kat der er blivet drægtig på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.392 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2015

Anonym trådstarter

vi overvejer at tage en kat til os (det er naboens kat men er hos os det meste af tiden) den er drægtig, men den har fået p-piller, hvordan kan en kat risikere at reager eller ændre sind til, hvis de er død fødte eller man tager dem fra dem lige efter fødslen (hvis de har misdannelser eller skal aflives) 

katten er 1-1,5 år 

normalt har jeg kun haft hankatte, har kun haft en hunkat og der har vi været ret uheldig, for da hun blev steriliseret fik hun en psykose da hun ikke ville komme ind og hjem så hun holder til et andet sted, så havde svoret at jeg ikke ville have hunkat igen, da jeg ikke vil risikere det igen, og hvis vi tager denne kat til os så skal den også steriliserers, så er lidt nervøs for at det vil ske igen  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

SofiaMik

Anonym skriver:

vi overvejer at tage en kat til os (det er naboens kat men er hos os det meste af tiden) den er drægtig, men den har fået p-piller, hvordan kan en kat risikere at reager eller ændre sind til, hvis de er død fødte eller man tager dem fra dem lige efter fødslen (hvis de har misdannelser eller skal aflives) 

katten er 1-1,5 år 

normalt har jeg kun haft hankatte, har kun haft en hunkat og der har vi været ret uheldig, for da hun blev steriliseret fik hun en psykose da hun ikke ville komme ind og hjem så hun holder til et andet sted, så havde svoret at jeg ikke ville have hunkat igen, da jeg ikke vil risikere det igen, og hvis vi tager denne kat til os så skal den også steriliserers, så er lidt nervøs for at det vil ske igen  

Har oplevet to gange en drægtig kat på p-piller. Den ene fik dødfødte killinger. Den anden var vores nabos og den fik en killing med misdannet hale. Den døde senere under kastrationsoperationen. Jeg har haft flere steriliserede hunkatte og har oplevet, at de fleste får hængebug og at de bliver mere tamme og hjemmegående. Dog har jeg oplevet en enkel som altid var sin egen, men mistænker dog ikke sterilisation.

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

katten er 1-1,5 år 

Jeg forstår ikke rigtig hvad det er du søger svar på?

-Men jeg har en steriliseret kat, så kan måske hjælpe om spørgsmål vedr. dette. Jeg er desuden uddannet inden for dyreverdenen. Så bare spørg.

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke rigtig hvad det er du søger svar på?

-Men jeg har en steriliseret kat, så kan måske hjælpe om spørgsmål vedr. dette. Jeg er desuden uddannet inden for dyreverdenen. Så bare spørg.

hvis en kat få killinger og de er dødfødte eller hvis man tager dem fra katten nå de bliver født, vil katten så ændre adfære ????

katten har været på p-piller men er blevet gravid, vil de kunne føde normalt hvis killingerne er dødfødte, eller har misdannelser??

katten har ikke haft killinger før, hun er 1-1,5 år.

det er ikke min kat men en kat jeg overvejer at tage til mig. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Har oplevet to gange en drægtig kat på p-piller. Den ene fik dødfødte killinger. Den anden var vores nabos og den fik en killing med misdannet hale. Den døde senere under kastrationsoperationen. Jeg har haft flere steriliserede hunkatte og har oplevet, at de fleste får hængebug og at de bliver mere tamme og hjemmegående. Dog har jeg oplevet en enkel som altid var sin egen, men mistænker dog ikke sterilisation.

tak for svar 

hvor hun kat havde altid sin egen mening om hvornår hun ville kæles osv, hun var både inden og ude kat, men da hun blev steriliseret der skulle vi jo holde hende inden, pga såret og efter det ville hun ikke ind, hvis vi ser hende så kan børnen godt gå hen og kæle med hende men jeg kan ikke, men det var også mig der altid måtte lukke hende inden og fange hende hvis hun nåede at løbe ud. 

og vi snakkede med dyrelægen og hun mente at hun havde fået en psykose, og det vil jeg helst ikke opleve igen så håber bare det har været et tilfælde

Anmeld Citér

13. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

hvis en kat få killinger og de er dødfødte eller hvis man tager dem fra katten nå de bliver født, vil katten så ændre adfære ????

katten har været på p-piller men er blevet gravid, vil de kunne føde normalt hvis killingerne er dødfødte, eller har misdannelser??

katten har ikke haft killinger før, hun er 1-1,5 år.

det er ikke min kat men en kat jeg overvejer at tage til mig. 

Du må ALDRIG tage killingerne fra moderen... Hvorfor skulle man gøre det? Med mindre du selvfølgelig mener de dødfødte (så har jeg misforstået dit indlæg, og det må du undskylde)

Det er virkelig synd for en kat, hvis man tager dem fra moderen uden en virkelig god grund! 

Katten vil begynde af kalde på killingerne, lede efter dem osv.  

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Du må ALDRIG tage killingerne fra moderen... Hvorfor skulle man gøre det? Med mindre du selvfølgelig mener de dødfødte (så har jeg misforstået dit indlæg, og det må du undskylde)

Det er virkelig synd for en kat, hvis man tager dem fra moderen uden en virkelig god grund! 

Katten vil begynde af kalde på killingerne, lede efter dem osv.  

vil hun også gøre det hvis de er dødfødte??

ville du lade dem blive hos moren hvis de har misdannelser??

det er fordi der er så mange katte rundt omkring og man kan ikke komme af med dem så tænkte jeg at det måske var bedst at få dem aflivet få nyfødte (hos dyrelæge) end nå de er 12 uger. 

og hvis vi tager imod hende skal hun hel klart stariliseres.

Anmeld Citér

13. august 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Hvis hun alligevel skal steriliseres så få det gjort nu mens hun er drægtig, så fjerner de killingerne på samme tid. Så er der ingen risiko for misdannede og syge killinger, eller overflod af katte i området pga de nye killinger.

Anmeld Citér

13. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvis hun alligevel skal steriliseres så få det gjort nu mens hun er drægtig, så fjerner de killingerne på samme tid. Så er der ingen risiko for misdannede og syge killinger, eller overflod af katte i området pga de nye killinger.

Jeg er enig.

Og jeg kan godt forstå din pointe med der er for mange killinger, for det er der desværre

Dejligt at du Tager hånd om den. 

Anmeld Citér

13. august 2015

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

dem der har katten nu har kontaktet dyrelægen hvor de har sagt at katten få en sprøjte så hun bliver sat i gang med at føde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.