Kan en læreruddannet søge pædagogstillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.104 visninger
6 svar
2 synes godt om
13. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er færdig som lærer lige om lidt, men kan slet ikke se mig selv i det arbejde resten af mit liv.

jeg overvejer st søge pædagogstillinger, men kan man overhovedet det? - altså få job som pædagog, når man er uddannet lærer?

jeg har dansk, religion & specialpædagogik på linjefag og føler mig bestemt kompetent i forhold til at varetage et job som pædagog.

har i nogensinde hørt om det kan lade sig gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

lineog4

Har mødt 2 med læreruddannelse som arbejdede som henholdsvis pædagog i special SFO og en som pædagog medhjælper i børnehave.

Men bliver nysgerrig hvad er det i pædagog jobbet du bedre kan se dig selv i end lærerjobbet. Eller rettere hvad er det ved lærerjobbet der gør du allerede med det samme fraskriver det?

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Har mødt 2 med læreruddannelse som arbejdede som henholdsvis pædagog i special SFO og en som pædagog medhjælper i børnehave.

Men bliver nysgerrig hvad er det i pædagog jobbet du bedre kan se dig selv i end lærerjobbet. Eller rettere hvad er det ved lærerjobbet der gør du allerede med det samme fraskriver det?

Der er flere ting, men den største årsag til at jeg har svært ved at se mig selv i folkeskolen er, at jeg ikke mener at jeg kan udfylde min opgave. Jeg har i tre år været i praktik på forskellige folkeskoler og alle tre praktikker er gået over al forventning og jeg har fået nogle fine udtalelser. Jeg trives da også, i de 5-7 uger jeg har været afsted, men der er ingen tvivl om, at det er det relationelle arbejde, som jeg brænder for. Jeg har svært ved at se, hvordan jeg skal gøre eleverne til hele mennesker med de rammer skolereformen har i dag.

Derfor overvejer jeg at søge jobs som pædagog. Jeg har 3 års erfaring som medhjælper + 1,5 år af pædagoguddannelsen. Jeg er fuldt ud bevidst om at pædagogerne også løber stærkt og tit er underbemandet, men jeg føler at man kan have fokus på pædagogikken, dannelsen og børnenes forståelse af sig selv og samspillet med andre.

Anmeld Citér

13. september 2015

Hectar

Anonym skriver:

Der er flere ting, men den største årsag til at jeg har svært ved at se mig selv i folkeskolen er, at jeg ikke mener at jeg kan udfylde min opgave. Jeg har i tre år været i praktik på forskellige folkeskoler og alle tre praktikker er gået over al forventning og jeg har fået nogle fine udtalelser. Jeg trives da også, i de 5-7 uger jeg har været afsted, men der er ingen tvivl om, at det er det relationelle arbejde, som jeg brænder for. Jeg har svært ved at se, hvordan jeg skal gøre eleverne til hele mennesker med de rammer skolereformen har i dag.

Derfor overvejer jeg at søge jobs som pædagog. Jeg har 3 års erfaring som medhjælper + 1,5 år af pædagoguddannelsen. Jeg er fuldt ud bevidst om at pædagogerne også løber stærkt og tit er underbemandet, men jeg føler at man kan have fokus på pædagogikken, dannelsen og børnenes forståelse af sig selv og samspillet med andre.

Hvad med at søge arbejde på fri- og privatskoler så?

Anmeld Citér

13. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg kender mindst en håndfuld læreruddannede, som er ansat i pædagogstillinger - flest i SFO. En af mine gamle medstuderende har været SFO-leder i ti år. Egentlig synes jeg ikke, det er helt ok - som lærere er vi meget opmærksomme på, at andre faggrupper får "vores" arbejdsopgaver, men den anden vej rundt er det i orden. Det skal selvfølgelig ikke påvirke dit ønske, det var blot en strøtanke. 

I dit sted ville jeg helt klart give lærerjobbet en chance. Mest, så du ikke senere vil gå og gruble over, om det alligevel var det, du skulle have prøvet. Hvorfor ikke søge på specialskoler, friskoler eller efterskoler? - her får du mulighed for både at undervise og at støtte det relationelle. 

Det er "stramt" at være i folkeskolen p.t., men det ændrer ikke på, at jeg stadig synes, jeg har et fantastisk job. Måske skulle du også give den, altså folkeskolen, en chance? 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Hvad med at søge arbejde på fri- og privatskoler så?

Jeg har overvejet det, men igen så er mit fokus ikke det faglige, men i langt højere grad det relationelle.

Jeg har tidligere arbejdet i en specialklasse med 7 elever - det var jeg rigtig glad for, for der var jeg sikker på at få "set" hvert barn hver dag.

Anmeld Citér

13. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er færdig som lærer lige om lidt, men kan slet ikke se mig selv i det arbejde resten af mit liv.

jeg overvejer st søge pædagogstillinger, men kan man overhovedet det? - altså få job som pædagog, når man er uddannet lærer?

jeg har dansk, religion & specialpædagogik på linjefag og føler mig bestemt kompetent i forhold til at varetage et job som pædagog.

har i nogensinde hørt om det kan lade sig gøre?

Jeg har været i praktik et sted hvor de netop havde ansat en lærer frem for en pædagog - udelukkende fordi hun virkede dygtig og det var hun også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.