Skal jeg blive ved med at forsøge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2015

jenny4

Min sundhedsplejerske sagde engang at amning foregår lige så meget i hovedet som i brysterne. Jeg tror du skal lægge pumpen på hylden og så amme det du kan og supplere med mme. Måske løser problemet sig af sig selv når du holder op med at tænke så meget over det, måske vil du skulle supplere med mme resten af tiden. Uanset hvad så er det flot at du har fuldammet så længe, men nu må det vigtigste være at dit barn får det mad han skal og tager på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2015

Sandratoft

Pingsen skriver:

Nåh - nu er jeg altså så meget i vildrede at jeg har brug for andres mening.

jeg har en lille dejlig dreng på 11 uger i dag. Til sidste vejning havde han kun taget 100g på over 2 uger, hvilket jo ikke er nok. Jeg har i længere tid haft en fornemmelse af at jeg ikke har helt nok mælk, men han sover 6 timer om natten, og virker ikke sønderligt utilfreds ellers.

MEN! Nu har jeg funder ud af at jeg der altså ikke er nok mælk. Der er kun en 30-40 slurke i hvert bryst, og det er jo tømt på ingen tid. Jeg har suppleret med MME en gang i døgnet for at holde ham mæt (råd fra SP) og jeg har lejet en malkemaskine til dobbeltudmalkning.

Og nu kommer mit dilemma så - skal jeg fortsætte med at forsøge at booste mælkeproduktionen? Jeg har gjort det i en 2-3 dage nu, og synes ikke at det har hjulpet endnu. Jeg ved godt at jeg er utålmodig, men med minimum 6 udmalkninger i døgnet, og et barn der er blevet utilfreds hver gang vi ligger ham fra os, føler jeg mig spændt fast til den malkemaskine. Jeg har ikke malket ud om natten, og har lige fundet ud af at det er det bedste tidspunkt - men er ikke vild med at skulle afbryde min søvn for at malke ud - og min søn sover jo så godt, så hvorfor skal jeg ødelægge det gode mønster vi lige har.

jeg er ikke begejstret for den flaske - det er bare ikke det samme min søn og jeg har sammen, på den anden side er det et alternativ og han ville helst sikkert få en gladere og mindre stresset mor. Jeg kan ikke rigtigt komme over den der hurdle med at den gode mor ikke sidder i brysterne og han har snart fået bryst i 3 måneder. Jeg går hele tiden frem og tilbage med hvad der er bedst for det er jo ikke livskvalitet at skulle føle sig fanget til en maskine, skulle ødelægge sin søvn, og føle sig stresset - men er det på den anden side det værd? Jeg regner med at stoppe amningen omkring grødtid ved en 5-6 måneder.

håber nogle vil svare - også uden dunken i hovedet med at jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke kæmper hårdt nok for amningen

Har du prøvet mælkebomben? Det hjalp faktisk mig prøv at Google opskriften 

Anmeld Citér

24. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Er det fast hver uge at han tager så lidt på, eller var det bare lige den uge?

Kurverne er jo baseret på flaskebørn, ammebørn tager nogen gange på i ryk - dvs man vil godt kunne se nogle uger hvor det står lidt stille.

Jeg har selv prøvet lidt af hvert med begge mine - min pige ville ikke tage ved, så jeg malkede ud i 5 uger, hver 3.time dag og nat som hun så fik på flaske. Far tog aftenvagten så jeg kunne gå tidligt i seng efter udmalkning. Pludselig en dag tog hun ved, og jeg ammede til hun var 8 mdr.

Min dreng tog fint ved, og der var ingen problemer med amningen som sådan, til gengæld løb jeg rigtig hurtigt sur i det fordi jeg ingen tid havde med min store pige. Begyndte at supplere med 1 flaske om dagen så far kunne give. Min dreng ville dog gerne spise hele natten lang, men ikke i sengen hos mig, så jeg fik absolut ingen nattesøvn. Da han var ca 5 mdr stoppede jeg med amning i håb om at han ville blive mere mæt med flaske. Det har hjulpet en smule, men ærlig talt ikke nok. Jeg er glad for at have fået min krop tilbage, men nu er jeg oppe om natten for at lave flasker, og ind imellem må jeg tilstå at jeg savner lige at kunne hive op i trøjen....

Der er fordele og ulemper ved begge dele, og begge dele er lige godt - det er ingen skam at stoppe. Men hvis du rent faktisk gerne VIL fortsætte, vil jeg sige at du skal droppe den pumpe og bare amme derudaf - han skal nok selv regulere mængden så han får nok.

Du er på ingen måde garanteret at din nattesøvn bliver ved (der kan komme en milliard ting der får ham til at vågne ), så det skal ihvertfald ikke være grunden til st du stopper.

Anmeld Citér

25. august 2015

2babygirls

Pingsen skriver:

Nåh - nu er jeg altså så meget i vildrede at jeg har brug for andres mening.

jeg har en lille dejlig dreng på 11 uger i dag. Til sidste vejning havde han kun taget 100g på over 2 uger, hvilket jo ikke er nok. Jeg har i længere tid haft en fornemmelse af at jeg ikke har helt nok mælk, men han sover 6 timer om natten, og virker ikke sønderligt utilfreds ellers.

MEN! Nu har jeg funder ud af at jeg der altså ikke er nok mælk. Der er kun en 30-40 slurke i hvert bryst, og det er jo tømt på ingen tid. Jeg har suppleret med MME en gang i døgnet for at holde ham mæt (råd fra SP) og jeg har lejet en malkemaskine til dobbeltudmalkning.

Og nu kommer mit dilemma så - skal jeg fortsætte med at forsøge at booste mælkeproduktionen? Jeg har gjort det i en 2-3 dage nu, og synes ikke at det har hjulpet endnu. Jeg ved godt at jeg er utålmodig, men med minimum 6 udmalkninger i døgnet, og et barn der er blevet utilfreds hver gang vi ligger ham fra os, føler jeg mig spændt fast til den malkemaskine. Jeg har ikke malket ud om natten, og har lige fundet ud af at det er det bedste tidspunkt - men er ikke vild med at skulle afbryde min søvn for at malke ud - og min søn sover jo så godt, så hvorfor skal jeg ødelægge det gode mønster vi lige har.

jeg er ikke begejstret for den flaske - det er bare ikke det samme min søn og jeg har sammen, på den anden side er det et alternativ og han ville helst sikkert få en gladere og mindre stresset mor. Jeg kan ikke rigtigt komme over den der hurdle med at den gode mor ikke sidder i brysterne og han har snart fået bryst i 3 måneder. Jeg går hele tiden frem og tilbage med hvad der er bedst for det er jo ikke livskvalitet at skulle føle sig fanget til en maskine, skulle ødelægge sin søvn, og føle sig stresset - men er det på den anden side det værd? Jeg regner med at stoppe amningen omkring grødtid ved en 5-6 måneder.

håber nogle vil svare - også uden dunken i hovedet med at jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke kæmper hårdt nok for amningen

Jeg synes du har gjort et flot stykke arbejde.

Jeg fik en pige på 3900g og hun tog også kun 100-200g på om måneden, men hun trivedes, og sov flot. Jeg kunne på ingen måde malke ud, der kom småt ud med mælk. Da vi skulle gå e hende døbt ved 3 mdr alder, gav jeg lidt flaske så jeg kunne være med, ellers gik jeg nemlig for mig selv om ammede, og derfra ville hun helst flasken, så jeg trappede stille ud af amningen. 

Det jeg vil frem til, er at du ikke skal have dårlig samvittighed 

Anmeld Citér

25. august 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvis du i virkeligheden gerne vil amme, så prøv at kontakte Anmenet. De har både en Facebookside og en hjemmeside. De er simpelthen så dygtige og kan hjælpe med alt ammerelateret. Har selv brugt dem meget 

Derudover vil jeg sige, at du lige nu er et svært sted i ammeprocessen. Der ligger et ret grimt appetitspring omkring de 3-4 måneder, hvor der er mange, som tror, at de ikke har nok mælk, men det behøver ikke betyde, at amningen er ved at køre af sporet. Amning er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, så jo mere du ammer jo mere mælk producerer du. Det kan godt tage en uges tid før produktionen er tilpasset babys behov, men det ved du jo sikkert godt. 

Jeg kunne heller ikke lide brystpumpen, så mit råd vil da også være at lægge den på hylden og bruge din baby i stedet 

Anmeld Citér

25. august 2015

Hapiness is motherhood

Jeg har selv kun ammet i et par uger inden jeg måtte ty til modermælkserstatning. Jeg synes du skal være rigtig stolt af at du har kunne amme så længe, og virkelig vurdere hvad der betyder noget. For det er ligegyldigt at fortsætte en amning hvis det ikke tilfredsstiller jer begge (det vigtigste er at I har det godt). Jeg fik det gladeste barn med de bedste rutiner så snart han gik over til flaske - og det var bestemt også en positivt oplevelse for faren, som pludselig kunne tage en mere aktiv rolle i vores familie. Min erfaring med veninder er også at en flaske altså giver noget ro (forældrene kan deles om måltiderne, man føler sig mere fri, den lille er mæt - med sikkerhed - og sover derfor også mere). Så længe du HAR ammet og endda i 3 måneder, ville jeg slet ikke have dårlig samvittighed, men bare lytte til hvad der passer dig og dit barn bedst. Det skal ikke være en kamp

Anmeld Citér

7. september 2015

Pingsen

Tusindet tak for alle jeres svar.

Nåh - men amningen er lagt på hylden, og flasken er fundet frem. Det er sgu ikke med stolthed i stemmen at det bliver sagt, men jeg sad til sidst med 10 ml mælk i hvert bryst, og det kunne han jo på ingen måde blive mæt af. Jeg havde prøvet den skide malkemaskine, men lige lidt hjalp det.

Og nu - på MME har vi fået den gladeste dreng (ikke at han ikke var en glad dreng før - det er bare som om han har fået mere overskud), han er mæt, han smiler, pludrer og har fået rutiner (Yaaaiiii). Jeg tog selv en kold tyrker på amningen - og det siger jo noget at man kan stoppe fra den ene dag til den anden uden at det gør ondt - så er det altså fordi der er noget om at der ikke er mere mælk. Jeg fik desuden det månedlige og så var det da helt sikkert slut med mælken.

Jeg har ikke fortrudt  - slet ikke.

Anmeld Citér

7. september 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Pingsen skriver:

Tusindet tak for alle jeres svar.

Nåh - men amningen er lagt på hylden, og flasken er fundet frem. Det er sgu ikke med stolthed i stemmen at det bliver sagt, men jeg sad til sidst med 10 ml mælk i hvert bryst, og det kunne han jo på ingen måde blive mæt af. Jeg havde prøvet den skide malkemaskine, men lige lidt hjalp det.

Og nu - på MME har vi fået den gladeste dreng (ikke at han ikke var en glad dreng før - det er bare som om han har fået mere overskud), han er mæt, han smiler, pludrer og har fået rutiner (Yaaaiiii). Jeg tog selv en kold tyrker på amningen - og det siger jo noget at man kan stoppe fra den ene dag til den anden uden at det gør ondt - så er det altså fordi der er noget om at der ikke er mere mælk. Jeg fik desuden det månedlige og så var det da helt sikkert slut med mælken.

Jeg har ikke fortrudt  - slet ikke.

Dejligt at du har taget den rigtig beslutning for dig og dit barn. Det synes jeg, du skal være stolt af. 

Jeg er meget for amning og også for, at man arbejder på det. Men det vigtigste er en glad mor og en glad/mæt baby. 

Nogle gange kræver det mere styrke at sige stop end at blive ved 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.