Autostol eller autolift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

Mette - Babyuniverset.dk

Vi valgte at købe en Römer Baby Safe Sleeper, og den har vi været super glade for. Det var så befriende ikke at skulle tænke på (og have dårlig samvittighed over) om baby nu havde siddet for længe i stolen. Samtidig kunne jeg med god samvittighed lade vores søn sove videre i Sleeperen, hvis han faldt i søvn på turen. Havde jeg haft en almindelig autostol, havde havde jeg været nødt til at vågne ham.

Ulemperne ved Rømeren er, at den kun kan bruges relativt kort tid - da vores søn var 4 måneder, kunne han ikke ligge i den mere. Hertil kommer at den er ret tung at bære. Det problem løste vi ved at købe en Britax klapvogn, hvor Rømeren passede på understellet. Det var en dyr løsning, men den investering har jeg på ingen måde fortrudt.

Da vores søn blev lidt større skiftede vi over til en af Römers baby autostole, og den passede også på klapvognsstellet, hvilket var super praktisk.

Vi har købt både Sleeperen og autostolen. Jeg synes ikke, der var så meget at spare ved at leje, ikke når man regner rengøringsgebyr osv, med. Og man skal jo også overveje om man har planer om flere børn, der kan bruge udstyret. Samtidig kan man også få en del for det brugte udstyr, når man er færdig med at bruge det - det havde vi hvertfald også med i overvejelserne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

Babydrøm

Trine89 skriver:

Så længe det er ikke er hver dag man skal de lange ture med sådan en lille. 

Desuden tror jeg også at vores lille trold var 3-4 mdr inden vi var på den første lange tur med hende da man jo lige skal nok at falde til selv inden man har overskuddet til den type ture. Og så kan den lille også holde til lidt længere tid i en alm autostol. 

Men jeg overvejede nemlig også selv den gang at få fat i en autolift, blev talt fra det igen da den ikke er pine-død nødvendigt. 

Samtidig var der en i min mødregruppe som havde brug for det, fordi deres pige var så lille da hun blev født at hun ikke måtte/kunne sidde i alm autostol. Så nogen gange kan det jo blive nødvendigt, men så vi jeg sige at man skal leje den i stedet for. 

Ja det er jo slet ikke hver dag. Og ja der går nok lige lidt tid, før vi har lyst til en lang tur, vi skal jo lige falde til og vænne os til vores nye liv   

Ja, det bliver også en autostol, vi fik lidt rådgivning af babysam idag, og sælger foreslog denne: 

http://www.babysam.dk/autostol/cloud-q-autostol-0-13-kg-black-beauty

Mener nok det var den.. Den kan nemlig også ligge mere ned, også når man kører i bilen, så det er jo mega smart og er vist også en af de mest sikre på markedet, sagde sælger. Så det regner vi jo med, selvom vi ik er så meget inde i det endnu, men den så og lød rigtig god   Især at hun kan ligge mere ned i den, det er jo super godt   Men vi køber den ik endnu, så har tid til at kigge videre på den bedste

Ja det kan jo blive nødvendigt, men ja så ville vi leje den, hvis det er. 

Tak for dit svar

Anmeld Citér

7. august 2015

Babydrøm

Babyuniverset.dk skriver:

Vi valgte at købe en Römer Baby Safe Sleeper, og den har vi været super glade for. Det var så befriende ikke at skulle tænke på (og have dårlig samvittighed over) om baby nu havde siddet for længe i stolen. Samtidig kunne jeg med god samvittighed lade vores søn sove videre i Sleeperen, hvis han faldt i søvn på turen. Havde jeg haft en almindelig autostol, havde havde jeg været nødt til at vågne ham.

Ulemperne ved Rømeren er, at den kun kan bruges relativt kort tid - da vores søn var 4 måneder, kunne han ikke ligge i den mere. Hertil kommer at den er ret tung at bære. Det problem løste vi ved at købe en Britax klapvogn, hvor Rømeren passede på understellet. Det var en dyr løsning, men den investering har jeg på ingen måde fortrudt.

Da vores søn blev lidt større skiftede vi over til en af Römers baby autostole, og den passede også på klapvognsstellet, hvilket var super praktisk.

Vi har købt både Sleeperen og autostolen. Jeg synes ikke, der var så meget at spare ved at leje, ikke når man regner rengøringsgebyr osv, med. Og man skal jo også overveje om man har planer om flere børn, der kan bruge udstyret. Samtidig kan man også få en del for det brugte udstyr, når man er færdig med at bruge det - det havde vi hvertfald også med i overvejelserne.

Det lyder også som en god løsning   især at man heller ik ville få dårlig samvittighed, hvis nu baby havde siddet for længe i den mm. Smart den kan sættes på et klapvognsstel

Men vi fik lidt rådgivning i babysam idag, og sælger foreslog denne:

http://www.babysam.dk/autostol/cloud-q-autostol-0-13-kg-black-beauty

Mener nok det var den.. Den kan nemlig også ligge mere ned, også når man kører i bilen, så det er jo mega smart og er vist også en af de mest sikre på markedet, sagde sælger. Så det regner vi jo med, selvom vi ik er så meget inde i det endnu, men den så og lød rigtig god   Især at hun kan ligge mere ned i den, det er jo super godt   Men vi køber den ik endnu, så har tid til at kigge videre på den bedste  

Tak for dit svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.