Er det vandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
11 svar
9 synes godt om
13. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Godaften de damer,

jeg er anden gangs gravid men sidste gang blev jeg sat i gang og derfor har jeg et par spørgsmål til jer.

kan vandet godt sive langsomt?

hvor længe skal man have bindet på?

skal man gå rundt?  

Jeg fik af vide at jeg igår på fødegangen til tjek var 3 cm livmoderhalskræft og 1 finger åben- hvad betyder det?

skal jeg kontakte fødegangen?

bør man få veer ved vand afgang?

Sorry hvis det er nogle lidt mærkelige spørgsmål men har brug for hjælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

Mama85

Jegkiggerpåfugle skriver:

Godaften de damer,

jeg er anden gangs gravid men sidste gang blev jeg sat i gang og derfor har jeg et par spørgsmål til jer.

skal man gå rundt?  

Jeg fik af vide at jeg igår på fødegangen til tjek var 3 cm livmoderhalskræft og 1 finger åben- hvad betyder det?

Ja, vandet kan sagtens sive langsomt ud, hvis du har et bind, så giv det x-antal timer og mærk efter om der er kommet lidt, moderat eller meget.  Ang. Livmoderhalsen, så skal den være så lille som muligt for at fødslen er ligesom i gang, og din åbenhed i cm. Indikerer hvor langt du er i forløbet, når du er 5 cm og derudover er du i aktiv fødsel, pøj pøj.

Anmeld Citér

13. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Mama85 skriver:

Ja, vandet kan sagtens sive langsomt ud, hvis du har et bind, så giv det x-antal timer og mærk efter om der er kommet lidt, moderat eller meget.  Ang. Livmoderhalsen, så skal den være så lille som muligt for at fødslen er ligesom i gang, og din åbenhed i cm. Indikerer hvor langt du er i forløbet, når du er 5 cm og derudover er du i aktiv fødsel, pøj pøj.

Mit vand burde jo så ikke kunne sive hvis jeg har 3 cm livmoderhals tilbage eller hvad? - totalt forvirret .. 

Kan vandet godt lugte af tis? 

Anmeld Citér

13. august 2015

Mama85

Mit vand burde jo så ikke kunne sive hvis jeg har 3 cm livmoderhals tilbage eller hvad? - totalt forvirret .. 

Kan vandet godt lugte af tis? 

Det kan det sagtens. Ved ikke rigtig om det kan lugte af tis, men kan der være tryk på blæren så at du tisser lidt? Prøv at ringe ind til fg og  se om du ikke kan komme til tjek 

Anmeld Citér

13. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Mama85 skriver:

Det kan det sagtens. Ved ikke rigtig om det kan lugte af tis, men kan der være tryk på blæren så at du tisser lidt? Prøv at ringe ind til fg og  se om du ikke kan komme til tjek 

Jeg ringer om 10 min så har jeg haft bind på i en time - men har sådan en tissende fornemmelse i underlivet men skal ikke tisse 

mig maven bliver helt hård men det gør ikke ondt 

Anmeld Citér

13. august 2015

Mama85

Jeg ringer om 10 min så har jeg haft bind på i en time - men har sådan en tissende fornemmelse i underlivet men skal ikke tisse 

mig maven bliver helt hård men det gør ikke ondt 

Det lyder fornuftigt jeg tissede faktisk lidt ufrivilligt (undskylder for den gode info . ) ved min sidste fødsel, det var simpelthen presset på blæren der gjorde det  

Anmeld Citér

13. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Mama85 skriver:

Det lyder fornuftigt jeg tissede faktisk lidt ufrivilligt (undskylder for den gode info . ) ved min sidste fødsel, det var simpelthen presset på blæren der gjorde det  

Synes ikke umiddelbart bindet bliver tungt - har bare et natbind på fra libresse, burde jeg stadigvæk ringe? 

Måske er det tis - måske er det bare baby der sparker på blæren 

fostervand kan det sive så langsomt at jeg måske burde gå længere tid med det på? 

Jeg synes min mave bliver hård længe og så bliver den slap og så gentager det sig men det gør ikke ondt 

baby sparker dog vildt når maven bliver hård

Anmeld Citér

13. august 2015

Mama85

Synes ikke umiddelbart bindet bliver tungt - har bare et natbind på fra libresse, burde jeg stadigvæk ringe? 

fostervand kan det sive så langsomt at jeg måske burde gå længere tid med det på? 

Jeg synes min mave bliver hård længe og så bliver den slap og så gentager det sig men det gør ikke ondt 

Det er hellere ikke sikkert at det bliver det. Jeg ville ringe hvis jeg var dig, så at du får lidt ro på. 

Anmeld Citér

13. august 2015

lineog4

Fostervand lugter ikke af tis, mere af sæd har jeg ladet mig fortælle  og for det er vandet burde bindet blive rimelig tungt på en til to timer - for det siver jo konstant.

der er dog altid undtagelser og nogle opdager ikke det sivende fostervand. 

Med hensyn til livmoderhals, så har jeg med dem alle haft 2 1/2 cm livmoderhals og 2 fingre åbne når jeg blev undersøgt og med 3 af dem er baby kommet inden for 12 timer efter undersøgelsen, men om jeg bare havde en livmoderhals der var kronisk den størrelse aner jeg ikke for er ikke blevet undersøgt med mindre det var fordi vandet var gået, jeg var i fødsel eller skulle sættes i gang 

Anmeld Citér

13. august 2015

God-mor

Godaften de damer,

skal man gå rundt?  

Vandet kan godt sive, sådan startede min fødsel, men jeg fyldte er bind på 15 min max. så umiddelbart tror jeg ikke det er dit vand der er gået. Det lugter heller ikke er tis men mere af sæd som en anden bruger skriver. Hvis du er nervøs så ring til fg, men det har du måske allerede gjort:-) Man kan desuden godt have vandafgang uden at man får veer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.