Du er ikke lyseslukker 
jeg har været til psykolog og har haft mange samtaler med min læge, men det har været svært at gøre noget hvis/når man ikke er klar til det.
Jeg ved godt hvad spiseforstyrrelser kommer af, så dét er bearbejdet 
tusinde tusinde tak 
Men hvis det var bearbejdet til fulde, ville du jo ikke til stadighed have problemer med overspisningen. Jeg skriver det ikke for at være på tværs, men dels fra et fagligt standpunkt, og dels som en med-tvangsoverspiser. Spiseforstyrrelser handler jo overordnet set slet ikke om mad, det er et symptom på noget bagvedliggende. Og derfor kan man ikke behandle forstyrrelsen ved at spise sundt og tabe sig. Det er symptombehandling, som i langt de fleste tilfælde vil resultere i tilbagefald (been there, done that). Det er min meget klare overbevisning, at når man lider af en spiseforstyrrelse, uanset art, så er man nødt til sideløbende med arbejdet med maden, vedvarende at arbejde med det, der ligger bag. En person med anoreksi kan jo heller ikke bare begynde at spise og blive rask, uden på samme tid at arbejde med de psykiske årsager til anoreksien 
Igen, det er ikke for at være på tværs! Men fordi jeg selv har været der, og tro mig, det er fucking surt at tage hele lortet på igen, fordi man aldrig fik løst de psykiske årsager 100%, og af den årsag får et tilbagefald. Det kræver virkelig intensivt arbejde for at få nogle andre coping-strategier, der ikke involverer mad.
Du skriver, at du ikke kan arbejde med det, hvis du ikke er klar til det. Men hvis du ikke er klar til at arbejde med det psykiske, er det så ikke risikabelt at starte på et projekt, hvor du skal stoppe med at overspise, men ikke har andre værktøjer (som du har lært at bruge) til at håndtere dine følelser? Det er næsten dømt til at gå galt så!
Jeg håber virkelig ikke du tager det ilde op, jeg skriver det i bedste og mest kærlige mening, da jeg selv er tvangsoverspiser, og derudover også har den faglige viden. Det siger jeg ikke for at spille hovski-snovski, men i håbet om, at du vil tage mine ord lidt til dig. Det er fandme svært at bekæmpe tvangsoverspisning! Jeg er der ikke selv 100% endnu, trods 2 års terapi.
Når det er sagt, vil jeg følge dig med interesse