Er det for meget at bruge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.186 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. september 2015

Anonym trådstarter

Hejsa..

Nu har jeg set hvor lidt/ meget nogle af jer andre bruger på kost og dagligvare..

Nu er jeg ved at ligge budget og har brug for råd, vi er 1 voksen og 3 børn på henholdsvis 0, snart 4 og 8 år.

Er 4.785 kr. for meget eller passende at bruge om måneden på kost samt dagligvare såsom bleer, wc papir o lign. ?

Vores diverse post pr måned ligger så på 3.190 kr. pr måned nogle måneder en hel del højere.

Vil i sige det er fint el?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er rigeligt vi har 3200 til mad og dagligvare til 2 voksne, en på 3 og en baby hvis vi havde 4000 ville der være perfekt og vi ville slippe for at tænke over AlT hvad vi køber  

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er rigeligt vi har 3200 til mad og dagligvare til 2 voksne, en på 3 og en baby hvis vi havde 4000 ville der være perfekt og vi ville slippe for at tænke over AlT hvad vi køber  

ok så er det lige før det er lidt for meget

Anmeld Citér

7. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

ok så er det lige før det er lidt for meget

Jeg vil i hvertfald mene at for 4000 kan i leve helt fint uden at mangle noget

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg vil i hvertfald mene at for 4000 kan i leve helt fint uden at mangle noget

super ��

Anmeld Citér

7. september 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hejsa..

Nu har jeg set hvor lidt/ meget nogle af jer andre bruger på kost og dagligvare..

Nu er jeg ved at ligge budget og har brug for råd, vi er 1 voksen og 3 børn på henholdsvis 0, snart 4 og 8 år.

Er 4.785 kr. for meget eller passende at bruge om måneden på kost samt dagligvare såsom bleer, wc papir o lign. ?

Vores diverse post pr måned ligger så på 3.190 kr. pr måned nogle måneder en hel del højere.

Jeg synes det virker meget fint. Vi er 2 voksne og 2 børn på 1 og 5 

Vi bruger ca 1500 om ugen på husholdning. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

I budgettet skal jo også tages højde for hvordan man handler ind. Vi kigger tilbududsaviser og laver madplan derefter. Får man lyst til noget specifikt skrives det ned, og så laver vi det næste gang der er et tilbud der passer. Dvs jeg handler i 3-5 forskellige supermarkeder, og er der nogle super tilbud kommer det i fryseren. Vores budget for 2 voksne + 1 barn + baby er 3500kr om måneden - det er inkl ting som toilet papir, rengøringsartikler osv (men ikke inkl dyrt special-mad hvis vi får gæster)

Men hvis man fx ikke har en fryser, eller er single - ja så er det jo svært at slæbe 3 unger med rundt i 4 supermarkeder. Så handler man måske ALT et sted, og så vil beløbet automatisk blive højere. Vil sige en madplan er alfa og omega for at holde omkostningerne nede og undgå masser af madspild.

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg synes det virker meget fint. Vi er 2 voksne og 2 børn på 1 og 5 

Vi bruger ca 1500 om ugen på husholdning. 

ja så er vores budget vidst også ok ��

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

I budgettet skal jo også tages højde for hvordan man handler ind. Vi kigger tilbududsaviser og laver madplan derefter. Får man lyst til noget specifikt skrives det ned, og så laver vi det næste gang der er et tilbud der passer. Dvs jeg handler i 3-5 forskellige supermarkeder, og er der nogle super tilbud kommer det i fryseren. Vores budget for 2 voksne + 1 barn + baby er 3500kr om måneden - det er inkl ting som toilet papir, rengøringsartikler osv (men ikke inkl dyrt special-mad hvis vi får gæster)

Men hvis man fx ikke har en fryser, eller er single - ja så er det jo svært at slæbe 3 unger med rundt i 4 supermarkeder. Så handler man måske ALT et sted, og så vil beløbet automatisk blive højere. Vil sige en madplan er alfa og omega for at holde omkostningerne nede og undgå masser af madspild.

Er single og kender alt for godt til mad spild. Det er faktisk grunden til jeg har valgt at lave et dagligvare budget. Nej ungerne gider ikke alle de butikker men et par en eller 2 gange om ugen kommer vi alligevel i så heller ikke det store problem

Anmeld Citér

7. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hejsa..

Spøjse tal du har afsat ? �� Derudover så synes jeg ikke at små 8.000 kr. Til mad + diverse til 1 voksen og 3 børn er nogen luksus - jeg ville sagtens kunne handle for 3.500/mdr. Og ville så bælge at bruge 4.500 på diverse - tøj, tandlæge, frisør, gaver, ferie,   Bio mv. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.