Autostol eller autolift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Autostol eller autolift?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.317 visninger
12 svar
7 synes godt om
4. august 2015

Babydrøm

Hej alle

Kæresten og jeg har ikke rigtig tjek på autostol/lift endnu. Så ville høre hvilke erfaring I har med autostol og/eller autolift?

Har I købt eller lejet? 

Hvilken en har I haft/har?

Er der ik noget med at babyer ik må sidde så længe i en autostol? Hvor længe er for længe? 

Vi har familie i kbh, bor selv på Fyn, så vi skal jo nok til Kbh en gang imellem  

Vidste ik der fandtes en autolift, men kan se at man kan leje en ved babysam, og tænkte det måske var bedst. Vi vil selvfølgelig spørge dem til råds, men hvis I havde nogle erfaringer I ville dele, ville det være super  

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2015

Trine89

Vi har ofte været på nogle længere ture da vores pige var lille. vi holdte bare nogle ekstra pauser, så hun kom ud af stolen en gang i mellem.  

Så det kan godt lad sig gøre med en alm. Autostol. Man kan også få nogle som ligger mere ned end andre. 

Og desuden så er en autolift heller ikke særlig stor

Anmeld Citér

4. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Så vidt jeg har hørt fra andres erfaringer så kan en autolift bedst betale sig at leje, med mindre man kan sælge den videre, netop fordi at baby sandsynligvis maks kan være i den de 6 måneder. Og (i min erfaring) ikke vil finde sig i at skulle ligge ned og være spændt fast med mindre det er sove tid, så snart de har lært at sidde selv.

Anmeld Citér

4. august 2015

Tiggi

Personligt har vi "bare" haft en autostol, men afhænger jo netop af hvor meget og hvor langt man skal køre .

Mener at man i starten siger at den lille max må sidde i autostolen i 20 minutter, og så længere og længere jo større de bliver

Vi havde ikke selv bil da vi fik den lille, så derfor købte vi bare en god brugt stol som vi havde med rundt (Kunne lige stå i varekurven på vores Odder).

Siden har vi købt bil og svigerfamilien bor på Fyn og vi i København og vi har flere gange kørt derover uden stop (en enkelt gang med 1 stop) idet at vores datter alligevel har sovet og så har vi ikke ville vække hende. Men er jo netop kun en gang i mellem, hvis det var dagligt ville vi nok handle anderledes . Tror at vores datter var 3 måneder første gang vi tog turen i bil

Så hvis i mener at i køre langt ofte ville jeg overveje en autolift, men er mange penge for en "stol" som ikke kan bruges særlig længe hvis i kun køre langt 1 gang om måneden

Anmeld Citér

4. august 2015

MHB

Vi bor i Aarhus og bedsteforældrene her bor på hhv. Bornholm og Sjælland. Vi har bare haft en almindeig autostol og så bare holdt lidt ekstra pauser, når vi er kørt over for at besøge dem. Jeg synes ikke det er et problem så længe det ikke er en tur man kører dagligt/ugentligt. 

Anmeld Citér

4. august 2015

Babydrøm

Trine89 skriver:

Vi har ofte været på nogle længere ture da vores pige var lille. vi holdte bare nogle ekstra pauser, så hun kom ud af stolen en gang i mellem.  

Så det kan godt lad sig gøre med en alm. Autostol. Man kan også få nogle som ligger mere ned end andre. 

Og desuden så er en autolift heller ikke særlig stor

Okay godt at høre, lyder også som en god ide med pauser undervejs  Men kræver det nok alligevel med en lille en  

Oki, har slet ik tjek på målene på en autolift, men synes bare det lød som en god ide, men da ik hvis det ikke er nødvendigt 

Tak for dit svar 

Anmeld Citér

4. august 2015

Babydrøm

MummiT skriver:

Så vidt jeg har hørt fra andres erfaringer så kan en autolift bedst betale sig at leje, med mindre man kan sælge den videre, netop fordi at baby sandsynligvis maks kan være i den de 6 måneder. Og (i min erfaring) ikke vil finde sig i at skulle ligge ned og være spændt fast med mindre det er sove tid, så snart de har lært at sidde selv.

Ja vi ville også leje en autolift, hvis det er Ved ik hvornår de kan begynde at sidde selv? Men kunne også forstille mig at så gider de ik ligger ned mere.

Tak for dit svar

Anmeld Citér

4. august 2015

Babydrøm

Tiggi skriver:

Personligt har vi "bare" haft en autostol, men afhænger jo netop af hvor meget og hvor langt man skal køre .

Mener at man i starten siger at den lille max må sidde i autostolen i 20 minutter, og så længere og længere jo større de bliver

Vi havde ikke selv bil da vi fik den lille, så derfor købte vi bare en god brugt stol som vi havde med rundt (Kunne lige stå i varekurven på vores Odder).

Siden har vi købt bil og svigerfamilien bor på Fyn og vi i København og vi har flere gange kørt derover uden stop (en enkelt gang med 1 stop) idet at vores datter alligevel har sovet og så har vi ikke ville vække hende. Men er jo netop kun en gang i mellem, hvis det var dagligt ville vi nok handle anderledes . Tror at vores datter var 3 måneder første gang vi tog turen i bil

Så hvis i mener at i køre langt ofte ville jeg overveje en autolift, men er mange penge for en "stol" som ikke kan bruges særlig længe hvis i kun køre langt 1 gang om måneden

Vi ville jo ik køre til Kbh mere end max. en gang om mdr. vil jeg tro, også derfor jeg ik er sikker på at vi har et behov for en autolift, for så kan vi jo ligeså godt købe en autostol, den kan jo bruges dagligt til småture mm.  

Tak for info, godt at vide hvor længe de må sidde i autostolen  

Ja det er mange penge, også derfor vi ville leje en, hvis det var Men er jo stadig mange penge, hvis vi kan "nøjes" med en autostol

Tak for dit svar

Anmeld Citér

4. august 2015

Babydrøm

MHB skriver:

Vi bor i Aarhus og bedsteforældrene her bor på hhv. Bornholm og Sjælland. Vi har bare haft en almindeig autostol og så bare holdt lidt ekstra pauser, når vi er kørt over for at besøge dem. Jeg synes ikke det er et problem så længe det ikke er en tur man kører dagligt/ugentligt. 

Okay, det lyder også godt, nej det er jo ik så tit man kører den lange tur  

Tak for dit svar  

Anmeld Citér

4. august 2015

Trine89

Babydrøm skriver:

Okay godt at høre, lyder også som en god ide med pauser undervejs  Men kræver det nok alligevel med en lille en  

Oki, har slet ik tjek på målene på en autolift, men synes bare det lød som en god ide, men da ik hvis det ikke er nødvendigt 

Tak for dit svar 

Så længe det er ikke er hver dag man skal de lange ture med sådan en lille. 

Desuden tror jeg også at vores lille trold var 3-4 mdr inden vi var på den første lange tur med hende da man jo lige skal nok at falde til selv inden man har overskuddet til den type ture. Og så kan den lille også holde til lidt længere tid i en alm autostol. 

Men jeg overvejede nemlig også selv den gang at få fat i en autolift, blev talt fra det igen da den ikke er pine-død nødvendigt. 

Samtidig var der en i min mødregruppe som havde brug for det, fordi deres pige var så lille da hun blev født at hun ikke måtte/kunne sidde i alm autostol. Så nogen gange kan det jo blive nødvendigt, men så vi jeg sige at man skal leje den i stedet for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.