Slankekure og pb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
4 svar
1 synes godt om
25. august 2015

Spirrevip

Hej piger. 

Manden og jeg har tænkt os at starte på pb her i starten af næste år, eller måske lidt senere. Vi har rykket det lidt pga. et uforudset problem med økonomi næste sommer. 

Mit spørgsmål er: er det "ok" at starte på pb hvis man har lidt på sidebenene? Lige nu vejer jeg 70 kg og jeg er 165-167 høj. Det er lige lidt for meget, og jeg ville gerne tabe mig 15 kilo. Men hvis jeg ikke når det inden vi vil starte pb, ville det så være dumt at begynde?

Lige et sidespring: hvornår ville i stoppe på p-piller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Spirrevip skriver:

Hej piger. 

Manden og jeg har tænkt os at starte på pb her i starten af næste år, eller måske lidt senere. Vi har rykket det lidt pga. et uforudset problem med økonomi næste sommer. 

Mit spørgsmål er: er det "ok" at starte på pb hvis man har lidt på sidebenene? Lige nu vejer jeg 70 kg og jeg er 165-167 høj. Det er lige lidt for meget, og jeg ville gerne tabe mig 15 kilo. Men hvis jeg ikke når det inden vi vil starte pb, ville det så være dumt at begynde?

Lige et sidespring: hvornår ville i stoppe på p-piller? 

Lige en kommentar til vægttabet. 

Jeg er selv 165 cm og vejer pt 67,9, så jeg har cirka samme størrelse som dig. Jeg synes 15 kg er MEGET! til en på den størrelse. Selv har jeg et mål om at ca 10 kg mere skal af, men så heller ikke mere. Hvis du vejer 55 kg så nærmer du dig undervægt. 

Men jeg synes bestemt ikke det ville være dumt at starte vægttabet, heller ikke selvom du ikke når målet inden at I starter pb. Det er jo heller ikke sikkert at du bliver gravid i første hug, og så kan du jo godt fortsætte vægttabet indtil du rent faktisk er gravid

Anmeld Citér

25. august 2015

Spirrevip

MummiT skriver:

Lige en kommentar til vægttabet. 

Jeg er selv 165 cm og vejer pt 67,9, så jeg har cirka samme størrelse som dig. Jeg synes 15 kg er MEGET! til en på den størrelse. Selv har jeg et mål om at ca 10 kg mere skal af, men så heller ikke mere. Hvis du vejer 55 kg så nærmer du dig undervægt. 

Men jeg synes bestemt ikke det ville være dumt at starte vægttabet, heller ikke selvom du ikke når målet inden at I starter pb. Det er jo heller ikke sikkert at du bliver gravid i første hug, og så kan du jo godt fortsætte vægttabet indtil du rent faktisk er gravid

Jo,  vi er skam også begyndt. Der er røget 2 kg i løbet af sommeren (ikke meget...), og vi har skam tænkt os at fortsætte. Jeg synes bare at det er super svært at tabe sig, især fordi jeg ikke må løbe eller lave noget der involverer for meget brug af venstre håndled eller mine fødder. Så jeg synes at det er svært.  men vi fortsætter helt sikkert indtil at vi er gravide. 

Anmeld Citér

25. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Spirrevip skriver:

Jo,  vi er skam også begyndt. Der er røget 2 kg i løbet af sommeren (ikke meget...), og vi har skam tænkt os at fortsætte. Jeg synes bare at det er super svært at tabe sig, især fordi jeg ikke må løbe eller lave noget der involverer for meget brug af venstre håndled eller mine fødder. Så jeg synes at det er svært.  men vi fortsætter helt sikkert indtil at vi er gravide. 

Vægttab handler i langt større grad om kost end om motion

Når jeg spiser rigtig i følge LCHF-principperne taber jeg mig op til 2 kg om  ugen. Og det er uden anden motion end at cykle til og fra skole (6 km i alt), og så de daglige trappeture (bor på 2. sal).

Anmeld Citér

25. august 2015

Mulle0802

Mit indtryk er at så længe du blot er normalvægtig med et BMI på maks 24,9 så er det fint. 

Jeg ville lægge kosten om nu og tabe det pga. kosten. P-piller skal i jo lægge når I er klar til at blive gravide men du kan risikere der går 6-12 mdr. med at din cyklus bliver reglmæssig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.