Et virkelig SURT opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2008

Tikki

Chrautwald skriver:

Hej (igen)

Nej, har ikke læge på frederiksborgvej... men på frederikssundsvej :) - men ærgeligt at høre at andre læger er ligeså slemme da.

Ja, vi skal lige have helt styr på det der med at skifte, for vi (kæresten og jeg) vil gerne have samme læge nu - for at gøre det lidt lettere vedr Leander; Men Jespers læge er åbenbart gået af - så lige nu har han slet ingen læge, så vi skal lige finde ud af hvordan og hvorledes det lige hænger sammen inden vi skifter :)

Kan opdatere med at der var fremgang i drengens appetit her til eftermiddag og aften - faktisk spiste han næsten en hel portion grød med grøntsager til aften, og lidt frugtmos efterfølgende - desværre kastede han op i stride strømme i samme sekund hans numse blev løftet fra højstolen 8(
Tilgengæld sidder han lige nu på fars arm og drikker vand som en gal... vand har ellers heller ikke haft hans interesse i disse dage - så nu ser det da ud til at vi ikke behøves bekymre os så meget om dehydrering.
Dog er han oppe på 6xafføring i dag, og kun 2 meget lidt våde bleer (dvs ikke tunge overhovedet, men man kunne se et mørkt omrids af urin i bleen) Så noget tyder på diaré...

Jeg håber at den lille mave kommer sig i løbet af natten, så han starter morgenfrisk og veltilpas ud i morgen tidlig :D

Anette

Hold da op.... den lille mand..han lyder ikke helt rask, men da godt han drikker nu..... Jeg kan anbefale min læge - Karen Hansen, tuborgvej (www.karenhansen.dk) . Hun er meget sød. Desværre er der tit ventetid, når man bestiller tid, men det gode er, at man kan skrive til hende over nettet - e-konsultation....det kan jeg godt lide sådan noget, så skal jeg ikke bevæge mig så meget :D

God bedring med lillemanden.
/Jeanette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2008

SaNiNa

Chrautwald skriver:

Hej (igen)

Nej, har ikke læge på frederiksborgvej... men på frederikssundsvej :) - men ærgeligt at høre at andre læger er ligeså slemme da.

Ja, vi skal lige have helt styr på det der med at skifte, for vi (kæresten og jeg) vil gerne have samme læge nu - for at gøre det lidt lettere vedr Leander; Men Jespers læge er åbenbart gået af - så lige nu har han slet ingen læge, så vi skal lige finde ud af hvordan og hvorledes det lige hænger sammen inden vi skifter :)

Kan opdatere med at der var fremgang i drengens appetit her til eftermiddag og aften - faktisk spiste han næsten en hel portion grød med grøntsager til aften, og lidt frugtmos efterfølgende - desværre kastede han op i stride strømme i samme sekund hans numse blev løftet fra højstolen 8(
Tilgengæld sidder han lige nu på fars arm og drikker vand som en gal... vand har ellers heller ikke haft hans interesse i disse dage - så nu ser det da ud til at vi ikke behøves bekymre os så meget om dehydrering.
Dog er han oppe på 6xafføring i dag, og kun 2 meget lidt våde bleer (dvs ikke tunge overhovedet, men man kunne se et mørkt omrids af urin i bleen) Så noget tyder på diaré...

Jeg håber at den lille mave kommer sig i løbet af natten, så han starter morgenfrisk og veltilpas ud i morgen tidlig :D

Anette

Hej Anette...

Da jeg skiftede lægen ringede vi til min kærestens læge for at hører om jeg kunne bliver "patient" der (han tager ikke flere ind) og heldig for mig kunne jeg da min kæreste var "patient" hod ham...

Så jeg tror da osse bare i skal ringe og så får din nye læge tilsendt dine papir fra den anden lægen sådan forgik det da jeg skiftede læge (en rigtig godt lægen men det er jo i odense så der er lige lidt langt for jer at kører)

Du tager stadig på sygehuset i dag ikke... Det er bare rigtig dejlig at han har fået appetiten tilbage, og selvfølgevel kaster han op jeg har jo ikke haft noget i maven i lang tid...

Stort Kram Sanne

Anmeld

4. april 2008

Lullaby

Øv en dum læge...
Vi oplevede det samme med Iza. 14 dage havde hun feber, diarre og var ikke sulten. Da jeg kontaktede lægen sendte han os fluks videre til børneafdelingen der fandt ud af at hun havde salmonellaforgiftning (det fik hun åbenbart på ferien i Tunesien). Så nogle gange er det altså bedst at være hys syntes jeg. Jeg syntes da absolut ikke at du er hys eller overreagerer. Du er netop en god mor fordi du bekymrer dig om dit barn. Hun er bare en dum læge ;-)

Anmeld

4. april 2008

Skovurt

En lille update:

Jeg valgte ikke at tage afsted til børneafdelingen i dag, da han spiste flasker til natten, og igen i morges som ikke blev kastet op, og han var glad for at drikke vand.

Vi har nu haft en dag helt uden opkast, og med et indtag af 680 ml mme, 6 babyskeer havregrød m/pæremos, 4 babyskeer gulerodsmos,lidt yoghurt naturel (for første gang) m/pæremos, og lidt risgrød med grøntsager. Så faktisk et okay indtag af mad - dog en del mindre end normalt stadig - men langt bedre end nogen anden dag siden forrige torsdag!

Dog er diarréen her stadig :( Han har haft 11! bleer med afføring i dag, og de våde bleer lader stadig vente på sig - der har kun været ganske lidt urin i et par af bleerne, så nu er vores tanke at hvis ikke der kommer en nogenlunde våd ble i løbet af natten, så må ringe til børneafdelingen i morgen, og høre hvad de synes - om de har et godt råd, eller om de vil se på ham.

Men det ser da endelig lyst ud igen nu - og nåede tilmed at få vasket tøj idag, hvilket var tiltrængt eftersom den lille mand har haft rigtig mange lækkende bleer de sidste dage - samt kastet op i stride strømme :S

Anette
- som håber at yoghurt naturel er afskrækkelse nok for dum og led maveinfektion...

Anmeld

4. april 2008

ivfmarie

øv - sikke en træls omgang.
Vil bare lige sige at min Malte har været igennem nøjagtig samme tur som din lille fyr... Og det har altså taget ham næsten 2 uger at komme igennem, og han nåede at tabe 600 gr! Men der er desværre ikke noget lægerne kan gøre - jo, de kan give sondemad og væske i drop, hvis tilstanden er kristisk, og det lyder det ikke til at det er.
Bare sørg for at tilbyde væske - MANGE gange i løbet af dagen. Har du prøvet med kamillethe med lidt sukker? Det plejer at kunne glide ned.

God bedring

Anmeld

4. april 2008

Skovurt

Pyha... to uger - det er dælme længe - håber han er kommet sig helt :)

Ja, har prøvet med kamillethe også, for det har han været meget glad førhen, men selv spædet op med en god skefuld sukker kunne det ikke friste. Oplevede tilmed i går aftes, at han skreg som en gal når han blev tilbudt alt andet end sin tudekop med vand :P

Men ja, husker at tilbyde vand i tide og utide - og det går meget bedre med at få noget i ham; så håber da at det vender nu.

Og nej, kritisk virker det gudskelov ikke til at være - og slet ikke med den drejning det har taget i dag :)

Anmeld

5. april 2008

NejaJ

Hmm... Skod læge.. Ville ikke finde mig i hvis min læge ikke ville tage min datter alvorligt, så ville jeg da bare finde en anden læge...

Hvis jeg følte der var noget som helts galt med Lærke(bare lidt hoste) så vil jeg have hende tjekket med det samme....

Men som du skriver og fortæller det...
Ville virkelig blive tosset>(
Fordi vi regner hele tiden med at de har styr på det... Og det er jo dem som skal undersøge hvad vores børn fejler, hvis der er noget vi er i tvivl om...

Sårhh... Jeg ville med det samme finde en anden læge... Både til mig og min datter...

Hilsen Neja...

Anmeld

5. april 2008

MUTT3

har du overvejet muligheden for at det er en fødevareallergi der er problemet?

Der bør du gå til en børnelæge (du finder bare en og bestiller en tid, du behøver ikke en henvisning) denne vil sætte dig ind i hvad han må få at spise og ikke spise, og hvordan du trapper op, med de forskellige ting så det kan ses om det er det, han ikke kan tåle.

Jeg skal sige dig, det du beskriver lyder meget som min dreng en overgang, tilfældigvis var der maveonde i omløb, så da jeg efter den 1 uge snakkede med vores læge kunne han fortælle at 14 dage med mave tamtam ikke skader og ikke er spor unormalt (sikkert derfor din læge tager det så læt... men så kan hun ski da i det mindste fortælle det i stedet for bare at være så nedværdigende) men er der diarre mere end 14 dage, så skal de små undersøges yderlig.

Hos os var problemet tomat, mange kryderrier blandet sammen (dvs ketchup var i blandt stor synderene) kål, samt kraftige farvestoffer, men min knægt var så også noget ældre end din. Dog lyder det i mine øre umidelbart til at det er MME´en du skal kigge efter (og her var så lige et par negative ord om din SP, men hun ved ikke bedre, desværre) fordi maveproblemerne er opstået lige efter du er startet på MME.
Rigtig mage børn kan ikke tåle ko-mælk (altså alm MME) før deres tarme er modne til det, og det er tarmene faktisk ikke før de er ca 6 måneder, Det er din dreng nu, men skaden kan være skedt for altid, dog er der heldigvis størst sansynlighed for at med en pause fra ko-mælk af en hver art (dvs også købegrød) vil hans tarme komme efter det.
Var jeg mor til din dreng ville jeg kiggge i retningen af MME´en (ko-mælk) som det første.

Anmeld

5. april 2008

Skovurt

Tak for Jeres svar endnu engang.

Ja, vi har faktisk flygtigt overvejet tanken om en allergi - men jeg synes bare ikke det tyder på at det er det der er galt - ville mene at der ville være et mere ensartet mønster så - men indrømmet, det er da ikke noget jeg ved noget om.
Men rent faktisk ser det ud til at være vendt nu - Leander havde sin første våde ble i mange mange dage i morgens, og endnu en i formiddags... så det er super :D

Han fik lidt grød til formiddag, men var for træt til at gide spise så meget, men det er jo ganske normalt nogle dage - og han fik sin morgenflaske, så ingen ko på isen :)

Men klart, hvis hans dårlige mave ikke forsvinder til på mandag så ringer jeg til lægen igen (og krummer tæer hvis hun lægger an til ikke at tage os alvorligt - men mon ikke hun trodsalt gør det) og så må vi få tjekket om der skulle være en allergi, eller noget helt andet i vejen.

Men ligenu tyder det på at det har været noget som hans lille krop har kunnet klare alene - over aaaalt for lang tid, hvis i spørger mig :$
(og ja, må da så give lægen den sejr at hun havde helt ret i at det "ikke" var noget - meeeen... hun måtte nu gerne håndtere sine patienter lidt anderledes)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.