Barnepiger på 12 og 14 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2015

PigePå14år

Hej!

vi er to piger på henholdvis 12 og 14 år. Min bedste veninde er 12. Hun er meget moden af sin alder og fysisk mere udviklet end mig. 

Vi har snakket længe om at vi godt kunne tænke os, at få et fritidsjob sammen og tjene vores egne penge. Men selvfølgelig ikke kun for pengenes skyld, naturligvis også fordi vi er interesseret i at passe børn mellem cirka 3-11 års alderen. 

Vi har begge meget erfaring med børn på cirka 3, 7 og 9 års alderen. Vi har begge passet børn før, dog ikke sammen og fået penge for det. 

Vi har ikke tænkt os at passe babyer under 3. 

Spørgsmålet er, om min veninde, på 12 år, er for ung? Burde vi vente til hun bliver 13 år og begynde vores fritidsjob efter jul?

Har I evt. andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2015

PigePå14år

PigePå14år skriver:

Hej!

vi er to piger på henholdvis 12 og 14 år. Min bedste veninde er 12. Hun er meget moden af sin alder og fysisk mere udviklet end mig. 

Vi har snakket længe om at vi godt kunne tænke os, at få et fritidsjob sammen og tjene vores egne penge. Men selvfølgelig ikke kun for pengenes skyld, naturligvis også fordi vi er interesseret i at passe børn mellem cirka 3-11 års alderen. 

Vi har begge meget erfaring med børn på cirka 3, 7 og 9 års alderen. Vi har begge passet børn før, dog ikke sammen og fået penge for det. 

Vi har ikke tænkt os at passe babyer under 3. 

Spørgsmålet er, om min veninde, på 12 år, er for ung? Burde vi vente til hun bliver 13 år og begynde vores fritidsjob efter jul?

Har I evt. andet? 

Og det skal lige siges at jeg tit passer min fætter på 3 år, som er rigtig livlig og ofte laver narrestreger. Det får jeg som regel 100kr for, for at passe ham i cirka 4-5 timer

Anmeld Citér

15. august 2015

Julemusen

:-) jeg ville ikke have noget i mod at få mine børn passet af nogen på jeres alder, såfremt mine børn er over 3 år. Et yngre børn har brug for en lidt ældre. Så bare ud og forhør jer omkring. I har nok mest held med at finde nogen, hvis i går gennem jeres forældre. Jeg vil i hvert fald ikke lade nogen under 17-18 år passe mine børn medmindre jeg kender personens forældre. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Julemusen

:-) jeg ville ikke have noget i mod at få mine børn passet af nogen på jeres alder, såfremt mine børn er over 3 år. Et yngre børn har brug for en lidt ældre. Så bare ud og forhør jer omkring. I har nok mest held med at finde nogen, hvis i går gennem jeres forældre. Jeg vil i hvert fald ikke lade nogen under 17-18 år passe mine børn medmindre jeg kender personens forældre. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Bebsen

Jeg syns det lyder meget fornuftigt 

Jeg passede selv børn fra jeg var knap 12-14 år - og det var 3 stks skønne piger, på 1, 3 og 6 år 

Så længe I er ansvars bevidste og er vant til børn ville det ikke betyde noget for mig om I er 12, 13 eller 14  

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

15. august 2015

lineog4

Med den alder tror jeg også jeg gerne ville have en kontakt med forældre.

Her i kommunen kan man på ungdomsskolen tage et babysitter kursus og det er jo også en ide hvis man vil udover vennekredsens børn

held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

15. august 2015

Bebsen

Jeg fik i øvrigt 50kr i timen til at starte med - der var det kun de 2 store, da den lille kom med fik jeg 75kr i timen, - men det var altså for ca 700 år siden, eller nok nærmere 17 år siden  jeg passede dem som regel imellem 3 og 6 timer... 

Anmeld Citér

15. august 2015

PigePå14år

Kitty-Katten skriver:

Tusind tak for det gode svar! :-) Du har helt ret i det med de mindre børn. Vi synes også selv, at dem under 3 år er for små til nogen som os. 

Anmeld Citér

15. august 2015

PigePå14år

Bebsen skriver:

Jeg syns det lyder meget fornuftigt 

Jeg passede selv børn fra jeg var knap 12-14 år - og det var 3 stks skønne piger, på 1, 3 og 6 år 

Så længe I er ansvars bevidste og er vant til børn ville det ikke betyde noget for mig om I er 12, 13 eller 14  

Held og lykke med det 

Tak for svaret!  

Anmeld Citér

15. august 2015

PigePå14år

lineog4 skriver:

Med den alder tror jeg også jeg gerne ville have en kontakt med forældre.

Her i kommunen kan man på ungdomsskolen tage et babysitter kursus og det er jo også en ide hvis man vil udover vennekredsens børn

held og lykke med projektet 

Tak for svaret! :-) Det med babysitter kursus kunne jo godt være en god idé! Men til at starte med tror jeg vi starter inden for vennekredsen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.