Eksperthjælp: Retfærdiggørelse af at ønske børn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. august 2015

Anne-Mette Arnbak Gammelgaard

Jeg fik en abort for 4 år siden. Alle var enige om at det var det bedste. Siden har jeg fået ny kæreste, og vi snakker om børn. Jeg er 23, og min kæreste er 26, han vil gerne have børn, vi forsøgte i 9 måneder, men nu vil han gerne vente et år til hans studier er slut. Jeg er ked af det og skuffet, og meget i tvivl om nogle af mine følelser har noget med aborten at gøre. savner en sjælden gang i mellem min x, og tænker på hvilket vil vi havde haft hvis vi havde taget en anden beslutning. Mit spørgsmål må være noget i stil med : Hvornår kan man retfærdiggøre at ønske børn, eventuelt på trods af tidligere abort?

Anne-Mettes svar

Kære Vitani

Det er et stort samt meget etisk spørgsmål.

Det vigtigste ,som jeg ser det ,er at man føler sig klar til at tage imod et nyt lille menneskebarn og er klar til at sætte sig selv til side.

Så er det vigtigt at de to mennesker der ønsker at få et barn sammen gør det af kærlighed og er enige om det.

Det er det mest vidunderlige på denne jord, men er samtidig et helt nyt kapitel i ens liv ,hvor der er noget der er vigtigere end alt andet nemlig barnet.

Der følger så mange skønne ting med når man bliver forældre,men samtidig er det et stort ansvar og mange beslutninger skal tages og der er et godt parforhold vigtigt ,så man er sammen om barnet.

Angående din abort så kan der sagtens lægge noget uforløst følelsesmæssigt fra den gang og det er vigtigt at du kigger på det,samt finder ro med det.Det var et valg du tog den gang grundet forskellige omstændigheder.

Måske du har brug for lidt terapi inden du kaster dig ud i at blive gravid,så du står stærk og klar til at byde et barn velkommen til verden.

Du kan finde mig på Baby.dk jeg laver også telefon konsultationer eller Skyper.

Håber du kan bruge mit svar og det sætter noget i gang.

Du er velkommen til at skrive igen eller ringe.

De Kærligste August hilsner Anne-Mette.

Anne-Mette byder ind med støtte og rådgivning til en mindfull og nærværende tilgang i en hverdag med de mange udfordringer der nu engang er. Anne-Mette henvender sig til enkeltpersoner eller grupper - eks. mødregrupper hvor såvel samtale,støtte og meditation vil være på programmet. Har du et barn/er i en gruppe med fokus på særlige behov, byder Anne-Mette ind med indgående viden såvel pædagogisk som terapeutisk/holistisk.

Se Anne-Mettes hjemmeside: paradisæblet.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+