Anonym skriver:
Er anonym af hensyn til bonus datter. men har virkelig brug for et råd..
Først lidt historie:
Sagen er den at vi har min mands datter på samvær fra fredag eftermiddg til mandag morgen hverandre uge. Hver søndag aften har vi så lagt mærke til at hun får ondt i maven. Her til aften kom det så frem at hun er ked af at skulle hjem. Hun sagde selv ud af det blå at hun ville være en uge hvert sted.. Dette er i øvrigt noget vi har hørt flere gange fra hende. Vi har altid sagt at det da også ville være fedt men at sådan var det nu ikke da vi bor for langt væk fra skolen ( hin er 8 år) desværre ved hun nu at det godt kunne lade sig gøre da vi har haft hende ekstra dage i forbindelse med at mor skulle noget vigtigt og så har vi jo hentet og brunget hende i skole hver dag.. Vi bor ca 40 km fra skolen så der er jo også temmelig langt men det har aldrig været et problem at køre når hun skulle lege med venner, til fødselsdag eller til sport og det har hun jo nu lagt mærke til. Hun har tøj og alt hvad hun skal bruge her i forvejen ( det har det stort set altid været sådan men af andre grunde) og hun elsker at køre i bil så det betyder heller ikke noget.. Ja vi har jo egentlig bare aldrig gjort et problem ud af afstanden og nu ser bonusdatter så det som en fordel..
Så til problemet:
men men men biomor vil ALDRIG gå med til en ordning der hedder 7/7. Hun har udtalt at om vi så boede i samme bygning som dem ville det ikke ske. Biomors største frygt er ikke at have sin datter mest tid og ser det som et personligt nederlag hvis bonusdatter savner sin far.. Vi har et lige pt ok samarbejde men det er skrøbeligt.. Og bonusdatter udtalte at hun ville spørge sin mor. Vi ved at biomor vil se det som at vi har fået bonusdatter til dette da " det jo kun er hvis vi manipulere at bonusdatter kan få den skøre tanke at vil se sin far mere end 6 dage på en måned. Da det jo er mere end rigeligt"
så vi er bare i et kæmpe dillema. På den ene side vil vi jo ikke afvise bonusdatter og hun bad os direkte om hjælp til at kunne være her Mere og på den anden side VED vi bare at det giver ballade..
nogen der har et godt råd ??
Det er et godt spørgsmål.. Vi har også min bonus som ønsker mere samvær her, vi bor så kun 10 minutter fra bio, og skolen ligger lige imellem os. Dog ikke destromindre har jeg tit skulle sidde og berolige bonus fordi hun har ondt i maven om aftenen inden hun skal hjem til bio, vi har en 9/5 ordning os med de 5 dage, og bliver så ked af det på bonus's vegne..
Vi har forladt bio efter en aflevering hvor bonus løb efter os, og skreg af lungers fulde kræft at hun ville med os hjem igen, og så bio der bare tvang hende med ind igen, og vi kunne intet andet gøre end at gå.. Det gjorde så ondt... Og bonus har givet meget udtryk for at ville have længere tid hos os, og det er ikke stoppet endnu..
Dog var far i SF EN gang, og der fik vi fast sat 9/5, far kunne slet ikke håndtere situationen hvor han bare blev kørt hen over, af social rådgiverne derinde, som helt klart tog mors parti, og selvom det endte med at vi skulle arbejde imod en 7/7 så har far ikke søgt om at komme derind igen, fordi han ikke kan overskue at blive trumlet ned på den måde, især når han ikke kan have min støtte i rummet (bio vil ikke deltage i møde hvis jeg også deltager, på trods af at jeg intet må sige)
Jeg ved ikke længere hvad vi skal gøre, andet end bare at have det hyggeligt når hun er her, men kan også mærke hver gang hun kommer og hver gang hun skal hjem, så er der kæmpe omstilling, og jo ældre hun bliver jo flere konflikter kommer der også fordi hun ikke kan håndtere at komme fra bio hvor der er slæk på reglerne (bio forsvare sig selv med at hun er jo kun en og derfor kan man ikke forvente hun kan klare at holde fast i sine regler
)
Tror helt klar at bonus gerne vil være her mere, fordi hun ved præcis hvor hun har os, der er ingen slinger i valsen, og har vi sagt nej så kan man ikke skrige, bide, sparke eller slå sig til sin vilje..
Jeg er selv skilsmisse barn og blev det omkring samme alder som bonus blev det, så de følelser der er kan jeg sætte mig ret meget ind i.. Men os som bonusmødre kan ikke bare gribe telefonen og få gang i tingene.. desværre.. 
Men ville overveje for bonus skyld hvis i ikke bor fast i købt hus at flytte tætter på bonus, (selvom det er røv irriterende at skulle flytte efter bio) for på den måde kan man igennem SF få trumfet lidt mere samlet samvær igennem, end hvis man bor 40 km væk, det vil de nok se som et stort minus..
Håber det lykkes for jer.
fra en bonusmor til en anden.