Barn ønsker mere samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.163 visninger
20 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2015

Anonym trådstarter

Er anonym af hensyn til bonus datter. men har virkelig brug for et råd..

Først lidt historie:

Sagen er den at vi har min mands datter på samvær fra fredag eftermiddg  til mandag morgen hverandre uge. Hver søndag aften har vi så lagt mærke til at hun får ondt i maven. Her til aften kom det så frem at hun er ked af at skulle hjem. Hun sagde selv ud af det blå at hun ville være en uge hvert sted.. Dette er i øvrigt noget vi har hørt flere gange fra hende. Vi har altid sagt at det da også ville være fedt men at sådan var det nu ikke da vi bor for langt væk fra skolen ( hin er 8 år) desværre ved hun nu at det godt kunne lade sig gøre da vi har haft hende ekstra dage i forbindelse med at mor skulle noget vigtigt og så har vi jo hentet og brunget hende i skole hver dag..  Vi bor ca 40 km fra skolen så der er jo også temmelig langt men det har aldrig været et problem at køre når hun skulle lege med venner, til fødselsdag eller til sport og det har hun jo nu lagt mærke til. Hun har tøj og alt hvad hun skal bruge her i forvejen ( det har det stort set altid været sådan men af andre grunde) og hun elsker at køre i bil så det betyder heller ikke noget.. Ja vi har jo egentlig bare aldrig gjort et problem ud af afstanden og nu ser bonusdatter så det som en fordel..

Så til problemet:

men men men biomor vil ALDRIG gå med til en ordning der hedder 7/7. Hun har udtalt at om vi så boede i samme bygning som dem ville det ikke ske. Biomors største frygt er ikke at have sin datter mest tid og ser det som et personligt nederlag hvis bonusdatter savner sin far.. Vi har et lige pt ok samarbejde men det er skrøbeligt.. Og bonusdatter udtalte at hun ville spørge sin mor. Vi ved at biomor vil se det som at vi har fået bonusdatter til dette da " det jo kun er hvis vi manipulere at bonusdatter kan få den skøre tanke at vil se sin far mere end 6 dage på en måned. Da det jo er mere end rigeligt" 

så vi er bare i et kæmpe dillema. På den ene side vil vi jo ikke afvise bonusdatter og hun bad os direkte om hjælp til at kunne være her Mere og på den anden side VED vi bare at det giver ballade..

nogen der har et godt råd ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2015

jenny4

Jeg har ikke erfaring med delebørn, så hvis mit svar ikke rammer, så se bare bort fra det. Men jeg tænker at I står med en pige på 8 år, der af en eller anden årsag ønsker at være mere hos jer. Handler det kun om at hun savner sin far eller ligger det andrt bag? Med 8-årige kan alt jo spille ind. Måske er I mere large ift lektielæsning, lækker aftensmad osv. Måske er biomor presset for tiden hvilket pigen kan mærke. Jeg tror jeg ville prøve at finde ud af mere om hendes bevæggrunde inden jeg tog dialogen med biomor. Og når/hvis I så skulle i dialog så lade være med at tage udgangspunkt i at samværet skal ændres, men i stedet have fokus på at pigen har et ændret behov (Eks savner sin far) og hvordan i bedst imødekommer det. Måske kunne man starte med at de oftere taler i tlf, Skype eller lign. Måske det kunne være en enkelt overnatning midt i ugen osv. Det kan jo også være at mindre end 7/7 kan gøre det for hende og så er der jo ikke grund til at sætte himmel og hav i bevægelse..

pøj pøj. 

Anmeld Citér

16. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til bonus datter. men har virkelig brug for et råd..

Først lidt historie:

Sagen er den at vi har min mands datter på samvær fra fredag eftermiddg  til mandag morgen hverandre uge. Hver søndag aften har vi så lagt mærke til at hun får ondt i maven. Her til aften kom det så frem at hun er ked af at skulle hjem. Hun sagde selv ud af det blå at hun ville være en uge hvert sted.. Dette er i øvrigt noget vi har hørt flere gange fra hende. Vi har altid sagt at det da også ville være fedt men at sådan var det nu ikke da vi bor for langt væk fra skolen ( hin er 8 år) desværre ved hun nu at det godt kunne lade sig gøre da vi har haft hende ekstra dage i forbindelse med at mor skulle noget vigtigt og så har vi jo hentet og brunget hende i skole hver dag..  Vi bor ca 40 km fra skolen så der er jo også temmelig langt men det har aldrig været et problem at køre når hun skulle lege med venner, til fødselsdag eller til sport og det har hun jo nu lagt mærke til. Hun har tøj og alt hvad hun skal bruge her i forvejen ( det har det stort set altid været sådan men af andre grunde) og hun elsker at køre i bil så det betyder heller ikke noget.. Ja vi har jo egentlig bare aldrig gjort et problem ud af afstanden og nu ser bonusdatter så det som en fordel..

Så til problemet:

men men men biomor vil ALDRIG gå med til en ordning der hedder 7/7. Hun har udtalt at om vi så boede i samme bygning som dem ville det ikke ske. Biomors største frygt er ikke at have sin datter mest tid og ser det som et personligt nederlag hvis bonusdatter savner sin far.. Vi har et lige pt ok samarbejde men det er skrøbeligt.. Og bonusdatter udtalte at hun ville spørge sin mor. Vi ved at biomor vil se det som at vi har fået bonusdatter til dette da " det jo kun er hvis vi manipulere at bonusdatter kan få den skøre tanke at vil se sin far mere end 6 dage på en måned. Da det jo er mere end rigeligt" 

så vi er bare i et kæmpe dillema. På den ene side vil vi jo ikke afvise bonusdatter og hun bad os direkte om hjælp til at kunne være her Mere og på den anden side VED vi bare at det giver ballade..

nogen der har et godt råd ??

Som Jenny siger, så synes jeg i skal snakke med pigen, for at se om i kan finde ud af præcis hvorfor hun vil være mere hos jer.

Måske fordi hun har været mere hos jer på det sidste, og hun måske nyder at være sammen med sin far mere end bare hver anden weekend. Hendes mor har været presset, ikke haft så meget tid til hende, men det har I og det har hun nydt.

Måske kan i snakke om at have hende en dag mere eller en overnatning i den anden uge.

Jeg synes helt sikkert at i skal tage en snak med pigen, før i går til bio.

Anmeld Citér

16. august 2015

Anonym trådstarter

Vi er faktisk lidt mere " kontante og fastholdende" end mor.. Hos mor kan hun nemmere slippe af sted med tingene så det er det ikke.. Vi har altid Troet at det var fordi hun kun oplevede weekend hos os og derfor måske gik og troede at var man mere hos os så havde man altid fri og derfor har vi ikke reageret yderligere for ikke at skabe konflikt..  Men nu har hun jo før sommerferien været hos os i hverdagen og ved jo at vi alligevel sender hende i skole så perspektivet er jo mere reelt..

mor har mange problemer men mit indtryk er at hun gør alt hvad hun kan for at give sin datter det bedste, men lige på emnet far fejler hun i at lytte til sin datter.. Jeg tror meget kunne løses hvis mor bare lyttede og ja 7/7 er nok et stort spring og ja vi vil jo gerne have hende, men det skal være hvad der er bedst for hende..

men blot at skulle få mor til anerkende at nyt behov er opstået vil blive set som en konflikt fra mor.. Så ja hvordan får man mor til bare at lytte til sit barn? For det er nok 90% af problemet.. Og så tror jeg hun virkelig savner din lillesøster ( mug og faren har en datter på 2,5 år) 

Anmeld Citér

16. august 2015

migxher

Tag den til statsfirvaltningen, der vil de også tage i betragtning hvad barnet selv vil har de fælles myndighed?

Anmeld Citér

16. august 2015

alenemor42

Puha for et dilemma. .... men jeg ville bestemt tage det seriøst at en 8 årig pige selv ønsker 7/7 trods afstand. Jeg tror ikke der behøver at ligge noget som helst andet bag hendes ønske end at være sammen med jer.

Jeg syntes at i skal gribe den og tale med mor også selvom hun nægter. Så har i forsøgt... men det er bekymrende at pigen får ondt i maven når hun skal hjem til mor. Måske er det mere trygt hos jer netop fordi er mere konsekvente osv. 

Er pigen selv klar over mor vil blive sur ?

Jeg ville ringe til statsforvaltningen og spørge om råd. .. det bliver der ikke oprettet en sag af.

Men spørgsmålet er om hvis hendes ønske bliver ved med at være der om kampen skal tages og måske med statsforvaltningen indblandet. De vil tale med pigen og lytte til hendes ønske 

Anmeld Citér

16. august 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Tag den til statsfirvaltningen, der vil de også tage i betragtning hvad barnet selv vil har de fælles myndighed?

Det har de. Desværre er vores erfaring at SF kun tages i med advokat. Da pigen var 4 år var de i SF og mor havde advokat ( forældrene havde aftalt at det ville de ikke men så dukkede mor op med en) selvom at inst. Sagde at bonusdatter ville have godt af lidt samvær i den uge hvor de ikke ser hinanden ( der var tale om en ekstra overnatning) så mente SF ikke det var grund nok til ændring i samvær plus at advokaten kørte rundt med sagsbehandleren så fars vilkår faktisk blev til vilkår som om han ikke havde forældremyndighed og dette tog lang tid at ændre til trods for at det var han ret. 

Ja troen på SF er ikke så stor og en advokat kan vi ikke pt betale til... 

Anmeld Citér

16. august 2015

Hectar

Anonym skriver:

Det har de. Desværre er vores erfaring at SF kun tages i med advokat. Da pigen var 4 år var de i SF og mor havde advokat ( forældrene havde aftalt at det ville de ikke men så dukkede mor op med en) selvom at inst. Sagde at bonusdatter ville have godt af lidt samvær i den uge hvor de ikke ser hinanden ( der var tale om en ekstra overnatning) så mente SF ikke det var grund nok til ændring i samvær plus at advokaten kørte rundt med sagsbehandleren så fars vilkår faktisk blev til vilkår som om han ikke havde forældremyndighed og dette tog lang tid at ændre til trods for at det var han ret. 

Ja troen på SF er ikke så stor og en advokat kan vi ikke pt betale til... 

Kan I ikke søge fri proces?

Anmeld Citér

16. august 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Puha for et dilemma. .... men jeg ville bestemt tage det seriøst at en 8 årig pige selv ønsker 7/7 trods afstand. Jeg tror ikke der behøver at ligge noget som helst andet bag hendes ønske end at være sammen med jer.

Jeg syntes at i skal gribe den og tale med mor også selvom hun nægter. Så har i forsøgt... men det er bekymrende at pigen får ondt i maven når hun skal hjem til mor. Måske er det mere trygt hos jer netop fordi er mere konsekvente osv. 

Er pigen selv klar over mor vil blive sur ?

Jeg ville ringe til statsforvaltningen og spørge om råd. .. det bliver der ikke oprettet en sag af.

Men spørgsmålet er om hvis hendes ønske bliver ved med at være der om kampen skal tages og måske med statsforvaltningen indblandet. De vil tale med pigen og lytte til hendes ønske 

Helt enig.. Hun ved hvad hun går ind til, men mor er god til at snakke udenom når bonusdatter snakker om savn af far hvilket bonusdatter flere gange har givet udtryk for stor frustration over.. Mor er en god mor ingen tvivl men når det gælder begrebet far og samvær ja så stejler hun... 

Ja det gør også meget indtryk at hun har ondt i maven.. Hun faldt først i søvn kl 23.20 ca og hver gang vi var inde og se om hun sov kiggede hun op og med det samme begyndte at sige at vi skulle ringe til mor og sige at hun ville blive længere.. Men ja vi bliver nok nød til at snakke med mor om det her " nye" behov og så håbe mor vil lytte.. Men vi ved hun vil mene vi har manipuleret bonusdatter og ja hverken jeg eller hendes far aner hvordan vi skal sige det så det trods alt bliver taget mindst muligt negativt..

mor ser det som et personligt angreb på hendes mor evne hvis bonusdatter vil være hos os. Hun forstår ikke at datter har brug for far. Far er blot en bonus ting. HUN er jo mor og det er alt hvad bonus har brug for.. 

Anmeld Citér

16. august 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Kan I ikke søge fri proces?

Jo til retten( hvis man kommer så langt og det gør man kun hvis man søger bopæls retten i følge SF ) men alle forberedelsesmøder og alle møder i SF kan man ikke få fri proces til... Når det gælder ens børn så er det den rigeste man belønner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.