æggeløsning - graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.863 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. september 2009

ayus

Hej,

jeg skriver til jer fordi jeg har lige nogle spørgsmål..
jeg synes det er æggeløsning kan drille mig lidt, men nu har jeg da fundet ud af, hvad og hvorn det er Very Happy

Jeg har mens. 1.dag d. 31 august. og har så haft æggeløsning d. 13-14-15 september.
Så går mit spørgsmål på - min mand og jeg har haft sex d. 13 og 15 sept.
er der mon så mulighed for at blive gravid? eller mon der går længere tid(ved godt det er forskelligt fra menneske til menneske).
Men hvad er Jeres råd?

+ noget andet er; hvor længe gik der før I blev gravid, da i stoppede med ppille?
jeg har nemlig brugt ppiller i 4 år nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

lonemus

ayus skriver:

Hej,

jeg synes det er æggeløsning kan drille mig lidt, men nu har jeg da fundet ud af, hvad og hvorn det er Very Happy

Jeg har mens. 1.dag d. 31 august. og har så haft æggeløsning d. 13-14-15 september.
er der mon så mulighed for at blive gravid? eller mon der går længere tid(ved godt det er forskelligt fra menneske til menneske).
Men hvad er Jeres råd?

+ noget andet er; hvor længe gik der før I blev gravid, da i stoppede med ppille?

Jeg tror du har gode chancer for at blive gravid så, I har jo haft sex under ægløsningen .) Je krydser fingre for jer .

Jeg havde selv spist p-piller i 5 år. Der gik 6 mdr inden jeg blev gravid.
Vi sørgede altid for at have sex hver 2. dag omkring ægløsningen

Held og lykke med projektet

Lone

Anmeld

16. september 2009

AnneKH

Det er forskelligt med p-pillerme.. og hvor lang tid efter man kan blive gravid! Jeg var på p-piller i 13 år, og efter jeg smed dem gik der 3mdr, så var jeg gravid! Så det handler vidst lige så meget om, at ramme det gyldne tidspunkt.. hehe..

Anmeld

16. september 2009

viben

jeg var på p-piller i 3år og blev gravid ved første ægløsning efter jeg stoppede med dem... Det er jo meget forskelligt fra person til person, men tror bestemt også alderen spiller ind - jeg selv er kun 21år... 

Anmeld

16. september 2009

ayus

Lonemus --> mange tak, jeg føler mig så klar til det. Og ønsker det..
Ja det er første gang vi lagde sex índ i æggeløsnings tiden Meen nu må vi se, hvornår der er noget på tråden

AnneKH --> Det var da hurtigt du blev gravid dejligt..
det gyldne punkt... hehe.... hvis mit ikke holder stik så blir jeg nød til at spørge hvor det er

Viben --> Oki, jeg er 25 år gammel... Nu må vi se.. )

Men jeg tænker meget over det oz, så jeg tror det har meget med det at gøre oz. jeg håber nærmest det holdet stik - og det påvirker det også tror jeg? :-S
Det vil ikke nytte noget at tage en test nu vel??...

Anmeld

16. september 2009

mifune

ayus skriver:

Hej,

Men hvad er Jeres råd?

Du er mest fertil på selve æl-dag, og dagene op mod æl. Hvis I har sex hver anden dag i ugen før el og på selv dagen for æl, og dagen efter, er sjansene størst. Sex hver anden dag, fordi manden skal have noget tid til at få dannet en stor nok mengde sædceller.

Anmeld

17. september 2009

dorthemus

ayus skriver:

Hej,

Men hvad er Jeres råd?

Der er rigtige gode chancer for at du er gravid hvis du og din kæreste havde sex under ægløsningen...især på første dagen af ægløsningen, da sædceller godt kan ligge "på lur" og vente på ægget i op til fem dage

Jeg er selv lige blevet gravid i første hug ved insemination den 2. sep., selvom jeg har brugt p-piller i 10-15 år (smed dem i maj) og jeg er 38 år - det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvor hurtigt det går - pøj pøj med Projekt Baby
Dorthe

Anmeld

17. september 2009

dorthemus

viben skriver:

jeg var på p-piller i 3år og blev gravid ved første ægløsning efter jeg stoppede med dem... Det er jo meget forskelligt fra person til person, men tror bestemt også alderen spiller ind - jeg selv er kun 21år... 

Heldigvis ikke altid  Jeg er lige blevet gravid i første hug -  jeg er 38 år og har brugt p-piller i næsten 15 år

Anmeld

17. september 2009

dorthemus

ayus skriver:

Lonemus --> mange tak, jeg føler mig så klar til det. Og ønsker det..
Ja det er første gang vi lagde sex índ i æggeløsnings tiden Meen nu må vi se, hvornår der er noget på tråden

AnneKH --> Det var da hurtigt du blev gravid dejligt..
det gyldne punkt... hehe.... hvis mit ikke holder stik så blir jeg nød til at spørge hvor det er

Viben --> Oki, jeg er 25 år gammel... Nu må vi se.. )

Men jeg tænker meget over det oz, så jeg tror det har meget med det at gøre oz. jeg håber nærmest det holdet stik - og det påvirker det også tror jeg? :-S
Det vil ikke nytte noget at tage en test nu vel??...

Det er for tidligt...vent 14 dage eller til den dag du har forventet mens.

Anmeld

17. september 2009

ayus

Mifune -->Nu må vi se hvornår det holder stik...

Viben --> ej hvor dejligt at det er gået sååå hurtigt :-)))
Ja nu må vi se om det holder stik på mig..

Noget helt andet, kan jeg godt ta en graviditets test nu fx. for at prøve?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.