få alle institution halal mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ved ikke om jeg kan spørge alle,  alle er danske så kan ikke spørge jeg spurgt jo pædagog da jeg hentede mit børn hun mumle,  jeg ringede til leder og sånsiger hun,  hun ikke ved hvad de servere,  bør leder ikke ved hvad de har af mad om det hele er halal eller ikke halal eller halv del. 

Jeg synes fint at du kan spørge igen - for du har jo i hvert fald ikke oplevet at få klart svar på et spørgsmål, som er vigtigt for dig.

Næste gang du er i en situation hvor tiden tillader, synes jeg at du skal spørge en pædagog (eller én i køkkenet?) igen. Forklar at det er vigtigt for dig, at du ved hvad dit barn får - og spørg eventuelt om der er noget du selv kan gøre for at hjælpe dem med at sikre, at der ikke sker fejl.

Held og lykke!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

A&F

loop skriver:

Nej. 

Desværre er kød ikke mærket om det er halal eller ej. Det ville være rart, at man selv kunne vælge. Du ville vælge til og jeg ville vælge fra.

Når du specifikt nævner spegepølse. Var det så svine-eller okse-spegepølse? For hvis spegepølsen var lavet på svin, må dit barn vel ikke få det, om det så er halal er ej?

Du er nødt til at snakke med personalet, så de ved, hvad dit barn må få, og ikke må få. På samme måde, som hvis barnet ikke kunne tåle visse fødevarer.

Af min egen interesse (og jeg håber du vil svare), hvad sker der så, hvis det viser sig at barnet har spist kød, der ikke var halal? Laver man et renselsesritual, en bøn eller lignende?

Tillader mig at svare 

Nej, man laver ikke rensesritual. Fejl kan ske. Men det er forældrenes ansvar at vide hvad hvad deres barn får og ikke må få. Det skal man jo så orientere inskriptionen om

Anmeld Citér

8. september 2015

A&F

Til TS

snak med institionen. Du skal evt have fat i deres madmor

Anmeld Citér

8. september 2015

SandraXOXO

I vores inst er det sådan så hvis ens barn kun må spise øko, eller halal eller uden gluten skal man selv ha det med. Det er for dyrt at lave to slags mad fordi to tre stykker kun må spise halal. Der bliver taget hensyn til flertallet da det andet vil blive for dyrt og for indviklet. Hvilket vel også er fair nok. 

Anmeld Citér

8. september 2015

loop

A&F skriver:

Tillader mig at svare 

Nej, man laver ikke rensesritual. Fejl kan ske. Men det er forældrenes ansvar at vide hvad hvad deres barn får og ikke må få. Det skal man jo så orientere inskriptionen om

Tak for svar Det troede jeg faktisk man gjorde. Godt jeg spurgte, så blev jeg det klogere.

Det er rart med et forum som dette, hvor man kan spørge om sådanne ting.

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Hvad kommune hører du ind under?? Du burde kunne Google dig til hvad der serveres i jeres institution

Københavns kommune 

Anmeld Citér

8. september 2015

A&F

loop skriver:

Tak for svar Det troede jeg faktisk man gjorde. Godt jeg spurgte, så blev jeg det klogere.

Det er rart med et forum som dette, hvor man kan spørge om sådanne ting.

Det skulle stå institution 

Jaa lige præcis ven

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym trådstarter

Ok mig og min mand diskutere om det, vi tænkt på at vigtigt af alt er vores barn er glad og leger med andre, han sagde mad kunne vi bare sige barnet  få vegetar hvis ikke de har halal kød eller kylling. 

Jeg har ingen problem at andre få ikke halal, jeg tænkt kun på mit barn, imorgen snakker jeg med pædagog og siger mit barn  få vegetar i stede eller også fisk må barnet gerne få, Kylling eller pølse eller kød kunne mit barn spise herhjemme.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.