Kan en læreruddannet søge pædagogstillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.104 visninger
6 svar
2 synes godt om
13. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er færdig som lærer lige om lidt, men kan slet ikke se mig selv i det arbejde resten af mit liv.

jeg overvejer st søge pædagogstillinger, men kan man overhovedet det? - altså få job som pædagog, når man er uddannet lærer?

jeg har dansk, religion & specialpædagogik på linjefag og føler mig bestemt kompetent i forhold til at varetage et job som pædagog.

har i nogensinde hørt om det kan lade sig gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

lineog4

Har mødt 2 med læreruddannelse som arbejdede som henholdsvis pædagog i special SFO og en som pædagog medhjælper i børnehave.

Men bliver nysgerrig hvad er det i pædagog jobbet du bedre kan se dig selv i end lærerjobbet. Eller rettere hvad er det ved lærerjobbet der gør du allerede med det samme fraskriver det?

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Har mødt 2 med læreruddannelse som arbejdede som henholdsvis pædagog i special SFO og en som pædagog medhjælper i børnehave.

Men bliver nysgerrig hvad er det i pædagog jobbet du bedre kan se dig selv i end lærerjobbet. Eller rettere hvad er det ved lærerjobbet der gør du allerede med det samme fraskriver det?

Der er flere ting, men den største årsag til at jeg har svært ved at se mig selv i folkeskolen er, at jeg ikke mener at jeg kan udfylde min opgave. Jeg har i tre år været i praktik på forskellige folkeskoler og alle tre praktikker er gået over al forventning og jeg har fået nogle fine udtalelser. Jeg trives da også, i de 5-7 uger jeg har været afsted, men der er ingen tvivl om, at det er det relationelle arbejde, som jeg brænder for. Jeg har svært ved at se, hvordan jeg skal gøre eleverne til hele mennesker med de rammer skolereformen har i dag.