om det, så vil jeg gerne høre, hvad der gjorde, at du havde en meget ubehagelig fødsel i Aalborg.

Hvis ikke du har lyst til at fortælle om det, vil du så fortælle, om det var på grund af sygehuset, at du havde en dårlig oplevelse eller om det var andre ting?

Anmeld Citér

16. september 2015

Karina1

Jeg har født i Aalborg i 2013 og i Hjørring for 4uger siden, vil helt klart vælge Hjørring næste gang også. Vi fik en stor stue med dobbeltseng, badekar og fødebriks. Havde en utrolig sød og dygtig jordmoder og de ringede efter nogle dage for at høre hvordan min oplevelse af fødslen havde været og om jeg havde spørgsmål, selvom jeg havde en nem fødsel

Havde en træls oplevelse i Aalborg, da jeg ikke selv kan huske fødslen og der skete en hel masse selvom det var en hurtig fødsel. Der var ingen opfølgning og blev indlagt på barselsgangen bagefter, hvor folk lå med deres nyfødte ude på gangen kan varmt anbefale Hjørring  

Anmeld Citér

16. september 2015

Karina1

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. Det er dejligt at høre, at så mange af jer har haft en god oplevelse. 

Jeg er dog stadig lidt i tvivl om, hvad jeg helst vil, så jeg tror, at jeg vil se, om jeg kan besøge begge steder (det vidste jeg slet ikke man kunne få lov til).

Er der ingen af jer der har brugt (eller bare set) deres fødekar, som kan fortælle mig, om det bare er almindelige små badekar eller desiderede fødekar, som er noget større og bredere. Jeg vil nemlig rigtig gerne i vand, men tænker, at der må være meget lidt bevægelsesfrihed i et almindeligt badekar. 

I 2013 havde de i Aalborg en sansestue med et badekar på størrelse med et spabad, men der havde de kun den ene stue, så hvis den er optaget, kan man vist ikke føde i vand? De har almindelige badekar som man kan komme i, men tror ikke man kan føde deri  

I Hjørring har de også et badekar på størrelse med et spabad, ved så ikke om de kun har det ene, da jeg ikke har været på rundvisning der, men bare har født på den stue det var

Anmeld Citér

16. september 2015

Anonym trådstarter

Karina1 skriver:

I 2013 havde de i Aalborg en sansestue med et badekar på størrelse med et spabad, men der havde de kun den ene stue, så hvis den er optaget, kan man vist ikke føde i vand? De har almindelige badekar som man kan komme i, men tror ikke man kan føde deri  

I Hjørring har de også et badekar på størrelse med et spabad, ved så ikke om de kun har det ene, da jeg ikke har været på rundvisning der, men bare har født på den stue det var

Mange tak for dine gode og uddybende svar. Det er en stor hjælp!

Jeg vil se om ikke jeg kan besøge begge steder, men tror jeg vælger Hjørring efter at have hørt så meget positivt nu. Det kan da godt tænkes, at du har ret i, at man ikke kan føde i de små badekar - det troede jeg, så det var derfor jeg tænkte, at der var alt for lidt plads til at bevæge sig 

Anmeld Citér

16. september 2015

Kamilla-m

Anonym skriver:

Hvis du vil fortælle om det, så vil jeg meget gerne høre, hvad der var der gjorde, at du var mere tryg i Aalborg? Jeg har nemlig selv haft de tanker, at det må være mere trygt at føde i Aalborg, fordi de måske er bedre rustet, hvis noget går galt på grund af, at det er et større sygehus.

Jeg sys deres personale er ekstrem uprofessionelle.

I mellem jul og nytår var jeg høj gravid og min søns hjertelyd var nede på under 50 og de ville intet gøre, jeg tog til Aalborg dagen efter og blev sat i gang med det samme.

- jeg har bare en dårlig fornemmesle i Hjørring sådan ala af at alt går galt. Dette har jeg dog intet at bygge på, bare den ide jeg har.

Anmeld Citér

16. september 2015

hekran

Min anden Hjørring-fødsel foregik i kar. Beretningen ligger herinde og hedder vist 'en begivenhedsrig dag' eller noget i den stil. Min første fødsel foregik til dels også i vand (smertelindring). Det var to forskellige kar. Stort til den første fødsel og et mindre (dog ikke lille) til den anden. Jeg kunne meget bedre finde stilling i det mindre, da det store var for stort. Manglede simpelthen noget at holde i, sætte af på osv.

ønskede også kar til min sidste fødsel, men det var lige blevet ledigt og min fødsel gik så stærkt, at vi ikke nåede det

Anmeld Citér

18. september 2015

RosSofi

Anonym skriver:

Hvis du har lyst til at fortælle om det, så vil jeg gerne høre, hvad der gjorde, at du havde en meget ubehagelig fødsel i Aalborg.

Hvis ikke du har lyst til at fortælle om det, vil du så fortælle, om det var på grund af sygehuset, at du havde en dårlig oplevelse eller om det var andre ting?

Det handler om, at jeg er og altid har været et kejsersnit-menneske. Jeg har altid haft problemer med angst og har aldrig kunnet se mig selv føde vaginalt. Det pressede de mig så til på Aalborg sygehus og det var væmmeligt og grænseoverskridende. Jeg var til en masse ekstra samtaler med læge og jordemor og vi skrev en fødselsplan, der blandt andet gik ud på, at jeg kunne få et kejsersnit, hvis forløbet blev for meget.

Det fik jeg ikke selv om forløbet trak ud i 25 timer, epidural blokaden løb tør undervejs og min søn var stjernekigger. Han blev til sidst trukket ud af mig med sugekop.

Fik jeg nævnt det der med de der ve-drop de bare koblede mig til, fuldstændig mod mit ønske, fordi de simpelthen også ignorerede min krops signaler, der var at veerne ikke var stærke nok.

Det var på alle måder en traumatisk oplevelse.

Anmeld Citér

19. september 2015

Fru Ebied

Godmorgen.

Jeg har født 2 gange i Hjørring.

Første gang normalt, anden gang planlagt kejsersnit.

Begge oplevelser var meget professionelle.

Jeg følte mig tryg, lyttet til, talt med, forstået osv.

Første gang var jeg 21 og ret nervøs, men jordemoderen og sygeplejerskerne var umådeligt tålmodige og omsorgsfuld. 

2. gang var jeg 30, kejsersnit, og de omkringværende, Incl lægen, fortalte flere gange at nu gør vi sådan, alt går som planlagt osv - en virkelig overraskende god oplevelse.

Hav en dejlig weekend 

Mvh Fru Ebied

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.