Har du prøvet en stofble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2015

Paddehatten

skovrup skriver:

Så har jeg tid til at skrive

Hold da op, det var tidligt  

Kan du fortælle lidt om dem? Hvordan vasker man dem, hvordan opbevarer man dem INDTIL de skal vaskes, hvor mange skal man bruge osv.?

Vi begyndte med den da han var 4,5 måneder gammel, da han begyndte at få udslæt af almindelige bleer (vi prøvede alle mulige med astma og allergi mærke og svanemærket) men han blev ved med at slå ud.

Jeg bar på dette tidspunkt min søn rigtig meget i vikle og var og er stadig på forumet www.slyngebarn.dk hvor der er en masse dejlige kvinder som gør mange ting lidt mere alternativt end den generelle mor og far. Så derigennem hørte jeg om fænomenet stofbleer. Til at starte med synes jeg det var en meget mystisk ting og at det lød mega klamt.

men da min søn blev ved med at have de problemer, måtte jeg give det et forsøg med de der mærkelige stofbleer.

Det blev så et meget dyrt bekendtskab for os, for vi blev afhængige af at have sønnen på stof bleer

Jeg kunne ikke bare lige købe 5 stof bleer og så prøve dem uden lige at læser romaner om stofbleer og den verden der høre med, endte med samtidig at læse om elimination Communication (skrives herfra som EC), som er det man nok bedst beskriver som værende tidlig potte "træning". Så da jeg havde læst side op og side ned om stofbleer deres gode sider og deres mindre gode sider og jeg fik læst om EC og hvordan det foregik og hvordan det hjælper barnet til at forstå hvad der sker på potten eller i bleen for den sags skyld.

Jeg vil lige indskyde her, at knægten virkelig trives på stof bleer,
hans udslæt blev markant bedre allerede de første dage, BONUS!

Stof bleer er dyre i indkøb, jeg havde ca. 50 stk til sidst, der er så mange fine stof bleer derude, og man bliver helt hook på det, når først man er fanget af ideen. Vi boede i en 2 værelses lejlighed dengang, havde ikke den store plads, men synes det fungerede fantastisk! Man skal ikke hele tiden tænke på at have ble poser, bleer og købe bleer, smide bleposer i skraldespanden hver dag, de lå der bare og var klar, og man får en god rutine i at vaske dem og lægge dem sammen ( det at lægge dem sammen er en helt afslappende rutine, jeg ser tilbage på det som værende meget afstressende ) Vi havde en tøj kurv, med stof indtræk der bare kunne løftes op af kurven, så vi bare kunne tage dem alle i en pose og vaske dem. 

Da vi introducerede stof bleer, begyndte vi også på EC, så vi har ikke haft så mange bleer med afføring siden, da EC faktisk gjorde ham afføringsfri i bleerne (han var meget glad for EC og det virkede til at give ham meget mere ro) men man kan få noget der hedder rispapir til bleerne, som "fanger" afføringen, så det ikke kommer med i vaskemaskinen.

Han smed bleen, af egen fri vilje, da han var 1½ år gammel, han smed den om natten et par måneder inden han blev 2 år gammel.

Jeg kan varmt anbefale at starte på stofbleer, det er super hyggeligt og hvis du kaster dig ud i projektet så start med 5 slags, føl dig frem og se om det er noget for jer. Stofbleer skal skiftes oftere end almindelige bleer, men synes det er fordelene værd. ud over det er stofbleerne nemme at sælge igen.

Kommer du ind i stof ble verden, vil det stille og rolig blive mere og mere overskueligt hvad der virker for jer

ud over det, havde vi en super dejlig dagplejemor som var helt OK med at han havde stof bleer på, hun fik en vandtæt stofpose (lavet af tisselagen) til at lægge hans brugte stofbleer i, i løbet af dagen. så intet problem.

har du brug for hjælp eller flere spørgsmpl, så spørg endelig jeg quoter også lige en fed artikkel om EC lidt senere

Jeg har vedhæftet billeder af vores søn med stofbleer gennem hans tid med ble og et enkelt hvor han er på potten.

Billede 1 : Den første stof ble han havde på, Storchebarn ble
Billede 2 : Formsyet Little Lamb ble
Billede 3 : Formsyet Little Lamb ble med PUL cover ud over
Billede 4 : Little Lamb ble med uld cover ud over, uld coveret blev strikket af en sød sød slyngebarns dame.
Billede 5 : Little Lamb ble med uld cover ud over
Billede 6 : Real Easy ble med Minky Pul
Billede 7 : Bleposer, hjemmesyet
Billede 8 : Vores ble hylde
Billede 9 : Vores ble hylde
Billede 10 : Bleerne når de hang til tørre
Billede 11 : Vores søn 9 mdr gammel på potten

Iiih tusind tak for den fine og grundige beskrivelse!  Og hvor ser han dog skøn ud med sådan en "stofnumse" 

Jeg tror lige jeg må læse lidt op på det hele kan jeg godt se... Jeg bruger forresten også vikle og er super glad for det 

Endnu engang tak for dit indlæg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

AnnaK89

Vi ELSKER vores stofbleer!!

Vi bruger hybrid-bleer om dagen når Karla ikke er i vuggestue, AIO (all in one) med velcro-lukning (Bambino Mio Solo hedder bleerne) i  vuggestuen og Grovia O.N.E om natten

Det er de perfekte løsninger for os og vi har ALDRIG rød numse mere

Og så kan man bare få så mange super søde bleer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. september 2015

Paddehatten

FruNK skriver:

Vi ELSKER vores stofbleer!!

Vi bruger hybrid-bleer om dagen når Karla ikke er i vuggestue, AIO (all in one) med velcro-lukning (Bambino Mio Solo hedder bleerne) i  vuggestuen og Grovia O.N.E om natten

Det er de perfekte løsninger for os og vi har ALDRIG rød numse mere

Og så kan man bare få så mange super søde bleer

Ej hvor fint  Jeg bliver helt hooked!  Har du et link til, hvor du køber dem henne? 

Anmeld Citér

12. september 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Paddehatten skriver:

Mener du engangs-blebukser? Går fidusen så ikke lidt af 

Nej det er ikke engangs. Det er i stedet for uldbukser eller snipper. Der står mere inde på koogko.dk. Jeg har ikke selv købt derindefra men de forklarer rigtig godt om de forskellige bleer. 

Anmeld Citér

12. september 2015

AnnaK89

Ej hvor fint  Jeg bliver helt hooked!  Har du et link til, hvor du køber dem henne? 

Hybrid-bleer er næsten altid costom-made. Den her er fra SoCo (southern comfort fitteds). Du kan finde SoCo workshop gruppen på Facebook. Og SoCo B/S/T gruppen - der kan man købe brugt

Og ellers ville jeg melde mig ind i de danske stofble-grupper på Facebook. De er alle vildt søde til at vejlede og der er også nogle der sælger nogle fine bleer

På fillyourpants.com kan du købe Bambino-bleerne og Grovia O.N.E

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.