Han vil ikke spise grød (8mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Tænker også at hvis han kan få fx kødboller, kogte pasta skruer, kartofler, grøntsager & brød, så skal han nok blive mæt.

Vi har en dreng på 6,5 mdr der også lader til at være på vej væk fra grød, til gengæld vil han godt have noget most fra vores tallerkener med en gaffel (det smager jo unægteligt også bedre end sådan noget klæg grød!). Så vi må nok snart springe ud i det med rigtig mad han selv styrer - lidt nervepirrende....

Jeg synes det er lidt svært. For den store hun ville nærmest  ikke spise selv. Hvis det stod til hende fodrede vi hende til hun var 3. Og hun kunne slet ikke noget større end mos før hun var et år. Så alt skulle blendes fuldstændig i smadder. Hvor den bette længe har villet have noget han kunne tygge også.

det er sgu vanvittigt så stor forskel der er på dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Nettemor

Vores dreng ville også selv.  Men fik ikke nok på den måde så jeg gav ham simpelthen en ske eller gaffel alt efter hvad vi fik og så havde jeg også en ske eller gaffel og kunne så få et par mundfulde ind i mellem at han selv tog. På den måde fik han fornemmelsen af at gøre det selv samtidig med at jeg vidste han blev mæt 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Vores dreng ville også selv.  Men fik ikke nok på den måde så jeg gav ham simpelthen en ske eller gaffel alt efter hvad vi fik og så havde jeg også en ske eller gaffel og kunne så få et par mundfulde ind i mellem at han selv tog. På den måde fik han fornemmelsen af at gøre det selv samtidig med at jeg vidste han blev mæt 

Så altså f.eks nu hvor vi skal have lasagne. Så en skål til ham og en ske. Og så have en lille skål ved siden af hvor det er mere most og så give ham det indimellem? For han mestre jo ikke helt det med at tygge selv endnu.

Anmeld Citér

13. september 2015

ung-mor-2014

Anonym skriver:

Oprydning er jeg ligeglad med. Det er hvad der hører til. Men jeg tænker bare at hvis vi f.eks får bøf, lasagne eller sådan nogle retter hvor der ikke er så meget blandet til. Hvad gør i så? Og hvad med kød ?

Jeg laver små bøffer til hende uden krydderi pt, skærer den i to også spiser hun en halv af gangen, lasagne der for hun det samme som os, jeg sørger for det køligt nok også roder jeg lidt i det og ligger noget foran hende, hun bruger hele klør fem og hele hovedet altså kan man gøre det venligt do it ellers har de også godt af udfordringen, vores datter er blevet så glad for at hun selv må at jeg engang imellem må made hende en lille smule

du må gerne skrive privat hvis du ellers har behov for bedre uddybning

Anmeld Citér

13. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Jeg synes det er lidt svært. For den store hun ville nærmest  ikke spise selv. Hvis det stod til hende fodrede vi hende til hun var 3. Og hun kunne slet ikke noget større end mos før hun var et år. Så alt skulle blendes fuldstændig i smadder. Hvor den bette længe har villet have noget han kunne tygge også.

det er sgu vanvittigt så stor forskel der er på dem

Ej hvor sjovt, virkelig præcis som hos os - jeg blendede løs til vores pige var 11 mdr, nu er hun 3,5 og elsker stadig at blive madet (og far gør det også af og til selvom jeg protesterer!)

Svor jeg ikke ville starte vores dreng på grød førend 6 mdr da jeg bare hadede det skidt efter så mange mdr, men endte alligevel med at gå igang, og nu vil han bare ikke mere. 

Men da din er 8 mdr skal han jo alligevel til at spise alm mad nu her, så det er da bare med at komme igang.

Anmeld Citér

13. september 2015

Nettemor

Anonym skriver:

Så altså f.eks nu hvor vi skal have lasagne. Så en skål til ham og en ske. Og så have en lille skål ved siden af hvor det er mere most og så give ham det indimellem? For han mestre jo ikke helt det med at tygge selv endnu.

Ja hvis ikke han vil at du taget af samme skål.  Ellers bare fra samme skål. Men prøv dig frem 

Vi gjorde sådan og havde en dreng der hurtig blev god til at spise selv 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Ja hvis ikke han vil at du taget af samme skål.  Ellers bare fra samme skål. Men prøv dig frem 

Vi gjorde sådan og havde en dreng der hurtig blev god til at spise selv 

Det gik så ikke særlig godt. Han forstod åbenbart ikke det skulle i munden trods det at hvis man ligger kogte grønsager foran ham spiser han dem samt pasta, kiks og lign. Han tog håndfulde og smed det på gulvet og jeg fik ikke lov til at give ham.

lavede en rugbrød men der var der lidt samme problem. Tog så et avent bære og kom grønsagsmos i som jeg selv har lavet og smidt i fryseren og tøede op og det ville han godt have at jeg gav ham på ske og min tanke var at han troede det var frugtmos som jeg plejer og give fra glasset. Fatter det simpelthen ikke. Han er sgu lidt en udfordring synes jeg

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

ung-mor-2014 skriver:

Jeg laver små bøffer til hende uden krydderi pt, skærer den i to også spiser hun en halv af gangen, lasagne der for hun det samme som os, jeg sørger for det køligt nok også roder jeg lidt i det og ligger noget foran hende, hun bruger hele klør fem og hele hovedet altså kan man gøre det venligt do it ellers har de også godt af udfordringen, vores datter er blevet så glad for at hun selv må at jeg engang imellem må made hende en lille smule

du må gerne skrive privat hvis du ellers har behov for bedre uddybning

Forstår meget fint hvad du skriver.

men hold nu op han er godt nok en udfordring.

jeg lavede noget til ham havde så lidt ved siden af som jeg kunne made ham med. Hans eget tog han i hænderne og bevidst kastede på gulvet. Uden at putte i munden.

han plejer og spise alt hvad man giver ham i hånden af kogt grønsager, kiks, pasta og hvis man giver ham agurk og frugt. Men det her skulle på gulvet og made ham måtte jeg bestemt ikke.

nå prøvede så med en rugbrød det var heller ikke sagen.

nå prøvede så at tø noget af det hjemmelavet grønsagsmos op i en Avent beholder det ville han pludselig godt mades med. Ved ikke om det er fordi han troede det var frugtmos. For der har han jo set glassene flere gange. Men selvom det jo var grønsagsmos spiste han som om det var frugtmos. Hold nu op han er en udfordring..

Anmeld Citér

13. september 2015

ung-mor-2014

Anonym skriver:

Forstår meget fint hvad du skriver.

men hold nu op han er godt nok en udfordring.

jeg lavede noget til ham havde så lidt ved siden af som jeg kunne made ham med. Hans eget tog han i hænderne og bevidst kastede på gulvet. Uden at putte i munden.

han plejer og spise alt hvad man giver ham i hånden af kogt grønsager, kiks, pasta og hvis man giver ham agurk og frugt. Men det her skulle på gulvet og made ham måtte jeg bestemt ikke.

nå prøvede så med en rugbrød det var heller ikke sagen.

nå prøvede så at tø noget af det hjemmelavet grønsagsmos op i en Avent beholder det ville han pludselig godt mades med. Ved ikke om det er fordi han troede det var frugtmos. For der har han jo set glassene flere gange. Men selvom det jo var grønsagsmos spiste han som om det var frugtmos. Hold nu op han er en udfordring..

Hehe kender det godt, min datter har gjort det samme i starten, det var bare at finde løsninger hele tiden, der er desværre ikke et rigtig svar men kun andre med nogle forskellige erfaringer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.