Anna91 skriver:
Hej alle 
Jeg er 24 år og har en kæreste gennem 6 år. Vi har talt om at starte på PB i det nye år. Da vi begge gerne vil have børn inden vi er 25 år. Men jeg er lige startet på uddannelse og er kommet i tvivl. Kan vi få det til at
passe ind?? Er der nogle som har gode råd? 
Det er super dejligt at få børn under uddannelse da man ofte har mere frihed ift mødetider, sygdoms fri, fridage mm. Men dernæst er det også skide hårdt i perioder. Jeg har fået to børn under uddannelse. Den ene mellem 4. Og 5. Semester hvor jeg holdt et års barsel på subarsel, som er samme sats som almindelig su. Og den næste fik jeg under mit speciale hvor jeg ikke holde barsel før jeg var færdiguddannet. Det kræver sin mand eller kvinde i eksamensperioderne og når der er pres på pensum, fagene mm. Men jeg har aldrig fortrudt at få børn under uddannelsen da jeg kunne være så meget sammen med mine børn som jeg næsten ønskede.
Det hårdeste er økonomien. Vi var begge studerende men klarede os da igennem uden sulån. Børnene har aldrig manglet noget!
Så bare kom i gang. Jeg var forresten 21 og 24 år da jeg fik mine drenge. Og kandidat som 24 årig. Man kan sagtens tage en lang akademisk uddannelse med børn og komme flot igennem karaktermæssigt. Mine karaktere blev forbedret da jeg fik barn og røg helt i top.
Anmeld
Citér