Hej piger
min dreng på 8 mdr har længe ikke rigtig ville have grød mere. Det er en kamp at få det i ham. Han skal virkelig være sulten før han tillader jeg mader ham. Og så ellers hvis det er frugtmos så kan han gå med til det.
Men knægten kan jo ikke leve af frugtmos.
Han begyndte på rugbrød da han var 6 mdr ca. Og det kører rigtig fint. Bare ikke lige pt. Og det tror jeg er pga han har tænder på vej.
Men han gider heller ikke rigtig grønsagsmos. Altså faktisk alt han bliver madet med.
Han vil selv hvilket jo er rigtig fint.
Men hvad pokker skal jeg give ham?
Han får grød til morgenmad hvilket tager laaaang tid men det glider ned fordi han er sulten.
Og så får han rugbrød om formiddagen. Men hvad skal jeg så ellers.
For flasken vil han heller ikke. Det er kun den meget tidligt om morgen han vil have. Og så vil han sove videre.
til aftensmad er jeg begyndt at give ham det samme som os, men igen vil han helst ikke skeen. Så på mange måder er jeg lidt afhængig af at lave noget han selv kan putte i munden. For han kan ikke rigtig fine ud af det med at bruge ske endnu.
Det er jo nemt at koge nogle grønsager og give ham. Men han bliver jo træt af det hvis jeg skal give ham kogte grønsager hele dagen.
Så piger please hjælp mig hvad kan jeg give ham. Og hvordan kan jeg sikre mig han bliver mæt?
Anmeld
Citér