nogle der har et råd ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2015

Anonym trådstarter

charthys skriver:

jeg er fynbo, så jeg er nok for langt væk, men måske er der andre der kan hjælpe. :-)

Ellers mange tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2015

sne190810

Anonym skriver:

Ja for at gøre en lang historie kort så har jeg brug for et råd ��

Jeg modtager su - og skulle i denne mdr overgå til enlig forsørger grundet skilsmisse, men pga fejl osv i systemet og papirne er det ikke gået igennem endnu �� jeg har ikke mulighed for at låne lidt i banken desværre til den sidste uges tid af mdr, min far har allerede lånt mig til strøm regning og mad osv så kan kan ikke mere �� hvad kan man gøre? Jeg er rigtig ked af denne situation og den giver mig sindsyg ondt i maven efterhånden.

Umiddelbart så mener jeg altså satsen for enlig forsørger SU er på omkring de 8000 kr +/-. 

Jeg selv fik i hvert fald 8300 kr udbetalt som enlig forsørger på SU. 

Men er det boligstøtte og sådan du mener ikke er gået i orden endnu? 

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Umiddelbart så mener jeg altså satsen for enlig forsørger SU er på omkring de 8000 kr +/-. 

Jeg selv fik i hvert fald 8300 kr udbetalt som enlig forsørger på SU. 

Men er det boligstøtte og sådan du mener ikke er gået i orden endnu? 

Nej det er su. Jeg er nød saget til at søge su lån og det giver samlet udbetalt ca 13***

Anmeld Citér

25. august 2015

Fremad

Anonym skriver:

Tak for sit svar - jeg har tre hjemme boende børn. 1 er ble barn og på mme.

De skal selv ha formiddagsmad og madpakke med i bh. Mine skabe og fryser er næsten tomme.

Jeg ville sagtens ku få pengene til at slå til vis jeg havde fået som enlig men jeg har kun fået 8150kr udbetalt ��

Det er da enlig sats du har fået....

Så det må være lånet du mangler? 

Hvis Su kan bekræfte på skrift penge kommer plejer banken at være hjælpsomme...

Ellers så ryk for dem ved Su igen...

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Det er da enlig sats du har fået....

Så det må være lånet du mangler? 

Hvis Su kan bekræfte på skrift penge kommer plejer banken at være hjælpsomme...

Ellers så ryk for dem ved Su igen...

Nej jeg har fået udbetalt hvad jeg normalt ville få vis jeg forsat havde boet med min eksmand. Men jeg mangler den sidste halvdel af både suen og sulånet. 

- banken vil ikke hjælpe �� og jeg har været i kontakt med su vejlederen flere gange - det ka  ikke gøres hurtigere fordi der er mange ansøgere når der er så mange der starter i skole pt.

Anmeld Citér

25. august 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg modtager su - og skulle i denne mdr overgå til enlig forsørger grundet skilsmisse, men pga fejl osv i systemet og papirne er det ikke gået igennem endnu �� jeg har ikke mulighed for at låne lidt i banken desværre til den sidste uges tid af mdr, min far har allerede lånt mig til strøm regning og mad osv så kan kan ikke mere �� hvad kan man gøre? Jeg er rigtig ked af denne situation og den giver mig sindsyg ondt i maven efterhånden.

Kan børnene være hos faren nogle dage? Eller kan han bidrage økonomisk?

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Kan børnene være hos faren nogle dage? Eller kan han bidrage økonomisk?

Nej, han skal have to af dem fra fredag - søndag. Den yngste skal ikke med på weekend endnu. 

Vi er ikke på talefod  :/

Anmeld Citér

25. august 2015

debbie19

Undskyld jeg spørg men får du ikke su fredag ? synes ikke jeg forstod det sådan nemlig

men ellers måske kommunen kan hjælpe? eller en veninde..

vis du samler flasker kan der også hurtig løbe lidt penge ind min sted  far køre hver dag på hans el knallert han får et par hundred ind i mdr bare på pant flasker og han samler måske 2-3 timer om ugen det med kørsel bare en ide vis du bager nogle boller så har i lidt mad som er billigt du kan få mange boller på 1 gær og 2 kg mel

Anmeld Citér

25. august 2015

sille000

Hvor går du i skole 

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonymor10

Anonym skriver:

Hvis du har regninger du ikke kan betale, så er jeg sikker på at langt de fleste steder vil være meget forstående hvis du fortæller at du er nødt til at udsætte betalingen til næste måned.

Jeg vil sige det vigtigste er at prioritere huslejeregning fordi der som regel ikke kan ydes henstand på den, og så selvfølgelig mad (nok).

Har du mulighed for en anden form for kredit? Og hvornår får du mon mere råd? For så kunne du evt snakke med banken om et kreditkort med loft på f.eks. 5000 eller lignende.

Nogle steder kan man også købe dagligvarer online på kredit, hvis man har et dankort. 

Håber du finder ud af det! Kender godt fornemmelsen, det er bare ikke sjovt at sidde i dén saks.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.