Slippe af med angst???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.767 visninger
11 svar
5 synes godt om
11. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg døjer meget med angst og har gjort det i ca. 3 år nu. Jeg får medicin og går til psykolog. Er der nogen herinde, der er sluppet af med angst? Man kan godt blive nervøs for det aldrig forsvinder igen :-(

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2015

charthys

Anonym skriver:

Jeg døjer meget med angst og har gjort det i ca. 3 år nu. Jeg får medicin og går til psykolog. Er der nogen herinde, der er sluppet af med angst? Man kan godt blive nervøs for det aldrig forsvinder igen :-(

Helt af med det kommer man nok aldrig, men jeg er da nået dertil hvor der går måneder imellem jeg mærker en snert til det...

Anmeld Citér

11. september 2015

Mrsopsand

Anonym skriver:

Vil også sige at angst er svært at komme helt af med. Jeg har haft diagnosen i 10 år nu.

Men jeg er nået til et sted i mit liv hvor jeg kan leve med de ting der kommer og hvor min hverdag ikke er mærket af angsten. Den havde overtaget i flere år, men ligger nu i baggrunden. Jeg fik gennem psykologsamtaler redskaber som jeg kan bruge hvis der indimellem dukker lidt op. Jeg har ikke haft angst de sidste 9 måneder, efter min fødsel havde jeg lige et par dage med det hvor jeg nåede af tænke "åh nej, er dette et tilbagefald" men det forsvandt heldigvis igen og min psykiater som regulerer min medicin (jeg har flere diagnoser end angst) sagde at det var meget almindeligt at der lige var lidt der dukkede op igen for en kort bemærkning. 

Så jeg vil sige at du nok ikke skal regne med at blive helt angstfri, men du kan sagtens regne med at få et rigtig godt liv med masser af andet indhold også. Angst er ikke den du er, der er meget mere foran dig. 

Anmeld Citér

11. september 2015

Valle81

Jeg fik mit første angstanfald for nu 2 år siden. Jeg er stort set angstfri i dag -det kigger frem , men bliver aldrig til det helt store.

Jeg fik dødsangst fra et sekund til et andet og havde angst 24 timer i døgnet og det ene anfald tog det andet.

Jeg begyndte hos en psykoterapeut en uge efter mit første anfald, da jeg med det samme besluttede, at det ikke skulle styre mit liv. Hun lavede også hypnose.

Jeg holdte mig i gang med mit arbejde og talte åbent om det til alle.

Lige pludselig var anfaldene væk, og jeg har ikke haft et angstanfald i over 6 mdr.

Jeg har ikke taget Medici , få jeg er mere bange for medicinen end anfalfende.

Håber , at du kan få det bedre❤

Anmeld Citér

11. september 2015

smølfine

Anonym skriver:

Har du prøvet kognitiv terapi. Hvis du bor på Fyn, vil jeg anbefale dig at tage kontakt til kognitiv center Fyn. Ved jo ikke hvilken form for angst du har, men tænker at der er gode muligheder for at komme til at leve et liv, hvor det ikke er angsten, der styrer. Ønsker dig det bedste, har ikke selv angst, men arbejder sundhedsfagligt og kender derfor problematikken og det er meget indvaliderende.

Anmeld Citér

11. september 2015

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Man kan godt slippe af med angst, men det kræver den rigtige behandling. Nogen slipper aldrig af med angst, men lærer at acceptere og leve med det, og man kan få et godt liv på trods af angsten. Det kommer an på mange ting, fx hvorfra angsten stammer og hvorfor, opbakning og støtte fra sit bagland eller mangel herpå, behandling osv. 

Men mist ikke håbet, der er meget at gøre.

Jeg håber, du har en dygtig psykolog. Det betyder meget. Hvis det giver mening for dig og du får lyst til mere eller anden behandling, har man opnået meget fine resultater hos angstpatienter med behandlingsmetoden ACT (acceptance and commitment therapy), som er en moderne kognitiv adfærdsterapi. Du kan læse mere på www.actdanmark.dk

Anmeld Citér

15. september 2015

Anonym trådstarter

charthys skriver:

Helt af med det kommer man nok aldrig, men jeg er da nået dertil hvor der går måneder imellem jeg mærker en snert til det...

Hvilken behandling har du fået? Og er du stadig i behandling?

Anmeld Citér

15. september 2015

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg fik mit første angstanfald for nu 2 år siden. Jeg er stort set angstfri i dag -det kigger frem , men bliver aldrig til det helt store.

Jeg fik dødsangst fra et sekund til et andet og havde angst 24 timer i døgnet og det ene anfald tog det andet.

Jeg begyndte hos en psykoterapeut en uge efter mit første anfald, da jeg med det samme besluttede, at det ikke skulle styre mit liv. Hun lavede også hypnose.

Jeg holdte mig i gang med mit arbejde og talte åbent om det til alle.

Lige pludselig var anfaldene væk, og jeg har ikke haft et angstanfald i over 6 mdr.

Jeg har ikke taget Medici , få jeg er mere bange for medicinen end anfalfende.

Håber , at du kan få det bedre❤

Det lyder dejligt for dig. Jeg har gået hos 2 psykologer, men synes faktisk ikke det har hjulpet desværre. 

Anmeld Citér

15. september 2015

Anonym trådstarter

smølfine skriver:

Har du prøvet kognitiv terapi. Hvis du bor på Fyn, vil jeg anbefale dig at tage kontakt til kognitiv center Fyn. Ved jo ikke hvilken form for angst du har, men tænker at der er gode muligheder for at komme til at leve et liv, hvor det ikke er angsten, der styrer. Ønsker dig det bedste, har ikke selv angst, men arbejder sundhedsfagligt og kender derfor problematikken og det er meget indvaliderende.

Jeg bor ikke på fyn nej. Har gået hos to psykologer uden udbytte. Men håber jeg finder en god en der kan hjælpe mig.

Anmeld Citér

15. september 2015

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Man kan godt slippe af med angst, men det kræver den rigtige behandling. Nogen slipper aldrig af med angst, men lærer at acceptere og leve med det, og man kan få et godt liv på trods af angsten. Det kommer an på mange ting, fx hvorfra angsten stammer og hvorfor, opbakning og støtte fra sit bagland eller mangel herpå, behandling osv. 

Men mist ikke håbet, der er meget at gøre.

Jeg håber, du har en dygtig psykolog. Det betyder meget. Hvis det giver mening for dig og du får lyst til mere eller anden behandling, har man opnået meget fine resultater hos angstpatienter med behandlingsmetoden ACT (acceptance and commitment therapy), som er en moderne kognitiv adfærdsterapi. Du kan læse mere på www.actdanmark.dk

Det vil jeg kigge nærmere på ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.