Skruk og uddannelse :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2015

Anna91

Hej alle 

Jeg er 24 år og har en kæreste gennem 6 år. Vi har talt om at starte på PB i det nye år. Da vi begge gerne vil have børn inden vi er 25 år. Men jeg er lige startet på uddannelse og er kommet i tvivl. Kan vi få det til at passe ind??  Er der nogle som har gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

Celine89

Det kommer helt an på, hvilken uddannelse, der er tale om.

Som udgangspunkt vil jeg sige, at det er svært at få til at passe ind på en ungdomsuddannelse, mens det som regel godt kan lade sig gøre på de videregående uddannelser.

Anmeld Citér

1. september 2015

mpr

Anna91 skriver:

Hej alle 

Jeg er 24 år og har en kæreste gennem 6 år. Vi har talt om at starte på PB i det nye år. Da vi begge gerne vil have børn inden vi er 25 år. Men jeg er lige startet på uddannelse og er kommet i tvivl. Kan vi få det til at passe ind??  Er der nogle som har gode råd? 

Vil sige, der findes ALDRIG et godt tidspunkt hvor en baby bare passer ind, og det kan jo vare rigtig længe før der er fangst, så det er egentlig bare at kaste sig ud i det og så tage det som det kommer

Jeg personligt ville foretrække at få barn under uddannelse fordi det er meget nemmere når man tænker på at skulle tage hånd om barnet hvis det er syg, plus man får mulighed for nogen gange at kunne give barnet en kortere dag i institution end hvis man var på arbejds markedet. Man får jo tingene til at løbe rundt på den ene eller den anden måde om man er i arbejde eller under uddannelse  

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

1. september 2015

Anna91

Celine89 skriver:

Det kommer helt an på, hvilken uddannelse, der er tale om.

Som udgangspunkt vil jeg sige, at det er svært at få til at passe ind på en ungdomsuddannelse, mens det som regel godt kan lade sig gøre på de videregående uddannelser.

Det er en videregående uddannelse.

Anmeld Citér

1. september 2015

Julemusen

Anna91 skriver:

Hej alle 

Det er super dejligt at få børn under uddannelse da man ofte har mere frihed ift mødetider, sygdoms fri, fridage mm. Men dernæst er det også skide hårdt i perioder. Jeg har fået to børn under uddannelse. Den ene mellem 4. Og 5. Semester hvor jeg holdt et års barsel på subarsel, som er samme sats som almindelig su. Og den næste fik jeg under mit speciale hvor jeg ikke holde barsel før jeg var færdiguddannet. Det kræver sin mand eller kvinde i eksamensperioderne og når der er pres på pensum, fagene mm. Men jeg har aldrig fortrudt at få børn under uddannelsen da jeg kunne være så meget sammen med mine børn som jeg næsten ønskede. 

Det hårdeste er økonomien. Vi var begge studerende men klarede os da igennem uden sulån. Børnene har aldrig manglet noget! 

Så bare kom i gang. Jeg var forresten 21 og 24 år da jeg fik mine drenge. Og kandidat  som 24 årig. Man kan sagtens tage en lang akademisk uddannelse med børn og komme flot igennem karaktermæssigt. Mine karaktere blev forbedret da jeg fik barn og røg helt i top. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.