Andre der er forsinkede i sit studie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Ja på KU -er lige startet på 11.

jeg blev gravid halvvejs gennem 4. semester og blev sygemeldt med det samme -så jeg kom tilbage efter barsel og startede på 4.

på BA var vi ikke så mange der fik børn men på kandidaten vrimler det med gravide 

jeg ville ikke bekymre mig så meget -gør det der passer til din familie. Studiet er der også efter barsel

Hvordan har det været at læse hhv. bachelor og kandidat? Tænker blandt andet mht. læsebyrde og lignende.. (Jeg læser godt nok ikke på KU)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

quindelist

Anonym skriver:

Hvordan har det været at læse hhv. bachelor og kandidat? Tænker blandt andet mht. læsebyrde og lignende.. (Jeg læser godt nok ikke på KU)

På KU har vi primært basale grundlag på BA. På kandidaten har vi så al sygdomslæren, klinikundervisningen osv 

jeg synes egentlig læsemængden er nogenlunde den samme, men fagene på kandidaten er mere håndgribelige. Det er meget nemmere at overbevise sig selv om at det er en god ide at lære farmakologien udenad end fx mikroskopisk anatomi  

jeg har igennem hele studiet haft det udgangspunkt at studiet er mit arbejde, dvs jeg bruger aldrig mere tid end jeg ville have gjort med et almindeligt arbejde set over et semester -jeg skruer selvfølgelig noget op for indsatsen når eksamen nærmer sig men slapper tilsvarende af i starten af semesteret.

det fungerer ret godt jeg kommer fint igennem 

Anmeld Citér

9. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er blevet forsinket grundet graviditet/barsel. Det er dog på ungdomsuddannelse. Det har kostet mig 2 år, da jeg er nødt til at tage nogle 2-årige fag helt om. Så som det ser ud nu er jeg færdig om 6 år,  i stedet for om 4 år. 

Dog har jeg planer om at få et barn mere indenfor de næste 2-3 år så jeg bliver i hvert fald forsinket 1 år mere.

Jeg tager det ikke så tungt. Jeg skal jo nok blive færdig før eller senere, og jeg skal nok også nå at komme i job inden jeg skal pensioneres.. Også selvom jeg først er færdig med min uddannelse når jeg er i slutningen af tyverne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.