Han vil ikke spise grød (8mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
18 svar
3 synes godt om
13. september 2015

Anonym trådstarter

Hej piger 

min dreng på 8 mdr har længe ikke rigtig ville have grød mere. Det er en kamp at få det i ham. Han skal virkelig være sulten før han tillader jeg mader ham. Og så ellers hvis det er frugtmos så kan han gå med til det. 

Men knægten kan jo ikke leve af frugtmos. 

Han begyndte på rugbrød da han var 6 mdr ca. Og det kører rigtig fint. Bare ikke lige pt. Og det tror jeg er pga han har tænder på vej. 

Men han gider heller ikke rigtig grønsagsmos. Altså faktisk alt han bliver madet med. 

Han vil selv hvilket jo er rigtig fint. 

Men hvad pokker skal jeg give ham? 

Han får grød til morgenmad hvilket tager laaaang tid men det glider ned fordi han er sulten. 

Og så får han rugbrød om formiddagen. Men hvad skal jeg så ellers. 

For flasken vil han heller ikke. Det er kun den meget tidligt om morgen han vil have. Og så vil han sove videre.

til aftensmad er jeg begyndt at give ham det samme som os, men igen vil han helst ikke skeen. Så på mange måder er jeg lidt afhængig af at lave noget han selv kan putte i munden. For han kan ikke rigtig fine ud af det med at bruge ske endnu. 

Det er jo nemt at koge nogle grønsager og give ham. Men han bliver jo træt af det hvis jeg skal give ham kogte grønsager hele dagen. 

Så piger please hjælp mig hvad kan jeg give ham. Og hvordan kan jeg sikre mig han bliver mæt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Hej piger 

min dreng på 8 mdr har længe ikke rigtig ville have grød mere. Det er en kamp at få det i ham. Han skal virkelig være sulten før han tillader jeg mader ham. Og så ellers hvis det er frugtmos så kan han gå med til det. 

Han begyndte på rugbrød da han var 6 mdr ca. Og det kører rigtig fint. Bare ikke lige pt. Og det tror jeg er pga han har tænder på vej. 

Men han gider heller ikke rigtig grønsagsmos. Altså faktisk alt han bliver madet med. 

Han får grød til morgenmad hvilket tager laaaang tid men det glider ned fordi han er sulten. 

For flasken vil han heller ikke. Det er kun den meget tidligt om morgen han vil have. Og så vil han sove videre.

til aftensmad er jeg begyndt at give ham det samme som os, men igen vil han helst ikke skeen. Så på mange måder er jeg lidt afhængig af at lave noget han selv kan putte i munden. For han kan ikke rigtig fine ud af det med at bruge ske endnu. 

Det er jo nemt at koge nogle grønsager og give ham. Men han bliver jo træt af det hvis jeg skal give ham kogte grønsager hele dagen. 

Så piger please hjælp mig hvad kan jeg give ham. Og hvordan kan jeg sikre mig han bliver mæt?

Hvad med en bolle og noget blødt frugt?

Anmeld Citér

13. september 2015

ung-mor-2014

Hej piger 

Min datter for alt det vi for, eller hun får kogt gulerødder, bondebrød(laver nogle gange selv), agurk og en gang i ugen en ostehaps, engang imellem for hun også rester til middag

jeg laver vores mad og hendes ved siden af for det meste men det er 100% det samme bare hendes er mere til at gribe fat i med fingre og spise det sviner men hun vil ikke rigtig jeg mader, nå jo engang imellem får hun også lidt æble, men hun får altså også pasta med

kødspvs og skal snart prøve boller i karry, altså selvom det sviner så får hun det jeg fejer og vasker gulv mange gange så hun kan selv spise da det er hvad hun vil

Anmeld Citér

13. september 2015

A-1995

Da min var 8 mdr fik han det samme som os andre. Så hvad med boller med Smørepålæg, pastaskruer, små hapser kartoffel osv ☺️ han har en alder nu hvor han sikker gerne vil selv ☺️

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Hvad med en bolle og noget blødt frugt?

Frugt får han selvfølgelig også. Men er bange for en bolle om dagen stopper hans mave. Men hvis jeg f.eks køber nogle fuldkornsboller uden kerner må han så godt få sådan en?

Anmeld Citér

13. september 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Kartofler i små tern, kødboller, frikadeller 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

ung-mor-2014 skriver:

Min datter for alt det vi for, eller hun får kogt gulerødder, bondebrød(laver nogle gange selv), agurk og en gang i ugen en ostehaps, engang imellem for hun også rester til middag

jeg laver vores mad og hendes ved siden af for det meste men det er 100% det samme bare hendes er mere til at gribe fat i med fingre og spise det sviner men hun vil ikke rigtig jeg mader, nå jo engang imellem får hun også lidt æble, men hun får altså også pasta med

kødspvs og skal snart prøve boller i karry, altså selvom det sviner så får hun det jeg fejer og vasker gulv mange gange så hun kan selv spise da det er hvad hun vil

Oprydning er jeg ligeglad med. Det er hvad der hører til. Men jeg tænker bare at hvis vi f.eks får bøf, lasagne eller sådan nogle retter hvor der ikke er så meget blandet til. Hvad gør i så? Og hvad med kød ?

Anmeld Citér

13. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej piger 

Min datter sprang grødstadiet over... hun gad det simpelthen ikke...

Nu er hun lige blevet 17 mdr. og spiser yoghurt med havregryn om morgenen (styrer selv skeen) og rugbrød til frokost/formiddag og som eftermiddagsmad og så spiser hun det samme som os... vel og mærket uden ske og gaffel... det er utroligt hvor meget sovs hun f.eks. kan få ind med fingrene uden at spilde...

Jeg var også bekymret i starten, men sundhedsplejersken sagde det var okay...

Anmeld Citér

13. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Tænker også at hvis han kan få fx kødboller, kogte pasta skruer, kartofler, grøntsager & brød, så skal han nok blive mæt.

Vi har en dreng på 6,5 mdr der også lader til at være på vej væk fra grød, til gengæld vil han godt have noget most fra vores tallerkener med en gaffel (det smager jo unægteligt også bedre end sådan noget klæg grød!). Så vi må nok snart springe ud i det med rigtig mad han selv styrer - lidt nervepirrende....

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg må simpelthen bare give ham hvad vi får. Nu skal vi have lasagne idag. Så vil prøve at skære det i små stykker og så bare  servere det så må han sidde og proppe det i munden. Så kan han få lidt rugbrød og grønt ved siden af også. Og så må jeg slutte af med lidt frugtmos så jeg er sikker på han bliver mæt. 

Han er nu god til at sige fra når han ikke er mere sulten så mon ikke det går. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.