har du overvejet muligheden for at det er en fødevareallergi der er problemet?
Der bør du gå til en børnelæge (du finder bare en og bestiller en tid, du behøver ikke en henvisning) denne vil sætte dig ind i hvad han må få at spise og ikke spise, og hvordan du trapper op, med de forskellige ting så det kan ses om det er det, han ikke kan tåle.
Jeg skal sige dig, det du beskriver lyder meget som min dreng en overgang, tilfældigvis var der maveonde i omløb, så da jeg efter den 1 uge snakkede med vores læge kunne han fortælle at 14 dage med mave tamtam ikke skader og ikke er spor unormalt (sikkert derfor din læge tager det så læt... men så kan hun ski da i det mindste fortælle det i stedet for bare at være så nedværdigende) men er der diarre mere end 14 dage, så skal de små undersøges yderlig.
Hos os var problemet tomat, mange kryderrier blandet sammen (dvs ketchup var i blandt stor synderene) kål, samt kraftige farvestoffer, men min knægt var så også noget ældre end din. Dog lyder det i mine øre umidelbart til at det er MME´en du skal kigge efter (og her var så lige et par negative ord om din SP, men hun ved ikke bedre, desværre) fordi maveproblemerne er opstået lige efter du er startet på MME.
Rigtig mage børn kan ikke tåle ko-mælk (altså alm MME) før deres tarme er modne til det, og det er tarmene faktisk ikke før de er ca 6 måneder, Det er din dreng nu, men skaden kan være skedt for altid, dog er der heldigvis størst sansynlighed for at med en pause fra ko-mælk af en hver art (dvs også købegrød) vil hans tarme komme efter det.
Var jeg mor til din dreng ville jeg kiggge i retningen af MME´en (ko-mælk) som det første.
Anmeld