Er det fast hver uge at han tager så lidt på, eller var det bare lige den uge?
Kurverne er jo baseret på flaskebørn, ammebørn tager nogen gange på i ryk - dvs man vil godt kunne se nogle uger hvor det står lidt stille.
Jeg har selv prøvet lidt af hvert med begge mine - min pige ville ikke tage ved, så jeg malkede ud i 5 uger, hver 3.time dag og nat som hun så fik på flaske. Far tog aftenvagten så jeg kunne gå tidligt i seng efter udmalkning. Pludselig en dag tog hun ved, og jeg ammede til hun var 8 mdr.
Min dreng tog fint ved, og der var ingen problemer med amningen som sådan, til gengæld løb jeg rigtig hurtigt sur i det fordi jeg ingen tid havde med min store pige. Begyndte at supplere med 1 flaske om dagen så far kunne give. Min dreng ville dog gerne spise hele natten lang, men ikke i sengen hos mig, så jeg fik absolut ingen nattesøvn. Da han var ca 5 mdr stoppede jeg med amning i håb om at han ville blive mere mæt med flaske. Det har hjulpet en smule, men ærlig talt ikke nok. Jeg er glad for at have fået min krop tilbage, men nu er jeg oppe om natten for at lave flasker, og ind imellem må jeg tilstå at jeg savner lige at kunne hive op i trøjen....
Der er fordele og ulemper ved begge dele, og begge dele er lige godt - det er ingen skam at stoppe. Men hvis du rent faktisk gerne VIL fortsætte, vil jeg sige at du skal droppe den pumpe og bare amme derudaf - han skal nok selv regulere mængden så han får nok.
Du er på ingen måde garanteret at din nattesøvn bliver ved (der kan komme en milliard ting der får ham til at vågne ), så det skal ihvertfald ikke være grunden til st du stopper.
Anmeld
Citér