Vælge amningen fra tredje gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2015

Benjamins'mor

Nu har jeg godt nok "kun" 2 børn. 

Men med den første forsøgte vi alt og der kom bare ingen mælk, så vi gik over til flaske. 

Så da jeg ventede min datter valgte jeg amningen helt fra, og jeg må sige, det var jeg virkeligt glad for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2015

Leonora

Jeg har lige fået vores 3 barn. 

Havde med de to store nogle dumme ammeforløb med smerter iform af sår, manglede vægtøgning med min ældste og skrige ture med den miderste. 

Denne her gang besluttede jeg at jeg ville bruge suttebrikker fra starten. Og jeg lavede den aftale med mig selv at jeg ville give det en chance men i det øjeblik jeg ikke følte det gik sku jeg stoppe og give en flaske. 

Jeg aftale med min SP at jeg ønskede et før fødsels besøg. Vi talte om amningen og hun fik hele historien. På den måde følte jeg at jeg havde en allieret som kunne bakke mig op hvis ikke amningen gik. 

Nu er Augusta 6 uger og det kører bare helt uden problemer. 

Jeg synes du skal give det en afgrænset chance og går det ik så har du prøvet og så skal du ikke bruge mere krudt på det. 

Det er ikke dig der noget galt med med. Nogle kvinder kan amme andre kan ikke. 

EN GO MOR SIDDER IKKE I BRYSTERNE! 

HUSK DET  

Anmeld Citér

3. september 2015

hekran

Kitty-Katten skriver:

Hej, jeg har brug for lidt råd, erfaring mm.

Jeg har to dejlige drenge og venter endnu et barn til februar. 

Jeg har måtte droppe amningen med begge børn indenfor få uger og ved nu ikke om jeg skal give det en chance med tredje barn. Om jeg kan klare endnu en nederlag.

Ved min første søn løb mælken til et døgn efter fødslen og han tog rigtig godt på og var tilpas. Da han var to uger blev jeg syg med feber og bihulebetændelse. Jeg kommer på penicillin og så nægter drengen min mælk. Han drikker ikke i 10 timer påtrods af at han blev lagt til mange gange. Jeg bliver bedt om at give ham en flaske og prøve amningen igen. Han sluger flasken og nægter brystet. Og sådan fortsætter det i nogen dage hvorefter jeg ikke rigtig har noget mælk tilbage og bare fortsætter med sutteflasker. 

Min anden søn var ved fødslen ramt af gulsot. Jeg ammede men mælken løb aldrig ordentligt til. Han tabte sig meget og gulsoten  blev værre. Inde på sygehuset bad de mig supplere med sutteflaske efter hver amning. Det gjorde jeg i to uger hvorefter han stadigvæk var gul. Så til sidst måtte vi over på flasken da min mælk forsvandt. 

Og nu er jeg så gravid igen. Og er så ked af al det besvær og den uro der var omkring amningen og den første tid som nybagt forældre.

Hvad ville i gøre? Give amningen en chance igen eller bare affinde sig med at jeg ikke er god til amme? 

Jeg stoppede også med at amme mine to første børn efter hhv én og syv uger.

Men det betød ikke, at det ikke kunne lade sig gøre. Jeg gik til noget ammehjælp under min tredje graviditet og kom til at amme vores tredje barn i ni måneder. Så forskelligt kan det være.

Så troede jeg jo, at den sad, men nej. Vores fjerde og sidste blev også kun ammet i seks uger

Det kan sagtens lykkes for dig, selv om du har haft 'dårlig historik' 

Anmeld Citér

3. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kan kun komme med egen erfaring. Ammede kun 3 mdr. Med den første og måtte stoppe da han tabte vægt fordi han ikke kunne sutte ordentligt pga. Kolik. Nr. To har jeg ammet i 1 år. Det var en fantastisk følelse at få lov at lykkes med amningen anden gang. Få "beviset " på at man godt kunne. Det er selvfølgelig et sats for dig, men lykkes det så er det altså skønt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.