Kitty-Katten skriver:
Jeg kan bare ikke se hvilken form for barselspenge du har ret til når du ikke var i arbejde på daværende tidspunkt og derfor ikke havde optjent retten til barselsdagpenge. Kontanthjælp kan man ikke bare få. Og din arbejdsplads kan jeg heller ikke se, skulle betale for noget, da det var før din ansættelse ved dem og du ingen kontrakt har for udskydelse af barsel. Der står også 32 uger ved min store dreng da jeg var på su du jeg fik ham. Men jeg har ingen ret til de uger da der ingen instans er til at udbetale dem. Havde ikke ret til dagpenge på daværende tidspunkt, ingen arbejdsplads og har i hvert fald ingen ret til kontanthjælp.
Det kan du godt have ret i, men tænker samtidig at forældreorlov netop blev lavet for at gøre det hele mere fleksibel, dvs at man derfor fik mulighed,i barnets forskellige aldre, at kunne tage orloven senere end barselorloven. Helt frem til barnets 9.år. Og da jeg ikke havde brug for den da han var 4-5 osv år,men nu... Så måtte den i min logik komme ham til gode nu. Ellers bliver han jo faktisk straffet for at han er den yngste i vores børne flok, og at jeg derfor var så heldig at gå hjemme da han blev født.
Det skal jo også lige siges at han startede i dagpleje da han var 10 mdr. Jeg gik udelukkende hjemme pga at vi på daværende tidspunkt havde en anden ældre søn,den havde brug for mor og vi derfor gjore os det valg frem for TAF. Vi har valgt at være 100% selvkørende på økonomien. Ihverfald på det tidspunkt af vores liv. Altså har vi "skånet" samfundet for udgifter til os.
Men nu hvor vi så behøver hjælpen, så kan vi ikke få det på ordentlig vis?? Det undre mig end del.
Jeg kan sygemelde mig,efter råd fra egen læge, men mener bare ikke at det er løsningen, synes da det var bedre hvis det kunne klares på mere ordentligt grundlag...
Jeg må hvis hellere tale med udbetaling DK og høre hvad de mener. Men er bange for at du sikkert har ret.
Tak for dit svar.
Anmeld
Citér