Vi valgte at købe en Römer Baby Safe Sleeper, og den har vi været super glade for. Det var så befriende ikke at skulle tænke på (og have dårlig samvittighed over) om baby nu havde siddet for længe i stolen. Samtidig kunne jeg med god samvittighed lade vores søn sove videre i Sleeperen, hvis han faldt i søvn på turen. Havde jeg haft en almindelig autostol, havde havde jeg været nødt til at vågne ham.
Ulemperne ved Rømeren er, at den kun kan bruges relativt kort tid - da vores søn var 4 måneder, kunne han ikke ligge i den mere. Hertil kommer at den er ret tung at bære. Det problem løste vi ved at købe en Britax klapvogn, hvor Rømeren passede på understellet. Det var en dyr løsning, men den investering har jeg på ingen måde fortrudt.
Da vores søn blev lidt større skiftede vi over til en af Römers baby autostole, og den passede også på klapvognsstellet, hvilket var super praktisk.
Vi har købt både Sleeperen og autostolen. Jeg synes ikke, der var så meget at spare ved at leje, ikke når man regner rengøringsgebyr osv, med. Og man skal jo også overveje om man har planer om flere børn, der kan bruge udstyret. Samtidig kan man også få en del for det brugte udstyr, når man er færdig med at bruge det - det havde vi hvertfald også med i overvejelserne.
Anmeld
Citér