BLW - første mad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

Babygirl2014

Lomm skriver:

Tak for info, har allerede læst en del. Vil dog mene vælling var den ideelle løsning idet man ikke "må" give grød, men barnet ikke i starten kan blive mæt af BLW-maden. Vælling er jo blot tynd grød med MME i - eller sagt på en anden måde: mælk med lidt grød i.

Den kritik jeg har hørt omkring BLW gik netop på at barnet ikke selv kunne spise nok til at mættes, idet fx broccoli jo ikke har samme kalorieindhold som grød.

Anyway, det er egentlig ikke for at diskutere emnet, problemet med min dreng er netop at han har svært ved at spise nok per måltid, så jeg er lidt desperat for at finde netop den løsning der vil virke for os.

Jeg kan godt forstå din bekymring, det er jo vigtigt at de får nok næring. Ved blw leger dit barn med maden, og lærer derved langsomt at koble sult og fast føde med hinanden.

For at sikre nok næring, tilbyder man bryst/flaske før og efter hvert måltid. Det er vigtigt stadig at tilbyde som før, nu får de bare også lov til at lege med maden (tænk ikke på det som et måltid endnu).

Selvfølgelig skal du finde den måde der passer dig bedst, det er trods alt dig der skal sidde med det 

Jeg ammede min datter før og efter måltidet, så kunne hun nemlig koncentrere sig om at udforske maden. De første 2 måneder fik hun næsten ikke noget i maven, men det var helt ligemeget da jeg som sagt ammede (og stadig gør det). Hun er nu 10,5 mdr., og spiser nogle dage store portioner 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.