Det der med at købe 1. bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2018

Babilooo

Tænk meget over hvilke mærker I kigger på.

der er stor forskel på hvor holdbare/slidstærke bilmærkerne er. 

Jeg ville ikke købe en fransk eller italiensk bol brugt fx.

toyota, WW, Mazda, Volvo er fx mærker der holder fint. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2018

Lje

Vi har regnet at vi har ca. 3000-3500kr. at bruge om måneden.

Ud af de penge skal der være råd til benzin, og lægges til side til de ting der skal betales halv årligt eller årligt eller hvordan det nu hænger sammen. og at sætte til side til mekanikerregninger.

Vi har ikke mulighed for at låne til at købe bil. så den første bil bliver en fra Bilbasen.dk 

Har I overvejet at lease? Vi leaser en fabriksny C3 via bilabonnement.dk til 2800 kr. om måneden. Det er inkl. 20.000 km./året, service, vejhjælp, forsikring, afgifter mv. 

Vi har valgt dem dels pga prisen, dels vilkår og dels pga. de samarbejder med FDM ifht. gennemgang, når bilen skal afleveres. 

Så efterse jeres behov (fx for antal kilometer) og så regn lidt på det. 

Vh. 

Anmeld Citér

26. juni 2018

Birthdaybaby

Hvis I har op og 3.500 pr md at bruge af, ville jeg overveje leasing af en mindre fabriksny bil. Fx en Toyota Aygo. 

Anmeld Citér

26. juni 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Tråden er fra 2015,så jeg tænker de har fået styr på det 

Anmeld Citér

26. juni 2018

Lje

Mor_til_3_unger skriver:

Tråden er fra 2015,så jeg tænker de har fået styr på det 

Ahgr og doh 

Det havde jeg slet ikke set. En lille advarsel i brugergrænsefladen ville sørme være lækkert. 

Godt du var mere vågen 

Vh.

Anmeld Citér

27. juni 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det er dyrt at have bil. Vi har pt udgifter på ca. 2000-2500 kr. om måneden på vores (inkl. billån hvor vi afdrager 1500 kr. om måneden). Vi kører ikke ret meget, så derfor går der ikke så meget til benzin. Vi kan dog alligevel ikke undvære den da vores familier bor meget spredt, og også steder hvor det ikke lige er til at komme med offentlig transport, hvilket ikke er så lige til med 2 små børn. Dette er også vores første bil, og vi valgte at købe en brugt bil hos en brugtvognsforhandler. Der er både gode og mindre gode forhandlere derude, så det kan virkelig betale sig at lave sin research. Det er ofte lidt dyrere at købe ved en forhandler, men til gengæld får du en række fordele ved det. Hvis der eksempelvis viser sig at være et allerede eksisterende problem med bilen ved købet, så skal forhandleren dække det. Denne fordel har du ikke ved bilhandel mellem private. Vores bil viste sig at skulle have ny motor i bagrudeviskeren, hvilken faktisk ville have været en betydelig udgift. Da vores bil kostede lige knap 80.000 kr., valgte vi også at betale os fra en brugtvognsattest. Det kan jeg virkelig anbefale hvis I som os ingen forstand har på biler, og alligevel søger noget der ligger over de 50.000 kr. Søg gerne efter noget der har kørt så lidt som muligt. Jeg brugte også en god rum tid på at se udbuddet af de forskellige modeller igennem. Vores valg faldt på en benzindrevet Skoda Roomster. Grundet at vi ikke har så stort et kørselsbehov, skulle det naturligvis være en benzinbil. Skoda Roomsteren er meget rummelig og generelt en rigtig fin model der har klaret sig fint i test. Dog er den super grim, og af samme årsag ikke specielt populær, og derfor var brugtvognsprisen relativt lav, så ifølge min personlige vurdering følte jeg at jeg fik mest bil for pengene her. Jeg ved ikke om alt det kan hjælpe jer.

Anmeld Citér

27. juni 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Alarnna skriver:

Vi har regnet at vi har ca. 3000-3500kr. at bruge om måneden.

Ud af de penge skal der være råd til benzin, og lægges til side til de ting der skal betales halv årligt eller årligt eller hvordan det nu hænger sammen. og at sætte til side til mekanikerregninger.

Vi har ikke mulighed for at låne til at købe bil. så den første bil bliver en fra Bilbasen.dk 

Hvis I kan bruge ca. 3000-3500 kr. om måneden, tænker jeg I skal overveje muligheden for at købe en ny, lille bil. Ofte løber lånene over 8 år. - Forstår ikke helt hvad grunden er til I ikke har mulighed for at låne til en bil, hvis I kan bruge så meget pr. måned?

Det er i hvert fald vigtigt at I finder en der kan hjælpe jer og rådgive jer, hvis I skal købe en brugt bil, på fx bilbasen. - Tænker over om det vil være smart at købe privat - dette kan få nogle sure konsekvenser. Tænk over hvornår bilen sidst er blevet synet, tjek rust i undervognen, antal kilometer den har kørt, dæk - er de ved at være slidte - følger der vinter/sommerdæk med(dette kan man ofte lave en god handel om, hvis man køber en ny bil).

1. Find ud af hvor meget I ca. skal køre om året - dette kan give et indblik i prisen på forsikringen. - Prisen for forsikringen afhænger også af hvilken bil. 

2. Hvis I køber ny bil, klarer forhandleren alt det med registrering af køretøjet, må melde pas på brugte biler - udover hvis det er hos en forhandler som igen sørger for registrering og nummerplade..

3. Tjek prisen på ny vs. gammel bil i forhold til grøn ejerafgift. 

Nu stiller jeg det lige løseligt op, hvordan vores nr. 2 bil er, som er pendlerbilen og derfor står på max kilometer ved forsikringen. Bilmærket er en Nissan Mircra

4500kr. i forsikring om året

620 kr. i grøn ejerafgift om året

15600 kr. i billån om året

16000 kr. i benzin om året(kører 150 km om dagen mandag-fredag)

Dette bliver 3060 kr. om måneden, for vores lille bil.

Pga. det er en pendler bil har vi jo selvfølgelig haft ren slitage på den. Vi har overholdt olieskift og service - ca. 1200 om året. Så har vi fået nyt udstødning og skal nu have nye dæk og skiftet bremser, hvilket koster os ca. 3500 kr. 

De første 4 år er en ny bil ikke til syn. 

Og ellers har vi givet 350 kr. for at få den synet. Vores bil er nu 6 år. 

Det vil sige, at det vi har brugt til uforudset(her reparationer, dæk, syn og service) ca. 11500 kr. på de 6 år vi har haft bilen. 

Anmeld Citér

12. marts 2021

MrBony

Tror du, det giver mening at gøre dette? Jeg ville aldrig have været i stand til at reparere bilen selv, hvis det ikke var for min mand! Og det er meget svært - han forsvinder altid på arbejde. Hvad skal jeg gøre i denne situation?

Anmeld Citér

12. marts 2021

Hamannche

Tror du, det giver mening at gøre dette? Jeg ville aldrig have været i stand til at reparere bilen selv, hvis det ikke var for min mand! Og det er meget svært - han forsvinder altid på arbejde. Hvad skal jeg gøre i denne situation?

Jeg forstår, at du ønsker at leje en bil, og de normalt lader meget tilbage at ønske, da de allerede har kørt en enorm mængde af vejen. Det forekommer mig, at det ville være billigere at købe en gammel bil og ordne den, hvis der er noget galt. Heldigvis er der LINK SLETTET AF MODERATOR mange manualer, der kan hjælpe dig med at reparere en bestemt reservedel, da gamle biler kan have problemer med noget, men du sparer en masse penge.

Anmeld Citér

15. marts 2021

CaptainKru

Jeg forstår, at du ønsker at leje en bil, og de normalt lader meget tilbage at ønske, da de allerede har kørt en enorm mængde af vejen. Det forekommer mig, at det ville være billigere at købe en gammel bil og ordne den, hvis der er noget galt. Heldigvis er der mange manualer, der kan hjælpe dig med at reparere en bestemt reservedel, da gamle biler kan have problemer med noget, men du sparer en masse penge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.