Frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
18 svar
21 synes godt om
26. august 2015

SRP

Hej piger

håber I kan konme med et godt råd for jeg er meget frustreret pt.

vi har to små børn på hhv. 1,3 år og 2,5. Vores datter på 2,5 falder først i søvn omkring 21-22, selvom vi har prøvet alt! Hun bliver lagt omkring 19.00/19.30, og vi putter hende i hendes egen seng og læser/synger og snakker roligt til hende.

Hun virker ikke træt og er heller ikk som sådan ked af det, men hvis jeg går græder hun og kravler ud ad sengen, hvilket hun har kunne siden hun var 1,5 år (tremmeseng).

hun siger hun vil sove i vores seng og det har jeg så forsøgt, men hub bliver flyttet i egen seng, når hun sover. Også her sover hun omkring 21/22 i dag spurgte jeg dagplejemoren om vi ku prøve at springe søvnen over eller forkorte den for at se virkningen heraf, da hun sover 2-3 timer der. Hun sagde at der var regler om, at børnene skulle sove så dagplejeren får sin pause, hvilket er forståeligt MEN helt ærligt, det kan da ikk passe hendes pauser er vigtigere end  barnets tarv og familielivet. Hun blev helt fornærmet, da jeg spurgte.

Vores yngste som også går der sover 1-1.5 timer til formiddag og 4 timer om eftermiddagen og så har hun et andet mindre barn, som også sove meget så det er ikke fordi hun ik har ro. Synes det er liiidt problematisk:/

Nogle råd/erfaringer ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2015

Julemusen

SRP skriver:

Hej piger

vi har to små børn på hhv. 1,3 år og 2,5. Vores datter på 2,5 falder først i søvn omkring 21-22, selvom vi har prøvet alt! Hun bliver lagt omkring 19.00/19.30, og vi putter hende i hendes egen seng og læser/synger og snakker roligt til hende.

Hun virker ikke træt og er heller ikk som sådan ked af det, men hvis jeg går græder hun og kravler ud ad sengen, hvilket hun har kunne siden hun var 1,5 år (tremmeseng).

hun siger hun vil sove i vores seng og det har jeg så forsøgt, men hub bliver flyttet i egen seng, når hun sover. Også her sover hun omkring 21/22 i dag spurgte jeg dagplejemoren om vi ku prøve at springe søvnen over eller forkorte den for at se virkningen heraf, da hun sover 2-3 timer der. Hun sagde at der var regler om, at børnene skulle sove så dagplejeren får sin pause, hvilket er forståeligt MEN helt ærligt, det kan da ikk passe hendes pauser er vigtigere end  barnets tarv og familielivet. Hun blev helt fornærmet, da jeg spurgte.

Vores yngste som også går der sover 1-1.5 timer til formiddag og 4 timer om eftermiddagen og så har hun et andet mindre barn, som også sove meget så det er ikke fordi hun ik har ro. Synes det er liiidt problematisk:/

Nogle råd/erfaringer ?

Det er desværre vilkårene ved mange kommunale dagplejere. Børnene sover til middag for at der er mulighed for en pause til lige at sidde og spise. Der er jo gang i den med 4 børn. 

Da min store dreng var 2,5 fik vi også problemer med sengetiden. Han var simpelthen ikke træt før ved midnat. Min dagplejemor, som vi virkelig er glad for og som skal have lillebror i pasning nu, sagde at det var nødvendigt med at de blev tilbudt søvn. Og hun vil først lade ham springe luren over hvis han selv meldte fra, ved ikke at kunne sove. Han begyndte heldigvis selv at vågne efter en lille time. Og efter en måned ville han ikke sove mere. Men han skulle lægge sig på madrassen og fik nogle bøger at kigge i, i 30 min, så hun fik tid til det hun skulle nå over middag.  Og der fungerede fint. 

Anmeld Citér

26. august 2015

TNBC

SRP skriver:

Hej piger

Nogle råd/erfaringer ?

Hun har da ikke brug for 2-3timers pause(hvem har det i løbet af en dag?). Og hun kan da godt holde pause selvom at din datter er vågen. Din datter kan løbe rundt og lege selv, mens hun holder sin pause. Så det er noget pjat. Så jeg ville snakke med hende igen.

Anmeld Citér

26. august 2015

lineog4

SRP skriver:

Hej piger

Nogle råd/erfaringer ?

Ærligt, jo hendes pause kommer før jeres aftener i hjemmet - man kunne jo spørge jer, hvorfor er det et problem hun først sover kl 21 hvis ikke hun er træt og er frisk om morgenen?

Når det er sagt, så prøv dog hjemme i weekender først - afkort luren eller prøv en dag uden. Så kan I jo se hvad det gør ved hendes døgnrytme om hun bliver for træt i de vågne timer

Personligt synes jeg det er alt for tidligt og vil hellere et barn der er frisk i alle dagens timer end de kan komme tidligt i seng. Trætte børn lærer ikke halvt så meget som et friskt barn. Men viser det sig i weekenderne at hun er frisk hele dagen, så mener jeg godt man kan "kræve" en kortere lur (og igen er jeg fortaler for ikke at afkorte lure, for de kære børn sover jo fordi de har behov for søvnen).

Anmeld Citér

26. august 2015

SRP

lineog4 skriver:

Ærligt, jo hendes pause kommer før jeres aftener i hjemmet - man kunne jo spørge jer, hvorfor er det et problem hun først sover kl 21 hvis ikke hun er træt og er frisk om morgenen?

Når det er sagt, så prøv dog hjemme i weekender først - afkort luren eller prøv en dag uden. Så kan I jo se hvad det gør ved hendes døgnrytme om hun bliver for træt i de vågne timer

Personligt synes jeg det er alt for tidligt og vil hellere et barn der er frisk i alle dagens timer end de kan komme tidligt i seng. Trætte børn lærer ikke halvt så meget som et friskt barn. Men viser det sig i weekenderne at hun er frisk hele dagen, så mener jeg godt man kan "kræve" en kortere lur (og igen er jeg fortaler for ikke at afkorte lure, for de kære børn sover jo fordi de har behov for søvnen).

Er helt enig i hun har krav på sin pause, men i følge de officielle regler hos kommunen har hun krav på en time om dagen, og hun har tre timer om eftermiddagen, hvor alle børnene sover. Vi har prøvet at lade hende undvære middagsøvnen hjemme og det ku hun sagtens klare og sove så 19.30 om aftenen, hvilket styrker min mistanke i at det er fordi hun sover for længe om dagen

Anmeld Citér

26. august 2015

TNBC

SRP skriver:

Er helt enig i hun har krav på sin pause, men i følge de officielle regler hos kommunen har hun krav på en time om dagen, og hun har tre timer om eftermiddagen, hvor alle børnene sover. Vi har prøvet at lade hende undvære middagsøvnen hjemme og det ku hun sagtens klare og sove så 19.30 om aftenen, hvilket styrker min mistanke i at det er fordi hun sover for længe om dagen

Hvis I har prøvet det, og det virker, så må I snakke med dp igen, for som du siger, hun får meget mere pause end hun har krav på, og ja hun skal have pause. Men igen, bare fordi din datter er vågen, kan hun godt have sin pause.

Anmeld Citér

26. august 2015

SRP

Yurie skriver:

Hvis I har prøvet det, og det virker, så må I snakke med dp igen, for som du siger, hun får meget mere pause end hun har krav på, og ja hun skal have pause. Men igen, bare fordi din datter er vågen, kan hun godt have sin pause.

De officielle regler siger også det ikke er et krav børnene sover i hendes pause, da man jo på dagen aldrig ved, hvordan børnene agerer men ja må snakke med hende igen

Anmeld Citér

26. august 2015

lineog4

SRP skriver:

Men hvorfor er det vigtigt at hun sover tidligt om aftenen? Er det fordi hun er træt om morgenen? 

Ej undskyld, men det er fordi jeg synes det er så synd børn skal være trætte i løbet af dagen fordi de skal passe ind i de "normale" rammer hvor børn skal i seng kl 20 eller før. Det er jo kulturbåret, og i andre kulturer fx Italien er det helt normalt med en lang middagslur og så senere i seng. Og tænker en der sover 2-3 timer må have behov for det især hvis hun falder nemt i søvn.

Anmeld Citér

26. august 2015

Tulle28

Jeg ville også prøve at tale med dp mor igen. Vores datter bliver 3 år om et par uger og har ikke sovet middagslur den sidste halvanden måned. Hun har ikke sovet til middag herhjemme i weekenden siden jul. 

Vi har haft en del diskussioner med vuggestuen, men hun sov først kl. 21.00-21.30 og det fungerede bare ikke, når vi står op kl. 06.00 om morgenen. Plus vi voksne havde også brug for lidt voksentid inden vi skulle sove. Hun er frisk og glad hele dagen og der har ikke været den der overgang, hvor man liiiige skulle stryge lidt med hårene sidst på eftermiddagen, fordi hun var træt, som jeg kan huske med storesøster. Hun kommer i seng nu 18.45 og sover kl. 19.00 og vågner af sig selv kl. 06.15. Så selvom vuggestuen ikke var enige med os i beslutningen, så har det været det helt rigtige for hende/os. 

Anmeld Citér

26. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Om hun sover for meget eller for lidt i dagplejen, er jo en smags sag , men nu skriver du at det går ud over barnets tarv, det kan jeg ikke læse ud fra det du skriver at det gør ?. Og dagplejemor skal vel heller ikke ta hensyn til alle sine dagplejebørns forældres aftenliv ?. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.