Hej alle I kloge mødre.
Sagen er den, at min dreng på 2 år og 7 måneder har smidt bleen. Vi kører nu på fjerde dagen, og jeg er i tvivl om, om jeg skal fortsætte eller holde en pause.
Han har haft sin potte i over et år, og har haft perioder, hvor den er blevet brugt flittigt, og andre hvor den ikke er blevet brugt. Her hen over sommeren har han rendt med numsen bar det meste af tiden, og når vi er herhjemme, og han ingen ble eller underbukser har på, så er han selv gået på potten, når han skulle tisse eller lave stort. Så vi har jo tænkt, at han har styr på det, og det måske snart var tid til at smide bleen. Men når han har underbukser på, så går det ikke ligeså godt. Men tanken var, at det bare lige var en tilvænningssag. Så vi smed bleen.
Men nu er jeg altså kommet i tvivl, om han er klar. Hvis vi får ham på toilettet en gang i timen, kan vi undgå uheld. Men hvis vi ikke siger noget, så både tisser han og laver stort i underbukserne. Desuden kan han godt protestere, hvis vi siger, at nu skal han lige tisse på potten. Det lykkes som regel, hvis vi lokker med noget sjovt, vi kan lave, imens han sidder på potten, som f.eks. at spille musik, se videoer på telefonen osv. Men i går morges ville han gerne have ble på, som om han var træt af det her projekt smid bleen.
Det virker som om han er ligeglad med de uheld, og som om det er med vilje, at han har uheld. Forstået på det måde at hvis han ville, så kunne han godt. Jeg tror altså ikke, han er motiveret 100% til at smide bleen.
Hvad tænker I? Er det for tidligt at give op? Eller skal vi holde en pause?
Glæder mig til at høre fra jer.