Det kunne godt lyde sådan, noget er der ihvertfald galt. Min store pige havde refluks, så vi har desværre været møllen igennem. Refluks mistænkes for st være arveligt betinget, så vi har selvfølgelig holdt et skarpt øje med lillebror der nu er 6 mdr. Han har også nogle problemer, men det er vand i forhold til storesøster, derfor er vi ikke gået videre med det - jeg ved fra dengang hvordan jeg håndterer det.
Noget af det du beskriver oplever vi også - det tager mellem 1-2,5 time for os at komme igennem en flaske, de først 90 ml går somregel ok, derefter kan han max tage 30ml ad gangen førend han skal bøvses af. Han kan ikke sove hvis der sidder en bøvs og klemmer, og ofte vågner han efter blot 40 min fordi han skal bøvse.
Lyder det som hos jer? Hvis ja, så kan jeg forsøge at forklare hvilke "bøvse-teknikker" jeg bruger 
Og så vil lige "advare" dig om at mange praktiserende læger ikke ved nok om refluks - de kigger stort set KUN på vægt som et parameter for trivsel, så du bør ruste dig med viden og kampgejst, for det kan reelt være en kamp at blive hørt.
Refluks er ikke kun en ting, det er forskelligt fra barn til barn, og kan være en kombi af slap mavemundsåbning, for meget mavesyre, at maven "reflukser" - også når der ikke er andet end mavesyre dernede (muligvis pga den meget mavesyre?), og så har vi ihvertfald altid mistænkt at den ekstra mavesyre ligesom selv producerer luft - for vores pige blev bare ved med at bøvse uanset hvor meget vi bøvsede hende af. Og bøvser trækker jo væske med sig op, hvilket jo gør ondt hvis det er ren syre.
Nogle børn gylper så meget at de ikke tager på i vægt, nogle børn får spisevægring fordi de forbinder mad med smerte, andre tager voldsomt på i vægt fordi de overstiger idet mælk lindrer for syren. Igen noget mange læger ikke ved, så det bør man vide inden man henvender sig så man ikke bare tror på dem når de siger at h*n jo trives fint fordi vægten er ok!
Ubehandlet refluks er ikke at spøge med, barnet mistrives & det kan give syreskader i form af arvæv som så forsnævrer spiserøret.
Behandlingen er "nem" - dvs de får syrepumpehæmmer (INexium, 2mg per kg), det har stort set ingen bivirkninger. Så reelt set kan jeres læge blot ordinere det og så må I se om det virker. Hvis ja er det jo fint, hvis det ikke har effekt vár det nok ikke refluks alligevel.
håber i finder ud af det - uanset hvad synes jeg I skal snakke med lægen, det du beskriver lyder forkert (men jeg synes det lyder som om han har en bøvs på tværs ligesom min dreng)