Aflevere sit barn i vuggestuepersonalets arme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.558 visninger
17 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2015

Anonym trådstarter

Min svigermor (som er pædagog) udtalte på et tidspunkt, at det var hårdt/lidt irriterende når forældrene forventede at de kunne aflevere deres børn direkte i armene på hende eller en anden pædagog. Hun mente at det var tidsrøvende og at børn havde bedst af at blive afleveret uden alt det krammeri og kropskontakt. 
Jeg må indrømme at jeg stod lidt sådan her 

Min datter bliver nogle gange afleveret i armene på en pædagog, men kun de dage hun er træt eller ked af det. Ellers placerer jeg hende på gulvet hvor hun kan lege med de andre. 

Hvordan er holdningen hos jeres pædagoger? Og hvis der er andre pædagoger herinde, hvad tænker i? 

Der er ingen rigtige eller forskerte svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2015

Anna2706

Min svigermor (som er pædagog) udtalte på et tidspunkt, at det var hårdt/lidt irriterende når forældrene forventede at de kunne aflevere deres børn direkte i armene på hende eller en anden pædagog. Hun mente at det var tidsrøvende og at børn havde bedst af at blive afleveret uden alt det krammeri og kropskontakt. 

Min datter bliver nogle gange afleveret i armene på en pædagog, men kun de dage hun er træt eller ked af det. Ellers placerer jeg hende på gulvet hvor hun kan lege med de andre. 

Hvordan er holdningen hos jeres pædagoger? Og hvis der er andre pædagoger herinde, hvad tænker i? 

Ved ikke hvordan pædagogerne i min søns vuggestue har det med hensyn til afleveringen, men jeg synes da helt klart at barnet skal afleveres i armene hvis det er træt, ked af det eller lignende. Børn er jo forskellige og nogle har brug for direkte at komme ned og lege, hvor andre har mere brug for omsorg og lige se tingene an, som min søn fx skal :-) 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym

Her har vores dagpleje prioteret at hvert barn bliver taget varmt imod. Hvis så to kommer samtidigt er det et på hvert ben. Så længe de gider hun nyder de gider at sidde og hygge lidt. 

Børnehaven er en andensag. Ofte børn der vælger en voksen at vinke med indtil de gør det selv. Der er vinke vinduer så en voksen kan sagtens vinke med flere på en gang.  

Anmeld Citér

2. september 2015

Mettefpigen

Jeg synes Heller ikk man kan forvente at aflevere i armene hver dag....

Her prøver jeg at få ham i leg og bliver gerne 10 min, virker det ikk vinker en pædagog med ham eller tager over ☺

Anmeld Citér

2. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

I min datters vuggestue bliver alle børnene mødt med et kram. Så er der nogen der har brug for at blive siddende lidt og andre der bare er klar til at lege med det samme. 

Det synes jeg egentlig er rigtig rart, at det foregår sådan. 

Anmeld Citér

2. september 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Vores var i dagpleje og der oplevede jeg aldrig det var et problem at aflevere i armene. Nu hvor hun er i børnehave så gør jeg det faktisk stadig de dage hvor hun er ked af det. Og kan godt se det irritere pædagogerne. Men jeg betaler for de kan passe mit barn og sørge for hun har det godt. Og hedder det så hun skal trøstes på den måde. Så skal de bare gøre det

Anmeld Citér

2. september 2015

female

Da min datter gik i vuggestue, sad pædagogerne altid nede på gulvet med børnene om morgenen. Jeg satte min datter ned på gulvet, kyssede farvel og når jeg vente mig om for at gå, kaldte en af pædagogerne hende hen til sig og hun sad på deres skød og sagde godmorgen med dertil hørende kram.

Ordningen fungerede perfekt og i de år hun gik der, kan det tælles på en hånd de gange, hvor hun har grædt ved afleveringen. Desuden var pædagogerne heldigvis ikke  berøringsforskrækkede, så børnene fik masser af kram og vores datter har også før givet dem kys.

Anmeld Citér

2. september 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Mit vuggestue barn afleverer jeg i skødet eller armene på en pædagog, fordi hun søger trygheden og ikke Elsker at blive afleveret til hvem som helst. Jeg er selv stor fan af kontakt så det har smittet af på mine børn. Kunne faktisk aldrig drømme om at sætte så lille et barn på gulvet selvom pædagogen er i rummet. De skal føle at det her er den voksen du har, og derfra kan de så starte legen når jeg går.

Mit børnehave barn vinker til mig i vinduet, selv eller med en voksen, og går så selv ud og finder en at lege med eller finder en voksen.

Anmeld Citér

2. september 2015

Louises

Min datter går nok i dagpleje, men hun bliver altid afleveret i armene på dagplejemor. Det vil hun faktisk selv helst have fordi så har jeg ligesom selv givet min datter til hende :-)

Anmeld Citér

2. september 2015

elskeratværemor

I vores vg tager de også imod ham i armene så når mor her går, er han oppe hos en af pædagogerne, og som Mor1986 siger, betaler vi for at de gør deres arbejde såvel som vi får løn for vores arbejde og syntes det er helt fair at de sørger for at vores børn får en god velkomst og start på dagen dernede, så syntes ikke det er et problem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.