kat der er blivet drægtig på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg er enig.

Og jeg kan godt forstå din pointe med der er for mange killinger, for det er der desværre

Dejligt at du Tager hånd om den. 

tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

dem der har katten nu har kontaktet dyrelægen hvor de har sagt at katten få en sprøjte så hun bliver sat i gang med at føde.

Det er bedst at få fjernet dem inden da hunkattens yngelplejeinstinkter går igang i forbindelse med fødslen.

Anmeld Citér

13. august 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

vi overvejer at tage en kat til os (det er naboens kat men er hos os det meste af tiden) den er drægtig, men den har fået p-piller, hvordan kan en kat risikere at reager eller ændre sind til, hvis de er død fødte eller man tager dem fra dem lige efter fødslen (hvis de har misdannelser eller skal aflives) 

katten er 1-1,5 år 

normalt har jeg kun haft hankatte, har kun haft en hunkat og der har vi været ret uheldig, for da hun blev steriliseret fik hun en psykose da hun ikke ville komme ind og hjem så hun holder til et andet sted, så havde svoret at jeg ikke ville have hunkat igen, da jeg ikke vil risikere det igen, og hvis vi tager denne kat til os så skal den også steriliserers, så er lidt nervøs for at det vil ske igen  

hvis de evt dør alle killingerne, vil jeg råde jer til evt. at gå på facebook ind på killingehjælpen og skrive i har en kat, der kan være ammemor for killinger der ingen mødre har . Så får hun også lov at være mor.. hunkatte ændre tit sind efter fødsler eller løbetider, så den er svær at sige

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

hvis en kat få killinger og de er dødfødte eller hvis man tager dem fra katten nå de bliver født, vil katten så ændre adfære ????

katten har været på p-piller men er blevet gravid, vil de kunne føde normalt hvis killingerne er dødfødte, eller har misdannelser??

katten har ikke haft killinger før, hun er 1-1,5 år.

det er ikke min kat men en kat jeg overvejer at tage til mig. 

Allerførst: ønsker du dig en kat? Eller overvejer du kun at tage den, for at hjælpe dine naboer?

Hvor langt er katten henne. Man kan godt sterilisere katten selvom den er drægtig. Ellers kan du jo lade killingerne aflive når de bliver født.

Som hovedregel ændrer en sterilisation på de problemer, der er i forbindelse med løbetid/hormoner. Mange katte bliver roligere og mere knyttet til deres ejere efter sterilisation. Nogle gange sker der det som du også har prøvet, en uønsket effekt af sterilisationen, eller en anden hændelse. Men jeg synes da at du skal prøve at snakke med dyrlægen om du kan få den steriliseret med det samme, for så er problemet løst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.